Gå til innhold

Napoleon: Total War - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Nå er det bare noen dager til spillet står i butikkhyllene, og siden det ikke var laget en diskusjonstråd om spillet tok jeg på meg oppgaven.

Her kan alt om spillet diskuteres. Forbedringer fra Empire, bugs, spille sammen osv. ¨¨¨¨Nyttige lenker:

-Hjemmesiden til Napoleon

-Metacritic

-Bekreftet informasjon

-Prisguide

-Spillverket steam gruppe

-NTW kunngjort

Endret av ΣΙΝΔΡΕ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg venter litt med å kjøpe, empire var mildt sagt en blandet pose.

Jeg har mangel på å tro at Total war can gengi perioden riktig, ja du har kanskje soldater som ser ut som de gjorde i 1809, men total war gameplayet er så abstrakt og gamey at jeg tror spillet ikke vill være verdig en fantastisk intresang periode.

Lenke til kommentar

Det er hattene du snakker om nå? ^^

Bicorne er en slik hatt som Napoleon har på seg i trailerne?

 

Fra wikipedia:

 

Factions

Napoleon: Total War includes the following player factions:

 

  • France - Story mode and multi-player campaign
  • Ottoman Empire - Egyptian Campaign, multi-player only
  • Great Britain - Campaigns of the Coalition and multi-player
  • Austria - Campaigns of the Coalition, multi-player, and Italian Campaign
  • Prussia - Campaigns of the Coalition and multi-player campaign
  • Russia - Campaigns of the Coalition and multi-player campaign

(These are the current officially announced factions)

 

 

Multiplayer

The following multiplayer features have been announced or are expected:

 

  • Multiple multiplayer modes with many features and numerous online functions.
  • Multiplayer Campaign Mode
  • Multiplayer drop-in battles, where you can face human opponents in your singleplayer campaign battles [/url]
  • Steam achievements, game play bonuses, uniform editor and voice communications.
  • Many Napoleonic battles and advanced weapons to allow for large battles and more options in the campaign.
  • A new uniform system including at least 355 uniforms.

Endret av ΣΙΝΔΡΕ
Lenke til kommentar

Ja snakker om hattene, ja bicorne er samme hatten napoleon bruker, shako er en høy rund hat,

 

shako.JPG

 

Du har også andre hatter som dukker opp,

 

Du har også hjelmer(østrike rike brukte hjelmer frem til 1810,

Frankrike brukte bicorne fra 1790 til 1807, men begynnte sakte å bytte til shako i 1806 og utover, frankrike brukte også forskjellige shakoes utover tiden.

Russland gikk fra bicorne til shako i 1803

England rundt rundt tidlig 1800, og de byttet til en annen shako rundt 1814.

Prøysen hadde bicorne, så shako, så peakedhat pluss shako.

Dette er bare de vanlige hattene, ikke de mer spesiele som bjørneskins lue, eller bonnet osv.

Lenke til kommentar

En ting jeg ikke tror Spillet vil simulere, er frem og tilbake vippinga under Napoleins krigene.

 

For å gi et eksempel på hvordan et typisk slag utarter seg med ca. like gode tropper.

 

 

Slaget ved Möckern var DET avgjørenede "slaget" under Slaget ved Leipzig.

 

BLücher kom med Army of Silisia fra nord, hans oppgave var enkelt, angrip leipzig slå napoleon og vin krigen, mens de andre allierte sør for Leipzig ikke gjorde mye ut av seg bortsett fra å miste mange menn, For at Blücher skulle komme til Leipzig måtte han gjennom Möckern, byen og området rundt var holdt av ca. 32 000 Franskmen, Blucher hadde 52 000 i hæren sin men han trodde Napoleon skulle komme fra venstre så han holdt store deler av troppene sine på sin venstre flanke, dette betydde at ca. 21 000 Prøsere skulle angripe Möckern, Slaget varte hele dagen og byen byttet hender flere ganger, det tok 8 angrep fra Klüx's sine battaljoner, Som var under Von Hiller, før de fikk dyttet franskmennene ut av landsbyen, hver gang Killer sente inn battaljoner, sente franskmenn flre inn også det hele ble hard og blodig, Killers battaljoner mistet mot, ble sent tilbake, reformerte og gikk in tilbake og de gjorde dette 8 ganger, det er noe vi ikke ser i total war, 1-2 angrep er alt du får ut av enheter i det spillet.

 

Rundt Môckern gikk det harde kamper, battaljoner angrep batterier(på hele 40 kanoner) når du endelig nådde fram til kanonene stromet franskmenn frem fra bak kanonene og sente prøyserne tilbake, men de reformete og angrep igjen, og slik holdt de på i hele dagen, masse forsøk på flanking og mot flanking, flere og flere battaljoner ble sent inn, noen av de battaljonene som hadde vært med siden starten var nå nedi 30% av de de var i begynnelsen, men de kjempet videre. Så etter mange timer, så Yorck(ledren av 1st corps og han som sto for angrepet, da Blûcher var på venstra flanke med sine russere)

Han så at det nå var klart for nådestøtet, franskmennene hadde sent inn alt de hadde og de var utslitte, flere battaljoner var utslettet, Yorck sentet inn kavalerit sitt, de stormet frem og franskmennene var bare for utslitte, de prøvde å gjøre motstand med ble bare overkjørt kavaleriet rundt, om og gjennom franskmenne, noen prøvde å forme firkant formasjon og stå mot, men det var nytteløst, kavaleriet bare kjørte gjennom, de som ikke greide å rømme ble enten kuttet ned, eller tatt til fange.

Når dagen var over hadde prøyserne mistet 7500, det samme hadde Frankrike, men de mistet også 2500 tatt til fange.

 

Det er denne frem og tilbake type kamper og konstant tilførsel av soldater som er veldig typisk over kampene under Napoleons krigen(når begge sider er like sterke) Og dette tror jeg ikke vi vil se i Napoleon TW, ikke minst fordi det bare er 20 enheter, og kartene er for små

Lenke til kommentar

Helt realistisk kan det jo ikke bli, men de skal ha gjort noe for å prøve å gjøre det litt mer sånn som du skriver. I en av trailere blir det fortalt om det. Man kan blant annet bruke generalen til å "oppmuntre" bestemte tropper som man velger ut selv.

 

Denne linken er nok interessant for deg GF ;)

 

Ellers så står det mye rart på twcenter. Litt her, der (burde lese denne), og enda mer.

Endret av ΣΙΝΔΡΕ
Lenke til kommentar

Da var NTW IE på vei i posten.. Har stor tru på dette spillet, og etter skuffelsen med Empire og medieval 2 så trenger dem virkelig en opptur nå. Personlig driter jeg i om spillet ikke er så nær virkeligheten som mulig, for meg er det viktigste at spillet er spillbart.

 

Jeg håper virkelig ikke at dem går i denne fellen. Det er så mange spill som har blitt ødelagt bare fordi dem skal ha denne virkelighetsgreia.. "It`s a f******* game, let it be a f******* game"

 

Elkjøp sendte som sagt i dag, så?!!

Lenke til kommentar

Jupp, bestilt fra Elkjøp.. Håper og å få den før fredag så jeg kan slå ihjel helga på en fortreffelig måte.. Tipper det kommer en god del forbedringer(håper).. Selvsagt setter jeg ikke forventningene mine like høyt som Medieval 2, for det er en av de største spillskuffelsen for meg gjennom tidene..

Lenke til kommentar

Jeg skulle fått penger i dag, men det fikk jeg ikke,

Jeg må desverre kjøpe Napoleon også, jeg tviler på at de vil være like bra som histwar, men jeg er bare for glad i perioden, til å ikke gi spillet et forsøk.

 

I dag malte jeg mine første 15mm russere og de ble veldig fine, utrolig kult med mørk grønn jakke, hvite stropper og hvite bukser

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...