Gå til innhold

Friår. What to do?


Kranjcar

Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for å hoppe av skolen resten av året, fordi jeg har valgt feil linje og sykdom. Sykdommen gjør at jeg verken for øyeblikket kan trene eller skaffe meg en jobb, så må gå hjemme til jeg får en bedre almenntilstand. Kommer for øvrig til å begynne på en ny linje til høsten.

 

Noen som har tips til hva jeg kan finne på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neinei, tenk heller på:

Hvem VIL jeg bli

Hva VIL jeg gjøre her.

 

Man er ingenting, det har jeg funnet ut.

Men man kan bli noe HEHEHEHEHEHEHEHEHEHUUHUHUHUH AMAMEAEMEMMEMEEMMEMEMae :mad::no::(;)

 

:new_woot:

Hehe. Jeg tror nå det er omvendt. Vi er født høyt oppe på rangstigen (kongelig, full av kjærlighet, glede, kreativitet, mot og nysjerrighet), også tripper vi nedover ettersom vi aksepterer sosiale normer og regler (utenfor "sunn fornuft"), gir opp friheten til å leve som et naturlig menneske, og til slutt: slaver for en overbevisning om at det er denne måten man overlever på.

Lenke til kommentar

Det er sånne som deg som gjør at Norge har den arbeidsledigheten vi har. Hvis du er i stand til å sitte hjemme å spille data, er du da ikke istand til å ha en jobb hvor du driver med data i 7-8 timer?

 

Dessuten er det ikke sååå lenge igjen av skoleåret. All lærdom er god lærdom.

 

Jaha. Forslag til en jobb der jeg sitter foran dataen hele dagen?

 

Nei, har valgt HELT feil linje, og da hopper jeg heller av. Skal jo uansett jobbe eller gå på skole resten av livet så at jeg går hjemme frem til august er ikke verdens undergang, akkurat.

Lenke til kommentar

Hjernetrim! :-) Les noen bøker, oppdater deg på hva som foregår i verden, finn deg en ny rolig hobby. Lært deg et nytt språk f.eks. Det er alltid godt å ha noen ekstra språk på CV-en din. Å så kan du jo reise til det landet som snakker det språket, på en lengre ferie.

 

Og ikke minst - bli frisk. Det er nok det viktigste.

Lenke til kommentar

All lærdom er god lærdom.

Det er jeg forresten helt uenig i ;)

All kunnskap/"lærdom" som man kan takle, ja. Med et utviklet kritisk tankeapperat, følelser og sinn som kan takle informasjonen på alle mulige måter. Ekstremt eksempel: nazi-campene. Synes du alt de (barna) ble lært der var godt? ;)

Siden jeg antar at du ikke gjør det, antar jeg også at du (nå) forstår at det du sier ikke er helt rett.

Og om vi skal se på undervisningsapperatet her i Norge med et kritisk syn, så ender vi faktisk også opp med at endel av det vi lærer på skolen har "inaccuracies" og kan påvirke oss negativt på mange mulige måter, selv om det ikke nødvendigvis betyr at utdannelse i det store og hele er negativt. Fra mitt perspektiv derimot, så er det faktisk det, for det er ekstremt lite plass for filosofi og kritisk tenking; faktisk blir vi lært til å IKKE være kritiske og filosofiske tenkere, vi skal bare holde kjeft og memorisere alt vi blir lært, eller rettere sagt fortalt.

Anbefaller deg å gjøre historie-leksa di ordentlig, for det er mye vi ikke har blitt fortalt som er absolutt kritisk for situasjonen vår i dag.

 

Vil nevne for enhver mod som leser dette at det er on-topic ved at argumentet ble brukt mot Kranjcar for å øke bl.a skyldfølelse.

Endret av Dark Fire
Lenke til kommentar

Opposites attract, Grinchen og Dark Fire?

Javel? Hehe.. :yes:

 

Med all filosoferinga i denne tråden, trur eg nesten du må bruka friåret ditt til filosofering! 10 poeng hvis du klarar å komme fram til noko skikkeleg finurlegt før skulen startar igjen :)

Skjønner ikke helt hvem du prater til her.

Skal kranjcar bruke friåret sitt på å filosofere fordi vi andre filosoferer rundt han?

Hvis du snakker til meg her, så er jeg ikke trådstarter som lurer på hva jeg skal finne på: jeg vet hva jeg gjør og hva jeg skal fortsette med å gjøre.

Hva kan jeg evt bytte poengene dine i?

0.01p per klem? Da er de poengene så godt som mine! :D

Eneste problemet med utsagnet ditt er at det ikke er noen "før skolen starter igjen" for meg. ;)

Endret av Dark Fire
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...