Gå til innhold

Begreper og definisjoner...?

oysteinw

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Etter å ha lest litt forskjellige poster her inne, så blir jeg litt småsvimmel av alle begreper og definisjoner knyttet til styrketrening og bestemte øvelser/apparater. Finnes det noen oversikt over hva de forskjellige tingene betyr? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det finnes noen liste, men så vanskelig er det ikke.

RM = Repetisjoner Maks (1RM = klarer 1 rep)

Deff = Fettreduksjon med fokus på å ikke miste for mye muskelmasse.

Bulk = Oppgang i fett og muskler (motsatte av deff).

Er det så mange merkelige uttrykk da?

Bare skrik ut hvis det er noe du lurer på...

Skrevet

Det er berre å google etter kvert du ser ord som er nye for deg, viss det er vanskeleg å finne det ut, prøv "hva betyr..?" Øvelsar kan du søke etter på youtube.

Skrevet

Takk, dette for informatitvt...men mulig jeg var litt uklar i spørsmålet mitt. Tenker mest på de forskjellige øvelsene man gjør og de ulike apparatene man bruker. Jeg kunne f.eks. tenke meg å beskrive treningsopplegget mitt her inne, men det blir litt vrient når jeg ikke kjenner betegnelsene på de forskjellige øvelsene jeg gjør... :dontgetit:

Skrevet

Du kan sjekke denne her. Trykk på den muskelgruppen du trener, velg om du bruker manualer(dumbells), stang(barbell), kroppsvekt, maskin osv, så ser du om du finner øvelsen din ;)

Eller så kan du prøve å beskrive øvelsene du bruker her, så kanskje noen klarer å finne navnet på den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...