Gå til innhold

Napoleon: Total War - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den største feilen er at de ikke er stabilt,

 

Har også funnet ut at det ikke er noe vits med kompliserte planer

 

Jeg hadde et slag der jeg lagde to styrker, hver styrke var 4 fusilier battaljoner, i colonne formasjon, foran dem var det to battaljoner med chessurs i linje, bak fuslierene var det et batteri med heste artillery.

 

På siden hadde jeg et kavaleri regiment med curiassirs.

 

Begge styrekene hvar helt like, planen var å bruke den ene styrken til å holde østrikerne fast, mens jeg brukte den andre til å svinge rundt å flanke. Spillte på det vanskligste, jeg hadde ca. 300 soldater mindre enn østrike, det hele gikk til helvete, formasjonene falt sammen under masjeringa og soldater gjorde andre dumme ting, et av batteriene satt seg fast, det hele gjorde at jeg mista oversikten og østrike fikk flanket meg osv. Jeg tapte slaget knepent, jeg drepte litt flere enn jeg mista men hadde som sagt færre soldater, og når det ene batteriet mitt ikke kunne brukes, ble det hele litt vanskligere, så tok jeg å spillte samme slaget igjen, denne gangel lot jeg bare all soldatene mine stå på linje der de startet, med et regiment av cuirassirs på hver side.

 

Da vant jeg heroic victory og mistet 400 soldater mot østrikes 1400

Lenke til kommentar

Spillet er litt greit når man kommer inn i det.

 

De nye moral baren er veldig kul og er nok mer relosjonernede i gameplay enn musketter var i empire.

Vedlig kult å passe på når man skal charge, man ser en fientlig enhet begynner å miste mot, og da setter man inn bayonetten.

Det er også fint at artillery nå er mye svakere i mele, så fort kavaleri treffer dem, stikker de, i empire var jo artillery bedre i mele enn de beste kavaleri enhetene.

 

Spiller nå kampanje som russere(første gang jeg spiller russere i noe total war spill)

Hadde et stort slag ved Munich, det var hårete en stund, franskmennene braste inn i min høyre flanke, utslettet nesten alt kavaleriet mitt og brøyt gjennom linja mi, heldigvis hadde de få enheter på venstre flanke og etter jeg hadde sent de vekk, kunne jeg flytte tropper fra venstre til høyre, jeg hadde også mye grenadierer, som jeg brukte med god effekt, de fikk nesten ikke skutt noe skudd, jeg brukte dem i mele nesten hele tiden.

Det var også de som fikk minst skadde og drepte, men mine stakkars musketeer enheter, fikk juling, jeg mista 1200 i slaget, men frankrike mistet 2300, men det hjelper ikke for nå har jeg bare 900 tropper, og er LANGT hjemmenifra, det er lang vei tilbake til russland og forsterkinger.

Lenke til kommentar

Er litt usikker på om jeg skal kjøpe dette spillet.

Til tross for mange feil og mangler, så spiller jeg ganske mye Empire enda ( å dette har jeg gjort regelmessig siden den datoen det kom ut ), så total war serien står HØYT oppe på min liste over mest spillte spill ;)

 

Hvordan er spilleopplevelsen og utfordringen i Napoleon i forhold til Empire? ( førsteinntrykk )

 

Er det mange forbedringer som gjør spillet til noen merkar forbedring fra Empire?

 

Har hatt problemer med lydkorte siden jul, og har derfor ikke lyd på spillepcen :/

Vil dette ødelegge spillet ettersom det visstnok går mye etter historien med mye filmsnutter og sånt?

 

Siste jeg lurer på er hvor mange factioner det er totalt i alle campainene ( spillbare og ikke )? Pleier alltid å mode når jeg blir lei av de spillbare landene, og da er det alltid kjekt med mange varierte nasjoner.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg grafikken og lyden er mye bedre. Min første dom er, I like it, I like it alot.. Har ikke spilt det nok til å gi det en endelig dom, men så lite bugs og problemer har jeg ikke hatt med et TW spill på lenge.

 

Men som sagt, noen endelig dom kan en ikke gi før etter minimum en ukes spilling..

Lenke til kommentar

Er litt usikker på om jeg skal kjøpe dette spillet.

Til tross for mange feil og mangler, så spiller jeg ganske mye Empire enda ( å dette har jeg gjort regelmessig siden den datoen det kom ut ), så total war serien står HØYT oppe på min liste over mest spillte spill ;)

 

Hvordan er spilleopplevelsen og utfordringen i Napoleon i forhold til Empire? ( førsteinntrykk )

 

Er det mange forbedringer som gjør spillet til noen merkar forbedring fra Empire?

 

Har hatt problemer med lydkorte siden jul, og har derfor ikke lyd på spillepcen :/

Vil dette ødelegge spillet ettersom det visstnok går mye etter historien med mye filmsnutter og sånt?

 

Siste jeg lurer på er hvor mange factioner det er totalt i alle campainene ( spillbare og ikke )? Pleier alltid å mode når jeg blir lei av de spillbare landene, og da er det alltid kjekt med mange varierte nasjoner.

 

Skjønner ikke at du kan spille uten lyd, blir som å bare spille med lyd uten bilde,

 

Men som nevt, de største som er gjort med gameplayet er at man nå ser moral bar over alle enheter, moralen har endelig etter 6 spill blit viktig, man ser når dine og fiendens enheter er på vei til å bryte, og det er ikke alitd bare fordi dem snart har mistet alle soldatene sine, jeg hadde 30 gernadierer igjen uten ammo, jeg ba dem storme noe franskmenn, da jeg så moral baren dems var lav, sefølgelig mistet jeg flere soldater på vei før de fikk stukket ned franskmennene, da gikk baren min ned, mens den franske enheter gikk opp av å drepe mine soldater, heldigvis kom mine russere frem og så fort de møte franskmenne stakk de franske av, deres moral gikk fra 70% til 0% på et sekund, og min moral gikk fra 50% til 100% bare fordi dem fikk jaget vet de franske.

Dette er som sagt mer revolusjonerende for gameplay enn det musketter var i empire.

De har fjernet rank fire da veldig få brukte det. det er egentlig teit de hadde det med i empire.

Selve kampanjekartene er kule, spesielt europa kartet i grand campaign, det er STORT, men dekker bare sentarl og sør europa, det tar EN EVIGHET å marsjere fra Moskva til paris, det er utrolig mye land å komme seg gjennom, mens det bare var noen få byer i hele europa i empire er kartet fullt av dem i Napoleon, land som frankrike som bare var en provins er nå mange ect.

 

Det er vel ca. 10 nasjoner i kampanjen som de allierte, sverige, danmark, spania, nerderland, prøysen, russland, østrike(fuckins storts land), frankrike, england, en eller flere italienske land, det er vel også saxon, bravaria og likt, som er alliert med frankrike.

 

Kampanjen er fra 1805-1812, og det går 2 runder i hver måned, det er litt kult, da kan du faktisk har mange runder som alle er på someren eller vinteren, så årstidene virker lengre.

Jeg syns perioden de valgte var litt rart, de kunne valgt fra 1805-1815, eller 1800-1815, vet ikke helt hvorfor de slutter i 1812

Lenke til kommentar

Er litt usikker på om jeg skal kjøpe dette spillet.

Til tross for mange feil og mangler, så spiller jeg ganske mye Empire enda ( å dette har jeg gjort regelmessig siden den datoen det kom ut ), så total war serien står HØYT oppe på min liste over mest spillte spill ;)

 

Hvordan er spilleopplevelsen og utfordringen i Napoleon i forhold til Empire? ( førsteinntrykk )

 

Er det mange forbedringer som gjør spillet til noen merkar forbedring fra Empire?

 

Har hatt problemer med lydkorte siden jul, og har derfor ikke lyd på spillepcen :/

Vil dette ødelegge spillet ettersom det visstnok går mye etter historien med mye filmsnutter og sånt?

 

Siste jeg lurer på er hvor mange factioner det er totalt i alle campainene ( spillbare og ikke )? Pleier alltid å mode når jeg blir lei av de spillbare landene, og da er det alltid kjekt med mange varierte nasjoner.

 

Skjønner ikke at du kan spille uten lyd, blir som å bare spille med lyd uten bilde,

 

Men som nevt, de største som er gjort med gameplayet er at man nå ser moral bar over alle enheter, moralen har endelig etter 6 spill blit viktig, man ser når dine og fiendens enheter er på vei til å bryte, og det er ikke alitd bare fordi dem snart har mistet alle soldatene sine, jeg hadde 30 gernadierer igjen uten ammo, jeg ba dem storme noe franskmenn, da jeg så moral baren dems var lav, sefølgelig mistet jeg flere soldater på vei før de fikk stukket ned franskmennene, da gikk baren min ned, mens den franske enheter gikk opp av å drepe mine soldater, heldigvis kom mine russere frem og så fort de møte franskmenne stakk de franske av, deres moral gikk fra 70% til 0% på et sekund, og min moral gikk fra 50% til 100% bare fordi dem fikk jaget vet de franske.

Dette er som sagt mer revolusjonerende for gameplay enn det musketter var i empire.

De har fjernet rank fire da veldig få brukte det. det er egentlig teit de hadde det med i empire.

Selve kampanjekartene er kule, spesielt europa kartet i grand campaign, det er STORT, men dekker bare sentarl og sør europa, det tar EN EVIGHET å marsjere fra Moskva til paris, det er utrolig mye land å komme seg gjennom, mens det bare var noen få byer i hele europa i empire er kartet fullt av dem i Napoleon, land som frankrike som bare var en provins er nå mange ect.

 

Det er vel ca. 10 nasjoner i kampanjen som de allierte, sverige, danmark, spania, nerderland, prøysen, russland, østrike(fuckins storts land), frankrike, england, en eller flere italienske land, det er vel også saxon, bravaria og likt, som er alliert med frankrike.

 

Kampanjen er fra 1805-1812, og det går 2 runder i hver måned, det er litt kult, da kan du faktisk har mange runder som alle er på someren eller vinteren, så årstidene virker lengre.

Jeg syns perioden de valgte var litt rart, de kunne valgt fra 1805-1815, eller 1800-1815, vet ikke helt hvorfor de slutter i 1812

 

 

 

takktakk

 

ja suger stort uten lyd, men sliter som pokker med å få til lyden, så foreløbig for det bli uten :/

Lenke til kommentar

Jeg har en veldig rar bug, den dukket opp etter siste patch i empire og er vist i Napoleon også, når jeg loader et slag og der starter, forsvnner ikke loade bilde, det blir liggende over slaget, så jeg måe alt tabbe out og tilbake før jeg kan spille

 

Anyway Gjorde ett forsøk, jeg spillte som prussia under et slag, og kjøpte nesten bare landwehr, noe som ga meg masse penger til å kjøpe artilleri, Jeg ville teste om mye artilleri ville oppheve mangelen på godt infanteri, noe det gjorde man måtte bruke generalen litt mer aktivt for å holde moralen oppe, men 5 howitzer batterier gjør virklig hærverk med infanteri, frankrike mistet to hele enheter før de nådde frem til meg, kuirassirene mine som jeg hadde råd til, fordi jeg kjøpte masse landwehr, gjorde kort prosses mot de franske dragoonene, de drepte også Soult fort, landwehrene mine holdt seg brukbart mot franske fusiliers og chessurs, men var veldig dårlige mot kavaleri.

Lenke til kommentar

Har en 2 år gammel Quadcore AMD Phenom.

X2 ATi HD 4800s

2gig ram.

 

Litt lite ram, men har så langt ikke funnet noe spill den ikke kan kjøre helt fint på høye stillinger.

 

En ting til jeg har lagt merke til er at prøysen har landwehr fra 1805, når de egentlig ikke får de før 1813, 1 år etter spillet slutter.

Prøysen er også alt alt for gode tidlig i spillet, i virkligheten fikk de JULING av Frankrike i 1806, de ble kunst på alle mulige måter.

Det er liksom litt rart i grad campaign er alle de allierte utstyrt med soldater og uniformer fra 1812 eller senere, Faktisk er det samme med Franskmennene også

Lenke til kommentar

Jeg hadde likt om de slowet ned gameplay litt, i virkligheten traff bare 1 av 200 muskett skudd, noe som er langt færre enn i spillet,

Howitzer granater må bli mye mindre "ATOMBOMBE" enn de er nå, de må også slutte å kunne skyter over fjell med pinpoint accuracy.

 

I vrikligheten kunne howitzer og alle andre kanoner bare skyte på det de så, blind fire var ikke noe som kom før helt på slutten av 1800tallet og egenltig ikke før WW1, først da kunne artilleri skyte på ting de ikke så.

Granater fra grandiers må ut, ekte volly fire ville være fint,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...