Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når skal jeg begynne å se etter andre?


Anbefalte innlegg

Nesten et år etter bruddet med dama tenker jeg fortsatt på henne hver eneste dag, gjennom hele dagen. Egentlig tror jeg at jeg kommer til å gjøre det inntil den dagen jeg finner noen andre jeg kan få følelser for. Så - er det å finne noen andre det som skal til for at jeg slutter å tenke på henne, eller skal tankene gå over av seg selv før jeg i det hele tatt begynner å se etter andre? Jeg klarer liksom ikke å se for meg at tankene bare skal forsvinne uten videre, er altfor mye som minner meg om henne i hverdagen min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg hadde vært i din situasjon så ville jeg ha prøvd å tenke litt mindre på henne hver dag. Hvor du til slutt vil være kvitt alle tanker om henne.

 

Kan ikke si at du skal gå å finne deg ei ny. Men det ville ha fått tankene dine på noe annet. Som er en posestiv ting. Det er ikke så veldig lett å finne ei ny når du fremdeles tenker på eksen. Men gjør ditt beste, du må gjøre noe for at du skal slutte å tenke på henne.

Lenke til kommentar

Det virker som om du har satt deg fast i en litt vond sirkel. Mange (inkludert meg selv) har en tendens til å glorifisere ekser etter brudd - som fører til at det blir vanskelig å komme seg videre.

 

Prøv å gjør nye ting, som du ikke kan assosiere med henne, kos deg og lev livet :) Vet det er vanskelig.. Men det er faktisk det eneste du kan gjøre. Det er lenge siden det ble slutt og hun er nok over dette for lenge siden.

 

Kanskje det hjelper å finne noen å flørte med? Dele en vinflaske og en skrekkfilm :) Bare tenke på andre ting.. Så kanskje du er betatt av noen andre før du vet ordet av det.

Lenke til kommentar

Takker for svar :) Jeg merker at det hjelper når jeg snakker med andre damer jeg potensielt kunne likt, men synes ikke at det er rettferdig mot dem å begynne å "bearbeide" dem når jeg egentlig ikke er over eksen. Da blir de en trøst for meg bare. Den verste tiden i uka er når jeg våkner på lørdag og søndag og merker at jeg ligger der alene. Tror jeg må finne en eller annen ny hobby som kan ta en del av min tid - så får ny dame komme når hun kommer...

Lenke til kommentar

Føler du tar litt feil der. Ved å flørte å sosialisere seg med andre damer osv kan du fort få tankene på andre steder og da glemmer du eksen på en enklere måte enn det du gjør ved å sitte på rommet ditt og tenke over henne.. Nå vet jeg ikke om du fortsatt har kontakt med henne? Jeg er jente selv og måten jeg glemmer eksen er ved å flørte med andre gutter som ikke er ute etter noen forhold. trenger ikke å hore seg rundt heller det er bare uskyldig flørting før du kommer ut på banen igjen.. du kan heller ikke forvente å møte den "rette" med en gang du føler deg klar til å gjøre det. Det tok meg 2 år på å kommer over den ene eksen min og tro meg jeg angrer at det tok så langt tid.. lev livet og kos deg :)

Lenke til kommentar
Gjest Hugh Man

Hei.

Kjip situasjon du er i.

Er i lignande situasjon sjølv.

 

Eit par ting kan eg komme med ihvertfall.

-Du seier det er så mykje i kvardagen som minner deg om ho, kva med å forsøke å fjerne dette? Kjem sjølvsagt an på kva det gjeld da.

 

-Det er ingenting gale i å tenke på ho kvar dag, gode minner, og alt sånt er ting ein må ta vare på. Bruke erfaringer som du har fått. Er sånn ein vokser som person.

 

-Du snakker om å finne deg ein ny hobby. Hadde du nokon gamle hobbyer?

Er det ting/interesser du rett og slett ikkje fekk tid til i forholdet, så no har du tid til det.

 

-Du tenker det at det ikkje er rettferdig mot andre damer, men det er jo alt etter kva hensikt du har. Evt viss du merker at ting går ein retning som du ikkje vil, så kan du prøve å forklare din situasjon. Skal ikkje sjå vekk ifrå at den personen du forteller det til vil hjelpe til.

 

Siste er vel å ta tida til hjelp, tenk på kva du kan gjere no, sjå moglegheitane. Alt ligger klart for at deg, og du kan bruke så lang tid du føler du treng.

Det verste du kan gjere er å stresse med dette for da tar det berre lengre tid.

 

La fortid vere fortid, og styr framtida slik som du vil. Ta kontroll.

 

Ønsker deg lukke til, og vit at du er langt ifrå åleine i denne situasjonen.

Lenke til kommentar

-Du seier det er så mykje i kvardagen som minner deg om ho, kva med å forsøke å fjerne dette? Kjem sjølvsagt an på kva det gjeld da.

 

-Du tenker det at det ikkje er rettferdig mot andre damer, men det er jo alt etter kva hensikt du har. Evt viss du merker at ting går ein retning som du ikkje vil, så kan du prøve å forklare din situasjon. Skal ikkje sjå vekk ifrå at den personen du forteller det til vil hjelpe til.

Det gjelder hovedsakelig ting som jeg ikke kan fjerne, som senga, veggen vi malte sammen, sånne ting. Er bare så trasig at jeg må se på disse tingene hver dag...

 

Når det gjelder å treffe andre tror jeg det er litt dumt gjort mot noen å gå på date når jeg fortsatt tenker på eksen i stor grad. Jeg blir jo bare sittende å sammenligne vedkommende med henne på alle måter. Og akkurat nå er jeg fortsatt i den fasen at jeg kun ser alt det positive med eksen, derfor vil ingen nå opp enda. Spørsmålet er bare om jeg noengang vil gjøre noe annet før jeg treffer noen. Det er kanskje en date som skal til for å få tankene over på noen andre. Samtidig vet jeg at hvis jeg går på et par dater med forskjellige damer uten at noen av dem virker særlig interessante, da slenges selvtilliten i bakken med et brak og tårene kommer strømmende...

Lenke til kommentar

Hei, jeg så denne tråden først nå, men jeg antar at du har problemet ditt enda. Å ha kjærlighetssorg i et år høres ganske voldsomt ut, men sånn kan det vel være av og til av forskjellige grunner. Mitt råd til deg er at du prøver å fortsette livet ditt. Ikke grav deg ned i selvmedlidenhet, men kom deg ut blant folk. Få kontakt med nye mennesker, flørt og ha det morro. Forhåpentligvis så forsvinner de verste tankene dine etterhvert. Det funket ihvertfall for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...