Gå til innhold

2 spm: Er nye Metallica råbra + The Smiths rocker!


Anbefalte innlegg

oops jeg hørte FEIL plate ! :roll::roll: EN FAKE mp3release av St anger(RVL)..(jadda mp3 nedlasting lønte seg dårlig denne gangen =)

 

Fikk akkurat den ekte plata idag .. Med helt andre sanger ...! Og dette ER bra....hehe beklager flamen litt lenger opp på sida :-) Når jeg skrev det hadde jeg ikke hørt den ekte plata...

Men jeg er fortsatt litt i tvil om hva jeg skal mene pga det Lars gjorde mot fansen angående mp3..

PS angående "nu metal" denne plata er ikke noe lignende "nu metal" dette er derimot :woot: Metallica :woot: i godt slag ser det ut til. har ikke hørt plata i sammenheng ennå :-)

IKKE NEVN nuMETAL og Metallica i samme setning !!!!!!

:D

 

JEG TREKKER TILBAKE ALT JEG SA I FORRIGE INNLEGG !!!! :oops:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Metallica er IKKE Nu-metal! En setning som godt kan gjentas spør du meg...

 

Sitter og hører på skiva nå, og kan ikke si jeg er skuffet så langt. Klart tøffere enn de fire siste skivene (Selv om Load faktisk har et par seriøst fete låter). Liker spesielt trommelyden, mens bassen som ventet er litt anonym.

 

Angående gitarsoloer: Gitarsoloer er tøft! Men ikke uten å bli satt i en sammenheng. Hvis man skulle slengt inn soloer på St. Anger, ville det enten blitt i form av råe bluesbaserte greier, og det har jeg strengt tatt hørt nok av fra Kirk. De fete melodiøse soloene fra pre-Black tiden ville aldri passet inn i denne settingen.

 

Men gitarsoloen er absolutt ikke død. Fins nok av gitarister som klarer å gjøre nye ting den dag i dag.

 

Godt at Metallica er tilbake!

Lenke til kommentar

Hmm noen punkter etter å ha hørt den noen få ganger:

 

- Flere skikkelig råfete riff!

- Klart nu-metal inspirert. James synger på en "stakatofalsk" måte samt at albumet er blotta for melodiøse deler. Noen nevnte rap og "you flush it out, you flush it out" på tittelsporet er jo ikke så langt unna. Har allerde fått tilbakemelding fra mange nu metal og spesielt SOAD fans at de likte St.Anger.

- Som nevnt blotta for soloer og melodiøse deler. Når sangene i tillegg er lange så blir det hele litt for repeterende.

- Lars har gått totalt amok. Det er på mange måter drittøft, men han er litt for glad i skarptromma si.

- Hvor er Kirk?

 

Av sanger må jeg si Frantic skuffer. Det er ikke tøft og høre på tekster som går:

 

"Frantic-tic-tic-tic-tic-tic-tic-tic-toc

Frantic-tic-tic-tic-tic-tic-tic-tic-toc

Frantic-tic-tic-tic-tic-tic-tic-tic-toc

Frantic-tic-tic-tic-tic-tic-tic-tic-toc

 

...

 

You live it or lie it

You live it or lie it

You live it or lie it

You live it or lie it

 

My lifestyle determines my deathstyle

My lifestyle determines my deathstyle"

 

Generelt er tekstene gode, men måten de framføres på er ikke fullt så bra og det er for mye gjentagelser.

 

Tittelsporet er heller ikke noe spesielt å skryte av, men det kan jeg kanskje begynne å like litt etter en stund. Derimot skiller Dirty Window (track 4 er alltid bra på metallica plater), Shoot Me Again og Sweet Amber seg ut som tre knallsanger.

 

Albumet innfrir på mange måter, men det blir litt for mye "bæng bæng bæng" 0.5 sekunders pause mellom sangene "bæng bæng bæng" :

 

Terningkast 4 :p

Lenke til kommentar
Hmm noen punkter etter å ha hørt den noen få ganger:

 

- Flere skikkelig råfete riff!

- Klart nu-metal inspirert. James synger på en "stakatofalsk" måte samt

 

Dette har ikke noe med nu metal å gjøre , det er Metallica !

Om det skulle være noe likheter er det numetal apene som har kopiert Metallica :-P

 

Generelt er tekstene gode, men måten de framføres på er ikke fullt så bra og det er for mye gjentagelser.

her er jeg uenig, syns Hetfield har bedre vokal enn noensinne..

Tittelsporet er heller ikke noe spesielt å skryte av, men det kan jeg kanskje begynne å like litt etter en stund. Derimot skiller Dirty Window

 

Liker St Anger bra jeg..

Det var alltid sånn med Metallica at de hadde så mye forskjellige riff og sånt som det tok tid å grave seg inn i.. og jeg syns de har gått tilbake til dette nå igjen.. God gammel stil med MANGE skifter og ting som trenger mer lytting for å digge..

Lenke til kommentar
Det er en vanvittig stemningsfull låt de har der, utgaven jeg fetchet er roligere enn den i TV serien, men hvordan er CD - versjonen, er den like rolig (har ikke noe i mot det, litt Chris Isaak laid back opplegg), eller er det den som blir brukt i serien? Jeg vil gjerne ha begge versjonene på CD, og hvordan er andre låter de har laget? Jeg digger stemningen i den låten, helt herlig.

 

Har ikke sett serien så jeg aner ikke hvordan den versjonen er - kan det være en coverversjon kanskje? (mange som har covret Smiths-låter). The Smiths hadde jo vanvittig mye bra. Har selv 7 album med dem så jeg var stor fan for en del år siden. Det finnes et par samleplater som kanskje er et bra utgangspunkt.

 

Noen av de mer kjente låtene er:

- Bigmouth Strikes Again

- Girlfriend In A Coma

- Heaven Knows I'm Miserable Now

- This Charming Man

 

PS: Tatu av alle har en cover av How Soon Is Now som blir neste singel fra dem såvidt jeg har hørt - absolutt en godkjent versjon.

Lenke til kommentar
(...)

Plata ligner på Load/Reload som faktisk er seriøst elendige. Den nye er litt bedre, men de trash-metal tendensene er små og ytterst sjeldne.

 

Du synes det ligner på Load og Reload? Har du hørt albumene? Og kjenner du sjangeren thrash-metal?

 

Ang den nye bassisten: Hadde han åpna smekken sin kunne han ha spilt med Mr. Weenie  :lol:

Hmm, dette utsagnet får meg til å lure på hvor mye du egentlig vet om eks. Suicidal Tendencies-bassisten Robert Trujillo..

 

Og Kowalski: Du har solgt mange St. Anger. Det har jeg også. Men hvem selger du til? Er ikke mange av de som har kjøpt den nye cd'n som var gammel nok til å høre på musikk engang da f.eks...And justice for all kom ut !

Det er fordi Metallica blir mer og mer Nu-metal og derfor har har fått en ny fanbase: fjortisser og russ 03...

Klart, det er en del under tjue som kjøper den. Kidsa vil være tøffe. Men de fleste som kjøpte den på torsdag var mellom 20 og 40 år tipper jeg. Gamlefansen er sultne må vite..

 

Mannen kan ikke synge lengre heller :(

Jaja, deg om det

 

Metllica skuffer for 5 gang på rad. Håper de gir seg nå. Orker ikke mere dritt fra den kanten. :cry:

Enig med deg i at Metallica ikke har gjort noe bra siden Black Album, men vi er tydeligvis uenig i synet på St.Anger. Jeg for min del liker skiva godt.

 

Hvor jobber du forresten? Platon?

 

PS: Tatu av alle har en cover av How Soon Is Now som blir neste singel fra dem såvidt jeg har hørt - absolutt en godkjent versjon.

Tatu av alle ja, heh. Litt morsomt at jentene i et intervju ikke engang visste hvem Marr / Morrissey er engang, det sier sitt mener nå jeg! Blasfemisk røveri vil vel mange si.

 

 

Edit: typo

Lenke til kommentar

How Soon is Now er org. en Smiths låt. Den som spilles til Charmed er en cover ver. av Love Spit Love. I tillegg som Gabriel_X sa, Tatu sin cover er absolutt godkjent. Den eneste bra låta på det engelske albumet :p, alt låter mye bedre på russisk.

 

ang. metallica, mye bra musikk, men holdningen deres suger.

Lenke til kommentar

Beklager å måtte være brutal i dette innlegget men skal være så saklig som mulig.

 

Mitt favorittband er System of a Down og mener dere SERIØST at dette "nyeMetall-Ica" crappet ligner på SOAD ? Gå og kjøp Toxicity og STA og kom og komenter igjen. Serj Tankian er trehundreogsekstifem ganger bedre en Hetfield. John Dolmayan knuser Lars totalt nå for tiden. Har likt Metallica utrolig godt, forventer ikke Master of Puppets om og om igjen, men de har hatt mange bra sanger i senere tid også. Ride The Lightning er da også ekstremt bra. Black Album er et kapittel for seg selv synes jeg. Så ikke tro jeg hater Metallica, men SOAD er bedre.

 

One more thing ::: for all del aldri sammenlign Metallica og SOAD igjen, eller St.Anger og SOAD igjen.. :evil::evil: Det er som å sammenligne Slayer og Children Of Bodom, går ikke, to helt forskjellige ting.

 

Ontopic : ST. ANGER SUCKS ! :evil::evil::evil:

Lenke til kommentar

Hvis du bare skal dømme band etter dytktigheten på musikeren, og kun la de aller beste passere skjønner jeg virkelig ikke hvorfor du gidder å høre på SOAD!

 

Til musikken Metallica spiller er både James og Lars mer enn gode nok!

 

Går for så vidt fint å sammenligne Slayer og CoB, også. Slayer var tross alt med på å skape sjangeren CoB bygger på.

 

PS: Hvis du kun er ute etter det beste av de beste anbefaler deg å betale Steve DiGiorgio, Gene Hoglan og Steve Vai til å lage plate sammen...

Lenke til kommentar
Folkens hør på St Anger og hør på Hangar 18 (megadeth). Flere enn meg som føler likheten?

 

minner litt, ja. syns også det minner om SoaD, og som i review'en du linket, litt Helmet også.

 

 

Ach-tuii!

Jeg håper Serj Tankian (SOAD) og /eller Page Hamilton (Helmet) leser dette og saksøker deg :evil:

:lol:

Ikke sååå useriøst: -Nei, du kan ikke sammenligne SOAD og Helmet med Metallica!

hhmmm. vet ikke hvordan jeg skal skrive det jeg mener (er jo så tidlig på morran) men i korte trekk: SOAD er geniale i sin variasjon!

St. anger skuffer alt for mye!

End of discussion fra min side! Orcer ikke bruke mere tid på den skiva...

Lenke til kommentar

Kristteo, du har rett i det du sier :yes::)

 

Når jeg fikk tak i St.Anger så trodde jeg det var noe "fake" greier og skjønte ingenting (hadde just hørt på Metallica HELE dagen for å gire meg opp til plata liksom). Hører og spør folk rundtomkring, jeg hadde jo originalen, så det var EKTE plata :cry::cry::cry::cry::cry:

 

Blir for kjipt med et såååå stort band å levere noe slikt, og til alle her som ikke likte soloer, hva synes dere om Nothing Else Matters da ? Synes den er genial jeg, ihvertfall med Symfoni-orkesteret, låter nydelig.

 

Angående Slayer mente jeg ikke fra "the older days" men mer som å sammenligne God Hates Us All (Slayer) og Hatecrew Deathroll (CoB). Jeg elsker begge, men driver ikke å sammenligner Needled 24/7 og Disciple.

 

BTW hadde det vært f.eks "ettnyttMetalband - St.Anger" hadde dere klagd som faen. :yes:

Lenke til kommentar

Og kjenner du sjangeren trash-metal?.

 

Trash betyr søppel det. Musikksjangeren heter thrash.

 

 

Mitt favorittband er System of a Down og mener dere SERIØST at dette "nyeMetall-Ica" crappet ligner på SOAD ? Gå og kjøp Toxicity og STA og kom og komenter igjen.

 

Som psilocybe påpekte. Det er visse elementer som kan minne om SOAD. Sier ikke at hele albumet er kliss likt SOAD.

 

Forøvrig ville jeg aldri funnet på å betale for et SOAD album. Jeg kan ikke fordra musikken dems.

Lenke til kommentar
Kristteo, du har rett i det du sier :yes::)

 

Blir for kjipt med et såååå stort band å levere noe slikt, og til alle her som ikke likte soloer, hva synes dere om Nothing Else Matters da ? Synes den er genial jeg, ihvertfall med Symfoni-orkesteret, låter nydelig.

 

Ærlig talt, vi hører ikke på Metallica fordi det er nydelig. Men fordi det er hardt rått og brutalt med en genial sound.. Og det ER :woot: St Anger. :woot:

:evil::p :oops: :roll: :wink:

Lenke til kommentar

Og kjenner du sjangeren trash-metal?.

 

Trash betyr søppel det. Musikksjangeren heter thrash.

 

Er ikke helt sikker på hvordan jeg skal tolke deg, mente du nå at jeg skrev feil? Eller mener du at Metallica ikke forsøker seg på litt god gammel thrash igjen? Forklar gjerne :)

 

Jeg på min side forsøkte å rive kristteo's innlegg fra hverandre da jeg syntes innlegget vitnet om at han egentlig ikke visste så mye om det han skrev om. Men han gadd tydeligvis ikke diskutere mer (greit nok det).

 

Hørt skiva noen ganger nå, gir den en sterk firer på terningen.

 

 

Edit: typo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...