Gå til innhold

Napoleon: Total War - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Som noen nevner er det et dårlig optimalisert spill, så mye ram er et must.. Du må nesten regne med en restart etter en viss tid om du har for lite. Det samme med Empire.. Hadde og en den problemer med Empire, men de forsvant med ny maskin med 4 gb ram.. Selvsagt kan det være andre årsaker og, men minne er kjent..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville ikke kjøpt dette spillet nei, hold deg unna.. Det er som noen anmeldelser sier, en utvidelse av Empire.. Litt bedre grafikk og hud, men generelt vil jeg si jeg kastet bort pengene denne gangen.. Jeg likte ikke kampanjen, den ble for kjedelig..

 

Trur det er første Total war spillet jeg har lagt bort etter så kort tid.

Kan hende jeg tester det igjen om en måneds tid, men nå får ikke sega eller CA noe mer penger av meg.. Siste spillet jeg kjøper, det skal noe revolusjonerende før jeg kjøper noe mer i TW serien..

Lenke til kommentar

Spillet er lagd for den "casual gamer". "Casual gameren" bryr seg normalt ikkje om spillet er historisk riktig eller ikkje, berre at spillet ligner noko som kunne ha komt frå den perioden.

 

Så om du bryr deg berre om det så anbefaler eg eit anna spill serie enn TW. Total War serien har aldri vert om å lage eit perfekt spill som er basert på historie, det handler om Total War.

 

NTW er eit konge etterfølger for CA, mange brukere på den offisielle forumet (inkludert meg) har sagt at dette er ein av dei beste spilla CA har laga. For meg og for nesten alle der, så er NTW vert å kjøpe ja. Koster berre 18 pund som er rundt 180 kroner frå amazon.co.uk og som er også bra for ein "standalone premium expansion" som Kieran kaller NTW.

 

Om du liker ETW, så vil du like NTW mykje meir. NTW har rett og slett alt det ETW skulle ha hatt i starten. NTW har ikkje noko major bugs enda som ETW hadde i starten. NTW er veldig stable. Eg har spilt for over 40 timer og har aldri crasha!

 

NTW har også ting som ETW har ikkje hatt som gjer campaignen mykje meir interesant som drop-ins. AIen er også mykje forbedra enn ETW sinn, NTW sin CAI er meir aggresiv. BAIen i NTW lager linjer og flanker! Har aldri blitt charga med melee som eg brukte å være i ETW.

 

Så eg anbefaler at du kjøper NTW, spesielt om du liker ETW.

 

PS: Det er umulig å spille med riktig størrelse units i Total War serier. For det første, så er PCene i dag for dårlige til å behandle så store units som det var i NTW, det ville kanskje gått med ultradårlig grafikk, men folk bryr seg om grafikken i spill.

 

Så det kjeme til å gå minste 10 år før vi får spill med så mange soldater om vi vil ha relatert bra grafikk.

 

For det andre, så ville det ha vert umulig å spille det. Micromanaging ville ha tvingt spilleren å ta pause kvar 10 sekund berre for å skrolle til andre siden av karte for å følge med på kva unitene gjer det.

 

Det allerede tvengs micromanaging i NTW i nokre slag, så om du adder på 300 000 soldatar så blir det umulig å spille, vertfall ikkje uten hjelp av AIen, men som dere veit, AIen er utrulig dum akkurat no, så kanskje dette er mulig om kanskje 10 år der også, om AIen er "bra" då. Eit menneske kan ikkje styre 300 000 eller meir åleine. Vi må ha hjelp av enten andre mennesker eller av eit AI.

 

 

- Sorry for skrivefeil, eg skriver alt for fort :/

Endret av MJC
Lenke til kommentar

Det finnes allerde et spill som er 100 ganger det Napoleon er og det heter Histwar, 50 000 modeler i et salg, riktig uniformer, enorme kart, fantastisk ai.

 

Det eneste det ikke har er dyr grafikk, men på ALLE andre måter kunser det Alle total war spill

 

Syns du ja. Eg har prøvd demoen til histwar, likte det ikkje i det heile tatt. GUIen er forferdelig der. Er sikkert alt for vandt til UIen til Total War spilla :) Tipper på om du hadde spørt total war fansa, så hadde dei sagt at Total War spilla knuser HistWar :)

Endret av MJC
Lenke til kommentar

Jeg VAR total war fan, frem til Medieval 2.

 

Spillte i stykker Shogun, Medieval og Rome, men de andre spillene har rett og slett vært for dårlige.

 

Nå spiller jeg ekte wargames, som Scuarge of war, histwar osv. da de faktisk simulerer ekte enheter og slag, ikke noe som å ta 20th Maine og slå noen texikanere, eller følgte 13rg legere mens det tar en by.

 

Jeg hadde set slag med Histwar der sidene slåss om en landsby, kampen om byen varte i 6 timer(1 times spille tid) Kampen var mellom 1 regiment av russiske jegers som tok byen fra meg, og holdt den mot 8 angrep fra mine franske soldater, det var 3 regimenter fra min side som prøvde å ta byen, en av dem var 17th legere de tok del i 6 av angrepene og ble sent tilbake 5 ganger før de endelig fikk dreves jegerene ut av byen, da hadde 17th legere mistet 750 soldater. de andre to regimentene hadde mistet nesten like mye. hver gang de angrep ble de sent tilbake med store tap, de måtte så reformere og angripe på nytt. Dette er noe ai'n gjør av seg selv. Når vi endelig tok byen hadde de russike jegerene mistet ca. 1600 soldater noe som tilsvarer godt over 2 battaljoner med soldater.

Men de hadde da kanskje gjort at jeg mistet over 2000, men jeg tok byen, og det var viktig da den forankret hele min sørlige flanke.

 

En annen gang hadde jeg et slag der jeg sente mitt kavaleri krops(med ca. 15 000 kavaleri)

De møtte 25 000 kavaleri fra frankrike og det var et enormt slag med bare kavaleri, ca. 40 000 av dem, eller ca. 4000 3d modeler.

Lenke til kommentar

Er faktisk enig med GF her, spillene etter Rome holder ikke samme standard som de før.. Ja, de har utviklet grafikken, men gameplay er blitt værre eller stått fast. Det hadde hjulpet mye om dem hadde økt antall soldater, selv om jeg ikke krever total autentisme.

 

Jeg som GF startet med Shogun og ble forelsket som ei lita skolejente av dette geniale spillet, så kom et litt mer voksent Medieval og det toppet seg med Rome.. Selv Rome var ikke feilfri, det hadde potensialet til å bli perfekt, men dem lærte ikke av feilene her..

 

Nå kan det hende at historikken min ødelegger litt av spillopplevelsen for forventningene er så høye, så spillet kan være bedre for dem som ikke har spilt pre-medieval 2..

Lenke til kommentar

Så detaljert som du skrev GF blir altfor kjedlig og korrekt i et spill. Spill er ment for å være morro, trenger ikke å være 100% riktig.

 

 

Det er ikke 100% riktig men er mye riktigere enn NTW.

 

Spillet er faktisk veldig morsomt, du har en egen OOB editor der du kan lage egene hærer, fra 14 forskjellige nasjoner, du velger et år mellm 1805 og 1814 utifra det året vil uniformer osv være riktige, og du kan bygge hærer fra ca. 30 000 soldater til ca. 200 000 soldater.

 

Når man feks, velger 1807 og russland, har du 120 russiske musketeer regimenter å velge mellom hver enkelt vil ha unike farger på uniformen sin.

 

Du har også en map editor som gjør at du kan lage random kart, eller egene kart, så mange du vil og det tar bare 30 minutter å lage et fint kart.

Du kan spille hvilken som helst hær på hvilket som helst salg, inkludert historiske kart.

Du kan spille historiske slag som austerlitz og Borodino.

 

Når du spiller slag gir du ordere på et 2d kart, ordrene er veldig enkle men du kan bruke masse variasjoner av dem for å lage en intrikat plan, Det er ikke noe som å se 10 000 soldater masjere i formasjon mot målet sitt. Når de finner fienden tar de automatisk å setter ut artilleriet for å myke opp fienden før man angriper med hest og mann. Noen ganger får man enorme artilleri slag, med flere hundre kanoner som skyter. Det er jo trossalt artilleri som sto for opp mot 70% av de skadde og drepte under denne perioden.

Lenke til kommentar

Du har store kart, som er ca. 650km2

 

Der du må finne fienden med kavaleriet ditt, prøve å skjule sine tropper fra deres kavaleri, finne en måte å lure dem i en felle, flanke dem, osv.

Fordi karet er så stort må du spre ut hæren din, en hær er fra 3-11 krops, hvert korps har fra 12 000-40 000 soldater, dette gjør at de kan slåss alene en god stund, så viss du du blir angrepet av fienden og du har et korps alene, må du hjelpe det, med å sende dine andre krops til unsetting, reglene er at et krops skal aldri være mer en en dags mars fra et annet,

 

Er du veldig god får du fienden i en felle og kan knuse han, viss du har færre tropper, må du kanskje nøye deg med å finne bra terreng og vente på fienden.

 

Dette blir da på en måte en kampanje.

 

Men det skal nevnes at at han jobber med å lage ekte kampanje satt til 1806, der du kan spille som alle de store og små nasjonene, Dette er etter spillet har blitt optimalisert med noen patcher og england, prøysen, spania osv blir lagt til.

 

Det er faktisk lekende lett å spille et slag, det er som sagt bare 3 ordere som styrer det hele, angrip, fake angrip og forsvar. resten er bare variasjoner på det,

 

Når du feks. ber 3rd corps under Davout til å angripe området rundt en by, gir du ordren angrip, i den orderen, har du 2 options, formasjon, og for mye resever den den skal ha, du bare drar en strek på karet der du skal angripe, setter formasnjoen til colum og velger mellom 20-50% reserver, resten gjør aien,

Det er 3 forskjellige ai's i spillet, grand ai, som bare er involvert i fiendens ai, da du tar dens job, når du spiller, corps ai, som styrer artilleri, og kavaleri osv, også regimental ai, som styrer regimenter og hvordan de slåss.

 

Du skal konsentere deg om hæren din, passe på at du ikke blir flanket, sende in forsteringer ved riktig tid, du har ikke tid til å bestemme at disse 4000 soldatene skal gå ditt og ditt, du gir ordere til 10-40 000 soldater om gangen, aien fikser resten selv(basert på hvor gode offiserer osv er, noe offiser er bedre enn andre osv=

Lenke til kommentar

Høres bare for komplisert ut og da blir det bare kjedlig. Er det ingen kampanjedel med kart i Histwar?

 

Det er veldig komplisert, vertfall for min del. Og "kampansjedelen" ligner ikkje noko frå Total War Serien.

Endret av MJC
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...