Gå til innhold

overklokke en pentium4 2.6 ghz 800mhz fsb


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det spørs på CPu og hovedkort. Skal du overklokke burde du nok satset på 2,4 versjonen istedenfor. Gi litt mer opplysninger om hardware så blir det lettere å hjelpe deg.

Hvorfor må han satset på 2.4GHz versjonen, du kan overklokke alle litt. Men 2.4 er den billigste, og lett å overklokke.

De fleste hovedkortene klarer nok litt overklokking, men asus/msi/abit skal være bra til overklokking. Det beste ser ut til å være abit IC7/IC7-G?

Lenke til kommentar
Det spørs på CPu og hovedkort. Skal du overklokke burde du nok satset på 2,4 versjonen istedenfor. Gi litt mer opplysninger om hardware så blir det lettere å hjelpe deg.

Hvorfor må han satset på 2.4GHz versjonen,

 

1. Prisen

2. Overklokkingspotensialet er sannsynligvis likt for de ulike utgavene, men 2.4 har lavest multiplier slik at man kommer lengst mulig med fsb/minne før prosessoren sier stopp.

Lenke til kommentar

Enig med dere gutta!

 

Abit IC7 (i875P / Canterwood) eller hvorfor ikke IS7 (865PE / Springdale) hovedkort..

 

Ikke minst burde du ha kvalitets ram.. PC3200 / DDR400 eller kanskje bedre..

 

Noen alternativer kan være Corsair eller GeIL!

En billigere brikke går også, feks TwinMos

 

Hvis du lurer på hvordan, les litt her om hvordan dansdata.com overklokker 800fsb P4!

Lenke til kommentar
Det spørs på CPu og hovedkort. Skal du overklokke burde du nok satset på 2,4 versjonen istedenfor. Gi litt mer opplysninger om hardware så blir det lettere å hjelpe deg.

Hvorfor må han satset på 2.4GHz versjonen,

 

1. Prisen

2. Overklokkingspotensialet er sannsynligvis likt for de ulike utgavene, men 2.4 har lavest multiplier slik at man kommer lengst mulig med fsb/minne før prosessoren sier stopp.

 

Er jo en fare for at fsb sier stopp før cpu'en med en 2.4C, det slipper man trolig med en 2.6C, så det er ikke bare fordeler med en 2.4C.

Lenke til kommentar
Det spørs på CPu og hovedkort. Skal du overklokke burde du nok satset på 2,4 versjonen istedenfor. Gi litt mer opplysninger om hardware så blir det lettere å hjelpe deg.

Hvorfor må han satset på 2.4GHz versjonen,

 

1. Prisen

2. Overklokkingspotensialet er sannsynligvis likt for de ulike utgavene, men 2.4 har lavest multiplier slik at man kommer lengst mulig med fsb/minne før prosessoren sier stopp.

 

Er jo en fare for at fsb sier stopp før cpu'en med en 2.4C, det slipper man trolig med en 2.6C, så det er ikke bare fordeler med en 2.4C.

 

Surf innom Ocshoot, der endte man med ca. 3.5 ghz på et hovedkort jeg ikke husker navnet på i farta, og med en fsb på effektivt nærmere 1200. Da tipper jeg at en 2.6 ville stoppet fsb klokkinga tidligere. OG: Jeg ofrer gjerne et par hundre mhz på cpu for å komme lengre med fsb...

 

Edit: Legger til at det på langt nær kan kalles standardkjøling man brukte i testen, mener å huske at det var en kobberklump på 7-800 gram med 92mm vifte fra Zalman.

Lenke til kommentar
Det spørs på CPu og hovedkort. Skal du overklokke burde du nok satset på 2,4 versjonen istedenfor. Gi litt mer opplysninger om hardware så blir det lettere å hjelpe deg.

Hvorfor må han satset på 2.4GHz versjonen,

 

1. Prisen

2. Overklokkingspotensialet er sannsynligvis likt for de ulike utgavene, men 2.4 har lavest multiplier slik at man kommer lengst mulig med fsb/minne før prosessoren sier stopp.

 

Er jo en fare for at fsb sier stopp før cpu'en med en 2.4C, det slipper man trolig med en 2.6C, så det er ikke bare fordeler med en 2.4C.

 

Surf innom Ocshoot, der endte man med ca. 3.5 ghz på et hovedkort jeg ikke husker navnet på i farta, og med en fsb på effektivt nærmere 1200. Da tipper jeg at en 2.6 ville stoppet fsb klokkinga tidligere. OG: Jeg ofrer gjerne et par hundre mhz på cpu for å komme lengre med fsb...

 

Har lest den testen, men det er ingen garantier for at man klarer 300 fsb, de fleste stopper mellom 275 og 300 en plass. Og ofre noen hundre mhz for litt høyere fsb tviler jeg på har noe for seg.

Lenke til kommentar

Det jeg egentlig ville vite var hvor god kjølingen som følger med prosessoren er? Hvor høyt jeg kan overklokke før jeg må bytte kjøling?

 

Har tenkt på ett av disse hovedkortene:

Asus P4P800/DELUXE Hovedkort S478/800mhz

MSI 875P NEO-FIS2R Hovedkort S478/800mhz

 

Denne rammen:

Twinmos 2x512MB PC3200/m Winbond

 

Og denne Cpu'en:

Pentium4 2.6Ghz 800Mhz FSB

 

Hvor lang tror dere jeg kan komme med dette uten alternativ kjøling?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...