Gå til innhold

Overpowered våpen, ubalansert, hvilke?


Anbefalte innlegg

Barret er jo egentlig underpowered. Dette er ikke et gevær til å skyte personell med, men kjøretøy. Jeg tør ikke forestille meg hva som hadde skjedd om man hadde skutt på et menneske på hundre meters avstand med en Barret .50 cal.

 

Dessuten å jogge rundt med et 14 kg tungt gevær og quick scope er ikke akkurat realistisk. Men jeg innser jo at man skal ikke filosofere for mye rundt realisme i dette spillet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Barret er jo egentlig underpowered. Dette er ikke et gevær til å skyte personell med, men kjøretøy. Jeg tør ikke forestille meg hva som hadde skjedd om man hadde skutt på et menneske på hundre meters avstand med en Barret .50 cal.

 

Dessuten å jogge rundt med et 14 kg tungt gevær og quick scope er ikke akkurat realistisk. Men jeg innser jo at man skal ikke filosofere for mye rundt realisme i dette spillet.

 

Det samme gjelder vel Intervention? 14 kilo UTEN kikkert, 1346mm lang. Er ikke akkurat egnet for joggeturer det, nei. Begge er som du sier MØR (MateriellØdeleggelsesRifle) og brukes (i hvertfall av land som støtter FN-resolusjoner) for å stoppe kjøretøy. Barrett er .50 cal (Dere som har vært i Forsvaret vet naturligvis størrelsen på en Barrett-kule, men for de som ikke har vært inne/ikke interessert seg nok til å sjekke dette opp: I .50 BMG er selve prosjektilet (uten hylse) like stor som hele prosjektilet (hylse pluss kule) til en 7.62 (.308). Og litt tykkere (.50 er tommer, altså er prosjektilet 12,7mm i diameter).

 

På generelt grunnlag sier jeg meg enig med KoolBikes: En kule fra en Barrett (eller Intervention) i brystet fra kort avstand = amputering av kroppen fra halsen og ned.

Lenke til kommentar

På generelt grunnlag sier jeg meg enig med KoolBikes: En kule fra en Barrett (eller Intervention) i brystet fra kort avstand = amputering av kroppen fra halsen og ned.

 

Tenk deg animasjonen på noe slikt.... Flyplassoppdraget var jo rimelig kontroversielt. Jeg utfordrer IW til en naturtro animasjon av .50 møter menneskekropp i neste Call of duty.

 

Snikskyting er jo noe helt annet enn det vi bedriver med i MW2. Egentlig ville det innebære å ligge 1 km eller mer unna der hvor det skjer. Jeg vet ikke om det lar seg realistisk inkorporere i et slikt spill uten at det blir kjedelig. I Wasteland kan det jo ligne litt til tider. Kanskje det burde vært flere slike kart?

 

Knivingen synes jeg er overpowered. Ett stikk så er det over!!! Man kan stå å spraye med en smg uten at fyren stopper, men ett stikk er nok. I campaign mode ser man at soldatene på ditt lag noen ganger tar en slags flyvende mare på motstanderne for deretter avslutte dem med et par velrettede skudd. Hadde vært kult om dette hadde vært mulig i multiplayer.

Lenke til kommentar

Jeg vet Zipper Interactive prøvde å inkorporere noe lignende "Snipere skal ligge langt unna" i SOCOM 2/3 med "CrossTalk Objectives" mellom PS2-spillet og PSP-spillene SOCOM: FireTeam Bravo. I PSP-varianten skal du (blant annet) ligge som to SEAL-snipere langt unna der actionen skjer. Deretter synker man PSP-en med PS2-en, og kan få det lettere om du skjøt mange.

 

En slik variant kunne kanskje inkorporeres i et senere COD? Velger man sniper-kit med long-range sniper havner man "utenfor" kartet med mulighet til å se inn på selve arenaen, som er avgrenset. Dog burde da vanskelighetsgraden på å være sniper heves betraktelig, da man da ikke kan dø, med mindre en annen sniper spotter? Begrensning på en sniper per lag? *fabulere*

 

Men det ble vel litt off-topic.

 

COD4 hadde jo en lignende mission etter All Ghillied Up (jeg husker ikke hva den heter, men det er rett etter AGU), hvor man skal snipe Zakhaev fra en drøy kilometer unna med Barrett...

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Nevnte scenario: det er en sniper som ligger en kilometer utenfor banen fra hvert lag, på selve mappen springer 16 andre personer rundt som høns i ett bur å bare venter på å bli skutt, første sniper til 25 vinner med nuke.

 

Dette høres da kjempefestlig ut, jeg elsker å spille som "lokkemat". Det er et spill, majoriteten gir vel blanke i om en sniper egentlig skal ligge 10 eller 10 000 meter bak målet sitt. Derail, Wasteland og Quarry er alle baner det er fullt mulig og snipe bra i, med store avstander.

Lenke til kommentar

Kreppsen: Det er nettopp det scenariet jeg er redd for kan ta livet av ideen ;) Dog, i SP/Coop hadde det jo funka strålende... For å ta noen eksempler:

MW1: Når du er på vei mot launch site/endgame så har du støtte fra et SEAL Sniper Team. Dette kunne en kompis eller to vært i Coop.

MW2: I Loose Ends (når Roach og Ghost skal storme huset som er bakgrunnen for Estate er det også to snipere. Disse kunne vært tøft å få spille i Coop.

 

MW2s SpecOps har jo begynt litt med at en er støtte og den andre nærkamp, ser for meg at det senere kan komme lignende med snipere på fastmontert Barrett (ala snipingmissionen i COD4)

Lenke til kommentar

MW1: Når du er på vei mot launch site/endgame så har du støtte fra et SEAL Sniper Team. Dette kunne en kompis eller to vært i Coop.

MW2: I Loose Ends (når Roach og Ghost skal storme huset som er bakgrunnen for Estate er det også to snipere. Disse kunne vært tøft å få spille i Coop.

 

MW2s SpecOps har jo begynt litt med at en er støtte og den andre nærkamp, ser for meg at det senere kan komme lignende med snipere på fastmontert Barrett (ala snipingmissionen i COD4)

Det er en ide jeg liker! Hadde vært kult å få prøvd seg som ekte sniper. Kanskje dette er en ide til IW viss de kommer med en expansion eller lignende?

Lenke til kommentar

Her er min liste over OP våpen og en perk (PC)

(...)

UMP - SMG som er veldig effektiv på nært hold som den hør og bør, men også mer accurate enn de fleste assault rifles på langt hold. Trenger også en nerf i accuracy.

 

(...)

 

Kniv/Commando - Kniving i dette spillet er alt for lett. rekkevidden på kniven er for stor og med commando blir det en teleportering frem til offeret. Løsning burde være å halvere rekkevidden på vanlig kniv og gi commando dagens vanlige rekkevidde.

 

(...)

 

Er litt enig i at UMP45 kunne vært litt mindre treffsikker på lengre avstander. Den kunne fått ørlitegran mer rekyl hvis det var opp til meg, men ikke så mye.

 

Ganske enig i det du sier om kniv. Rekkevidden burde blitt litt mindre. Jeg bruker selv nesten alltid commando, for å hindre at jeg selv blir "voldtatt" av folk med det.

Lenke til kommentar

Barret er jo egentlig underpowered. Dette er ikke et gevær til å skyte personell med, men kjøretøy. Jeg tør ikke forestille meg hva som hadde skjedd om man hadde skutt på et menneske på hundre meters avstand med en Barret .50 cal.

 

Dessuten å jogge rundt med et 14 kg tungt gevær og quick scope er ikke akkurat realistisk. Men jeg innser jo at man skal ikke filosofere for mye rundt realisme i dette spillet.

 

 

Det samme gjelder vel Intervention? 14 kilo UTEN kikkert, 1346mm lang. Er ikke akkurat egnet for joggeturer det, nei. Begge er som du sier MØR (MateriellØdeleggelsesRifle) og brukes (i hvertfall av land som støtter FN-resolusjoner) for å stoppe kjøretøy. Barrett er .50 cal (Dere som har vært i Forsvaret vet naturligvis størrelsen på en Barrett-kule, men for de som ikke har vært inne/ikke interessert seg nok til å sjekke dette opp: I .50 BMG er selve prosjektilet (uten hylse) like stor som hele prosjektilet (hylse pluss kule) til en 7.62 (.308). Og litt tykkere (.50 er tommer, altså er prosjektilet 12,7mm i diameter).

 

På generelt grunnlag sier jeg meg enig med KoolBikes: En kule fra en Barrett (eller Intervention) i brystet fra kort avstand = amputering av kroppen fra halsen og ned.

 

Har selv skutt med Barrett og det er definitivt ikke noe våpen man løper rundt med og quick scoper, så realistisk er ikke MW2 uansett. Dessuten må dere tenke over at det er mange forskjellige ammunisjons typer. Det er stor forskjell på å bli skutt av et massivt prosjektil som bare går rett igjennom kroppen i motsetning til å bli skutt av et prosjektil med sprengladning som omsettes inni kroppen (ganske innlysende hva som gjør størst skade)

Endret av bas
Lenke til kommentar

Altså.. Noen våpen er jo sterkere enn andre, sånn er det bare.. Hvis de irriterer dere, så bruk de selv.. er ikke værre enn det! Selv bruker jeg så og si smg hele tiden, fordi jeg syntes det er gøy å løpe rundt som en galing.. Syntes at det går helt fint også, og jeg har aldri noen problemer med OP våpen som dreper meg.. derrimot Commando..

Lenke til kommentar

G18-Akimbo( Verstingen.. Dette må jo være bedre enn alle våpner på close til mid-range på hel spillet, en helt syk fire rate, dreper på 2-3 skudd(testet ut i priv.match)og veldig lett kontrollerbar recoil)

Det stemmer vel ikke helt.

 

 

Sånn generelt er alle akimbo-våpen OP, og totalt overlegne alle andre våpen i close/middelsclose combat.

Lenke til kommentar

Ett undervurdert våpen er LSW. To skudd uansett avstand, liten rekyl med grip, og rask fire-rate.

 

Alle våpna er overpowera med den riktige personen bak kontrollen. Er da bare å bruke våpna selv sier jeg. Går med G18 akimbo og Commando på rush klassen min. Alt for å gjøre en god kamp og ha det gøy sier jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...