Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Pengeproblem mellom meg og pappa.


Pixl.

Anbefalte innlegg

Heisann.

har kommet i en liten krangel med foreldrene mina angående noe penger.

 

Fra starten: for litt over 1 år siden kjøpte jeg og pappa en laptop hver på nett og vi betalte med hans kredittkort ettersom jeg ikke hadde kort til og handle på nett med i den tid. vi fikk begge pc'ene hjem til oss og alt var herlig.

Så bestemte pappa seg får og returnere sin laptop ettersom han ikke var fornøyd, kort tid etter fikk han igjen penger på sin konto. Men nettbutikken hadde gjort en feil og sendt han panger tilbake for begge datamaskinene, han sa ifra om dette men de gjorde ikke noe mer ved det.

 

Dette fant jeg ut tidligere i dag og ville jo da selvfølgelig ha tilbake pengene jeg hadde betalt for dataen min ettersom han hadde fått de tilbake. Han sier Nei ettersom jeg fortsatt har laptopen min og dermed er vi uenige.

 

Hvem er det som har rett i denne krangelen?

 

Mvh Sint Sønn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Holder med far din i denne saken. Det er nettbutikken som har gjort og gitt han[/] tilbake for mye penger. Som du også sier, så har du fremdeles pcn din. Dersom dere ikke hadde kjøpt to datamaskiner, men sett at han likevel fikk igjen feil fra butikken, altså dobbelt opp. Hadde du likevel villet kjekle til deg penger på noe som du ikke har noe med?

Lenke til kommentar

Hvem har rett? Søren heller. Dette er det mest tåpelige og smålige krangelen eg har sett i det siste.

 

Du har fortsatt maskinen din, som fungerer som den skal. Mao har du ikke krav på noen penger. At nettbutikken ikke vil gjøre noe med det tror eg ikke noe på, og den dagen de oppdager det og skal ha pengene tilbake så er det de pengene du krever å få nå de skal ha tilbake igjen.

 

Om dette er noe dere krangler om så bør du ta en reality sjekk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Som nomore sier, så er det uansett særdeles lite trolig at han ikke kommer til å få krav på å betale tilbake de ekstra pengene, noe han i utgangspunktet burde vært langsynt nok til å gjøre tidligere.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Hvem har rett? Søren heller. Dette er det mest tåpelige og smålige krangelen eg har sett i det siste.

 

Du har fortsatt maskinen din, som fungerer som den skal. Mao har du ikke krav på noen penger. At nettbutikken ikke vil gjøre noe med det tror eg ikke noe på, og den dagen de oppdager det og skal ha pengene tilbake så er det de pengene du krever å få nå de skal ha tilbake igjen.

 

Om dette er noe dere krangler om så bør du ta en reality sjekk.

 

Pcen funker ikke som den skal og jeg hadde tenkt og få den reparert noe som nå ikke gå ettersom nettbutikkens system sier jeg har returnert dataen til dem for lenge siden.

Lenke til kommentar

Holder med far din i denne saken. Det er nettbutikken som har gjort og gitt han[/] tilbake for mye penger. Som du også sier, så har du fremdeles pcn din. Dersom dere ikke hadde kjøpt to datamaskiner, men sett at han likevel fikk igjen feil fra butikken, altså dobbelt opp. Hadde du likevel villet kjekle til deg penger på noe som du ikke har noe med?

 

Eneste grunn til at han fikk pangene var at det var hans kort det ble betalt med, jeg ga han kontanter.

 

Så om jeg hadde vært den som hadde betalt og han hadde returnert sin maskin og jeg haddde fått tilbake for mye penger skulle jeg gitt de pengene til han ettersom jeg fortsatt hadde min maskin? Det er jo helt IDIOTISK.....

Lenke til kommentar

Det var jo en ganske vesentlig opplysning du kunne tatt med i første innlegg.

 

Da har du slik eg ser det to alternativer:

- Siden du nå kan få problemer med å levere maskinen til reparasjon så krever du å få tilbakebetalt det maskinen din kostet av din far(det du prøver på nå).

- Krev at far din kjøper en ny maskin til deg med tilsvarende spesifikasjoner.

- Du kontakter butikken maskinen er kjøpt hos oss og leverer den inn til reparasjon. De vil da oppdage feilen som har skjedd og enten får du levere den inn(samtidig som de krever tilbakebetalt feilutbetalingen) eller så nekter de deg å levere inn maskinen(og da krever du pengene dine tilbake av faren din igjen).

Endret av nomore
Lenke til kommentar

Det var jo en ganske vesentlig opplysning du kunne tatt med i første innlegg.

 

Da har du slik eg ser det to alternativer:

- Siden du nå kan få problemer med å levere maskinen til reparasjon så krever du å få tilbakebetalt det maskinen din kostet av din far(det du prøver på nå).

- Krev at far din kjøper en ny maskin til deg med tilsvarende spesifikasjoner.

- Du kontakter butikken maskinen er kjøpt hos oss og leverer den inn til reparasjon. De vil da oppdage feilen som har skjedd og enten får du levere den inn(samtidig som de krever tilbakebetalt feilutbetalingen) eller så nekter de deg å levere inn maskinen(og da krever du pengene dine tilbake av faren din igjen).

 

Før du redigerte:

Ja selvfølgelig kjøpte jeg dataen min med egne penger, derfor jeg mener jeg skal ha tilbake en del fra han.

Endret av Pixl.
Lenke til kommentar

Nettbutikken kan vel neppe ha forstått eller mottatt meldingen dersom dette er tilfelle. Gjer nokre forsøk på å rette opp først.

 

 

Jeg så over mailene i stad, min far sendte mail da ha oppdaget feilen[han hadde fått for mye penger tilbake]

Noe alla: """SV: Hei, det må ha skjedd en feili systemet deres, jeg har kun returnert en av datamaskinene, ikke begge. Men jeg har alikevell fått tilbake panger for begge""""

 

Svar han fikk av dem var: pangene er nå satt inn på konto xxxxxxxxxxxxxxxxxxx.

 

Og da vi sjekken var det satt inn for begge datamaskinene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...