Gå til innhold

Hjelp! Min nye 7D virker ikkke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Før du fikk lastet ned ?

Jeg trykte meg helt fram til nedlastingen uten problem.

 

Tror ikke firmware vil hjelpe på problemet,bedre å bite i det sure eple og levere det inn.

 

PS.se på emnetittelen din :whistle:

 

Nei, jeg fikk ikke lastet ned firmwaren, ble nektet adgang som sagt. Fikk lastet ned instruksjonene på pdf der, men ikke mer.

 

Tror nok ikke jeg gidder stort mer nå nei. Så jeg tar og sender det inn.

 

Apropos kortleser, hva vil du anbefale?

Lenke til kommentar

Jeg bruker kamera som kortleser :)

 

Sandisk er vel en sikker vinner ?

 

Ser at jeg har firmware 1.1.0,kjøpte kamera for en to ukers tid siden i butikk,hvis du får samme kamera tilbake be dem og oppgradere programvaren.

 

Edit:kanskje Canon Norge sin oppdater-kamera-siden er lettere,til en annen gang :)

 

Edit II:man blir vidreguidet til samme nedlastningsside,Har du lagt inn orginalcd'en på pc'en og har du registrert kameraet ditt hos Canon ?

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Jeg bruker kamera som kortleser :)

 

Sandisk er vel en sikker vinner ?

 

Ser at jeg har firmware 1.1.0,kjøpte kamera for en to ukers tid siden i butikk,hvis du får samme kamera tilbake be dem og oppgradere programvaren.

 

Edit:kanskje Canon Norge sin oppdater-kamera-siden er lettere,til en annen gang :)

 

Edit II:man blir vidreguidet til samme nedlastningsside,Har du lagt inn orginalcd'en på pc'en og har du registrert kameraet ditt hos Canon ?

 

Ja, jeg la inn orginalcd'en men fikk ikke registrert kameraet.

Lenke til kommentar

Jeg bruker kamera som kortleser :)

 

Sandisk er vel en sikker vinner ?

 

Ser at jeg har firmware 1.1.0,kjøpte kamera for en to ukers tid siden i butikk,hvis du får samme kamera tilbake be dem og oppgradere programvaren.

 

Edit:kanskje Canon Norge sin oppdater-kamera-siden er lettere,til en annen gang :)

 

Edit II:man blir vidreguidet til samme nedlastningsside,Har du lagt inn orginalcd'en på pc'en og har du registrert kameraet ditt hos Canon ?

 

Ja, jeg la inn orginalcd'en men fikk ikke registrert kameraet.

Typisk ting som skjer når kamera allerede er registrert. Du har ikke fått er defekt retur-kamera med en feiltagelse?

Lenke til kommentar

Har du lagt inn orginalcd'en på pc'en og har du registrert kameraet ditt hos Canon ?

 

Ja, jeg la inn orginalcd'en men fikk ikke registrert kameraet.

Typisk ting som skjer når kamera allerede er registrert. Du har ikke fått er defekt retur-kamera med en feiltagelse?

 

Mer og mer som tyder på det,hardware'n i kameraet hans er en eldre utgave også.

Jeg kjøpte 7D en uke før og fikk den med den nye hardware'n.

Lenke til kommentar

HURRA, fått ny 7D som virker!

 

Etter å ha skrevet en reklamasjonsmail til JP, så fikk jeg til svar 3 dager etter at det bare var å sende den tilbake, så skulle jeg få ett nytt, eller jeg kunne gå i nærmeste JP butikk å få ett nytt.

 

Hmmm, tenkte jeg, er det noen JP butikker i nærheten? Jeg bor i Sarpsborg, men der er det ingen. Etter en liten sjekk fant jeg at det var butikk i Fredrikstad. Så jeg dro dit og utrolig nok hadde de en 7D der som jeg fikk helt uten problemer. Klok av skade hadde jeg tatt med meg ett fulladet batteri, kort og objektiv for å sjekke at alt stemte. Og det gjorde det, tilogmed siste firmvare var installert. Bra Service, pluss i margen til JP!

 

Tok så en tur i alpinbakken her for å ta noen raske actionbilder. Du verden som det gikk unna! Blir fort skrekkelig mange bilder å gå igjennom! Og billedkvaliteten er jo helt flott.

Lenke til kommentar

Fint det ordnet seg,så da er det bare å glede seg mer og mer etterhvert som du finner ut alt der fine du kan gjøre med huset.

 

Jepp, det var toppers. Alt det fine som kan gjøres med huset kommer det nok til å ta sin tid å finne ut av. Det er lynraskt og tåler å være med i alt slags vær, samt utmerket billedkvalitet. Det er viktigst for meg, og så supplerer den jo min 5D2 utmerket. Nå må jeg bare spare til en 70-200 EF-L 2,8 IS USM, så skulle jeg være dekket til det meste. Jeg solgte min EF-L 100-400 for å finansiere 7D. Den var uansett ikke noe særlig til action.

 

Hvordan vil du sammenligne EF-L 16-35 2,8 USM med EF-S 17-55 2,8 IS USM til 7D?

Lenke til kommentar

Vanskelig det,har ingen av de to nevnte objektiver :)

 

Jeg har litt annen politikk angående objektiver,har nettopp kjøpt 15-85 IS som normalzoom og bruker blits der det er nødvendig.Synes f/2.8 ikke er stor nok blender til og satse på det som et normal zoomobjektiv til allsidig fotografering da heller mer brennvidde.

Når det gjelder lyssterke objektiver bruker jeg heller fastobjektiver,har 50mm f/1.4 og vurderer en 28 eller 30 mm i tillegg.

50mm'tn bruker jeg forholdsvis mye inne uten blits og fungerer som gull,har i tillegg Tokina 11-16 f/2.8 som jeg også bruker endel inne uten blits men der er jeg mer avhengig av rolige motiver.

Har faktisk i dag tatt noen interiør bilder av en båt med 11-16 og jeg kan klare meg med ganske lange lukkertider noe som hjelper på angående lysmengden "11mm".

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Vanskelig det,har ingen av de to nevnte objektiver :)

 

Jeg har litt annen politikk angående objektiver,har nettopp kjøpt 15-85 IS som normalzoom og bruker blits der det er nødvendig.Synes f/2.8 ikke er stor nok blender til og satse på det som et normal zoomobjektiv til allsidig fotografering da heller mer brennvidde.

Når det gjelder lyssterke objektiver bruker jeg heller fastobjektiver,har 50mm f/1.4 og vurderer en 28 eller 30 mm i tillegg.

50mm'tn bruker jeg forholdsvis mye inne uten blits og fungerer som gull,har i tillegg Tokina 11-16 f/2.8 som jeg også bruker endel inne uten blits men der er jeg mer avhengig av rolige motiver.

Har faktisk i dag tatt noen interiør bilder av en båt med 11-16 og jeg kan klare meg med ganske lange lukkertider noe som hjelper på angående lysmengden "11mm".

 

Jo, jeg kan være enig i deg med å prioritere brennvidde fremfor f/2,8 som normalzoom, også er jo prisen en helt annen også da. Men det er jo deilig med f/2,8 grytidlig og i skumringen også da! Jeg har også en EF 50mm f/1.4 og den er jo naturligvis mye bedre innendørs, og som du sier kan man supplere med EF 28mm f/1,8 eller EF 30mm f/1,4 (dyr) i tillegg. Men man må jo tenke seg godt om hva man fotograftere på så store blendere når det gjelder dybdeskarpheten da.

Lenke til kommentar

Bra at ting ordner seg, så kom deg ut og ta bilder :D

 

Jepp, takk for det. Var i skibakken her på søndag, og med 8 bilder/sek ble det skummelt mange bilder med hjem. Snø og overskyet vær er ingen bra fotokombinasjon så det var mye å ordne på etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...