Gå til innhold

Mange problemer med Shuttle SN42G2


Anbefalte innlegg

Har nå kjøpt meg følgene utstyr:

 

AMD Barton 2500+

2 stk. Twinmos PC3200 (Cas 2.5)

Shuttle SN42G2

Samsung V80 80 GB

 

Har fått den sammen og den "går". Har fått en del problemer med denne og lurer om noen vet hva som er galt?

 

1. Strømforsyningen lager en knitrelyd hele tiden. Høres ut som når man setter strømkabelen i skjermen når den er på, men det varer konstant. Noen som har hatt samme problem?

 

2. Rambrikkene blir dektektert som 333 MHz. Når jeg går inn i bios og setter opp hasdigheten til 400 MHz så nekter maskinen å starte og jeg må restette biosen. noen som har hatt samme problem?

 

3. Når jeg starter WCPUID eller kjører benchmarktesten på 3DMark 2001 SE så restarter maskinen seg. Byttet ut de to twinmosbrikkene og satt inn en 256 MB PC2700 brikke fra Crusical. Nå for jeg kjørt 3DMark 2001 SE, men restarer forsatt når jeg starter WCPUID. Jeg fikk kjørt demoen av 3dmark 2001, men opplevde en del artifacts med de brikkene. Crusicalbrikka er det ingen atifacts. Jeg bruker det interne GeForce4 MX kortet.

 

Håper noen har hatt samme probleme. Har ikke så veldig lyst til å sende inn PC nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har også hatt samme problem med WCPUID, men det løste seg når jeg installerte en nyere versjon (3.1).

 

Det funka :) . Da er det bare to problemer igjen. Noen som har forslag til løsning på det?

 

Når det gjelder dine andre problemer, så må jeg bare gjette litt. AMD "Barton" XP 2500+ har en busshastighet på 333MHz, se Komplett sine sider. Det blir vel ikke så vellykket å sette minnehastigheten til 400MHz da? Selv må jeg nøye med med 266MHz på min XP2200+...

 

Jeg har aldri vært borti Shuttle kabinetter, men ganske mange andre. Lyder har jeg aldri hørt fra PSU, annet enn fra viftene. Er du sikker på at det ikke er en dum ledning eller noe som subber borti?

Lenke til kommentar
Jeg har også hatt samme problem med WCPUID, men det løste seg når jeg installerte en nyere versjon (3.1).

 

Det funka :) . Da er det bare to problemer igjen. Noen som har forslag til løsning på det?

 

Når det gjelder dine andre problemer, så må jeg bare gjette litt. AMD "Barton" XP 2500+ har en busshastighet på 333MHz, se Komplett sine sider. Det blir vel ikke så vellykket å sette minnehastigheten til 400MHz da? Selv må jeg nøye med med 266MHz på min XP2200+...

 

Jeg har aldri vært borti Shuttle kabinetter, men ganske mange andre. Lyder har jeg aldri hørt fra PSU, annet enn fra viftene. Er du sikker på at det ikke er en dum ledning eller noe som subber borti?

 

Det skal gå å kjøre asynkront. Å kjøre minne asynkront er vel ikke anbefalt for ytelsen, men jeg vil ha hasdigheten opp på det interne skjermkortet. Det kan være en ledning. Har ikke så lyst å åpne den pga garanti.

Lenke til kommentar

Har en SN41g2 jeg og den virker fint. Prøv og sett ned FSB til 133 og kjør 3dmark da. Har selv merket at det IGP kortet gjør slik at jeg ikke kommer over 166 FSB 100stabilt. Booter på 200 ,men den henger seg i Tunge 3D aplikasjoner. Kjører perfekt uten det på 200fsb.

 

Har ikke opplevd noen knitring ifra PSU..

 

Hadde samme problemet i starten med rambrikkene ,men det virker fint nå. Vil anbefale deg og bytte til nyeste biosen hvis du ikke har gjort det.

 

Men sett ned til 133/133 og sjekk om den er stabil der først.

Lenke til kommentar

Har nå oppdatert biosen og satt i de gamle brikkene. Starter 3dmark og trykker¨på bencmark. REBOOT. Ser ut som de er noe med de minnebrikkene maskinen ikke liker. De kjører nå på 166 MHz så det skulle gå fint.

 

I tilegg har jeg fått en irriterende sinuslyd i maskinen. Uff, dette ser ikke lyst ut.

Lenke til kommentar

Klokket den ned til 133/133 og da kom jeg litt lengre. Fikk da opp loading bildet, men dette var fylt med artifacts. Det var i noen sekunder og så blei det en reboot.

 

Da ser det ut som de brikkene jeg har fått av ikke holder hva de lover. Må nok sende de i retur og få noen nye :( . Takk for hjelpen iallefall.

Lenke til kommentar

Den lyden er også velkjent..denne gang pga biosflashing. Syltynn piping,tror jeg??

Gå for winbond-brikkene... og sjekk cpu i anna maskin visst du har sjansen. Jeg klokket skjermkortet ved hjelp av coolbits og tror faktisk jeg dro det så langt det gikk an uten problemer...husker ikke helt så prøv deg frem først!

Lenke til kommentar

Jeg fikk klokket coren ifra 200mhz til 320mhz med 133 i fsb ,men fikk den ikke over 230 med 166fsb. Så jeg ville ikke ha overklokket coren. Prøv med noe annen ram , har prøvd med masse forskjellig ram i maskina mi og den klarer det meste

 

Har prøvd:

 

2x Noname 256

2x twinmos winbond 512

2x twinmos

2x twinmos windbond 256.

 

Alle virker fint.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg åpner og lukker bruer ved og tegne på CPU jeg. Sprenger først noen åpne med 5V og dermed kan jeg åpne og lukke de med og tegne på den.

 

Eller noe som jeg har begynt og gjøre. Legge små ledninger inne i socketen. Da må du seff vite hvilke pinner som gjør hva ,men det er ikke noe vanskelig og lære.

 

http://home.no/stlover/WCPUIDBILDE.bmp <-- Der er et 900k bilde over hvordan jeg kjører det til vanlig. Har ikke noe til og pakke bildet med nå. Men presentasjonslaget pakker det jo rimelig bra..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...