Gå til innhold

Prisguiden - utspillt sin rolle?


Akvarius

Anbefalte innlegg

Min erfaring er at prisguiden desverre ikkje er til å stole på lengre.

Sist "søk" på Sata hdd over 1Tb, intern 3,5" ,ga meg fantasiske priser. Desverre så blei skuffelsen står når eg trykkte på "x-antall butikker" knappen.

500Gb med ekstern enhet + kort + + + ..

Nå er min erfaring at dette (at neste informasjon ikkje stemmer)heller er regelen enn unntaket..

Er dette ein generell feil eller er det butikker som "trikser" ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg tror vi sliter mest med en prisguide ute i fri drift med dårlig prosjektstyring!!

 

Dette gjelder først og fremst den nye men desverre lider også den gamle av at resursene er flyttet over på utviklingsarbeidet på den nye.... På meg virker det som at Prisguide.no har havnet i en hengemyr de ikke evner å komme seg ut av, med det resultat at den nye er uoversiktlig, ulogisk, og kronglete å bruke, mens den gamle ikke får nødvendig vedlikehold til å fungere tilfredstillende.

 

Som HW.no bruker fra forrige årtusen av ser jeg at det glimrende tilbudet prisguiden var til brukerne i mange år er spist opp av Prisguide.no. Greit nok var det enkelte mangler i den gamle men det plaget ikke meg på langt nær så mye som de åpenbare tullepatentene lagt inn i den nye!! Hadde det bare virket skulle jeg ikke sagt noe!

 

Jeg mener seriøst at overgangen er fullstendig kritikkverdig både i forhold til valg av oppbygging og løsninger samt grad av ferdigstillelse. Vi som brukere får valget mellom pest og kolera, resultatet for min del er at jeg har gått over til den gamle manuell-metoden med et utvalg butikker hvor jeg selv henter inn prisene....

 

Jeg håper inderlig at noen av de ansvarlige for utviklingsarbeidet tar tak og enten lager det nye produket minst på høyde med den gamle i brukervennlighet og detaljstyring, eller tar den nye ned til ting faller på plass.

 

For eksempel om man på prosessor ønsker en spesiell socket bør de vanligste stå som default i rammen og ikke tulle-socket 754 !! Når man leter etter et spesielt produkt er det lite nyttig med masse meningsløse valg på venstresiden langt nedover – det mest brukervennlige er å ha valgene på toppen av siden som den gamle prisguiden hadde. Og nei, det er ikke slik at jeg sier dette av gammel vane- det nye oppsettet kan ikke måle seg i hurtighet og brukervennlighet som jeg opplever det. Det er så mange slike eksempler at jeg vil helst ikke tenke på de - blir bare i dårlig humør...

 

På toppen av det hele er tilbakemeldingsdelen på det nye forumet så lite brukervennlig at jeg har gitt opp før jeg har fått avsluttet. Vet ikke om disse feilene har blitt rettet på men det viser bare hvor dyptgripende problemer Prisguide.no har og har hatt siden lansering i fjor høst!

 

Jeg håper forøvrig at denne utblåsningen blir tatt for det den er- nemlig en frustrasjonsutblåsning over en middelmådig tjeneste som har erstattet en greit fungerende. Om prosjektansvarlige tar dette som personlig kritikk må det bare være slik, jeg mener de har gjort en dårlig jobb, verken mer eller mindre.

 

Ros skal Prisguide.no få når et brukervennlig produkt foreligger men ikke før.....

 

Beklager til trådstarter om dette utartet en smule :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror vi sliter mest med en prisguide ute i fri drift med dårlig prosjektstyring!!

 

Dette gjelder først og fremst den nye men desverre lider også den gamle av at resursene er flyttet over på utviklingsarbeidet på den nye.... På meg virker det som at Prisguide.no har havnet i en hengemyr de ikke evner å komme seg ut av, med det resultat at den nye er uoversiktlig, ulogisk, og kronglete å bruke, mens den gamle ikke får nødvendig vedlikehold til å fungere tilfredstillende.

(....klipp....)

 

Er enig i det meste over.

 

Jeg synes dog ikke den har utspilt sin rolle, jeg bruker fortsatt den gamle versjonen en god del.

Men det er altså den gamle versjonen jeg ender opp med å bruke hver gang.

 

Hver gang jeg tenker at "nå skal jeg gi den nye nok en sjanse", gir jeg opp, eller blir forbannet over hvor dårlig den er:

Søkefunksjonen fungerer f.eks. mye bedre i den gamle.

Lister over er valg på venstresiden har ingen logisk sortering.

osv. osv.

 

Jeg synes den gamle versjonen fungerer flott!

Men det er jo noen ting jeg kunne ønske meg av endringer. (Men disse endringene har heller ikke den nye versjonen...)

Det kan da ikke være SÅ vanskelig å evt. bare fikse litt på layouten på den gamle, hvis det var det som var problemet. Og så evt. legge til ny funksjonalitet i den?

 

Nå kommer man som default inn på den nye, ubrukelige versjonen av prisguiden, men kan velge den gamle ved å klikke på linken for det.

Det burde være motsatt.

 

Når den nye fortsatt etter så lang tid er like dårlig, burde man heller som default kommet inn på den gamle, og heller la de som vil teste den nye, få gjøre det.

Prisguiden må da tape en del på at den nye løsningen er så dårlig?

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar

Jeg er også en av de gamle brukerne. Nå skulle jeg ha meg ny skjerm, men kan ikke søke på hverken størrelse eller oppløsning(Om jeg ikke har oversett noe).

Fritekstsøket fungerer heller ikke særlig godt syns jeg.

 

Jeg antar prisguiden.no er et kommersielt produkt, og et så dårlig produkt kan da umulig overleve?

Kan ikke skjønne annet enn at hoder må rulle og at utviklingen må starte på nytt med basis i den gamle prisguiden.

Jeg unngår å trykke på en eneste inntekstgivende lenke fra prisguiden før den er blitt bedre.

 

AD

Lenke til kommentar

Arg. Få tilbake den gamle prisguiden frem til dere har en ferdig fungerende løsning som kan erstatte denne. Den nye løsningen er i beste fall halvferdig, og ting henger ikke på greip. Savner muligheten til å faktisk finne det jeg leter etter og opprette lister med produktene hvor jeg ser hvilken leverandør som er billigst og har alle delene på lager.

 

Problemet mitt nå er at jeg ikke får logget inn på den "gamle" prisguiden og er tvunget til å bruke den "nye". Og det er først nå jeg merker hvor ufattelig elending og brukerfiendtlig den er. Har noen av de som utvikler den nye løsningen faktisk satt seg ned og hørt med brukere hva de ønsker. Og hvorfor var det behov for en ny løsning. Den "gamle" fungerte glimrende for sluttbrukere, og det er det som er relevant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det at prisguiden ver 2.0 ble lansert kan da bare bety at ingen av utviklerne noensinne faktisk har prøvd den i praksis?

 

Som så mange andre har sagt har jeg gang på gang (dog ikke mer nå) tenkt at "nå skal jeg gi den nye prisguiden en fair sjanse". Aldri noensinne har den tatt meg i mål. Jeg har alltid hoppet tilbake til den gamle.

 

en ting til - etter å ha sett twittersiden virker det som om alt for mange jobber med nye produkter istedet for å jobbe med å få prisguiden opp på et nivå som kan brukes

Lenke til kommentar

If it aint broken, dont fix it!

Den gamle fungerte knirkefritt og jeg fant alltid det jeg ville finne, og fikk satt sammen en pc og kunne enkelt bytte ut deler med andre deler for å få alle delene fra en side.

Nå tar dette mer enn dobbelt så lang tid, og det er bedre å bare velge en rimelig side å handle fra og finne alle delene man trenger der..

 

Gjør noe med den nye, og det er mye som må til. Eller gå tilbake til den gamle så vi har en ordentlig fungerende prisguide!

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Horribelt!

 

Prøvde igjen å bruke prisguiden.

Kjapt la inn eit søk på i3, og fikk merkelig opp laptop over 5000 grensen min.

Men vet da at komplett har ein Acer E730G til 4995. Søker på denne og voila der var den jammen meg.

Ny test, denne gang med begrenset pris 1000-5100. Men nei der kom heller ikkje Aceren opp.

 

konkulsjon: prisguiden er så dårlig at den desverre ikkje er til å stole på i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Hei!

 

Det er blitt gjort flere betydelige endringer de siste månedene, vi har dessverre ikke vært flinke nok til å underrette om hva som er fikset og hva som gjenstår å bli fikset.

 

Nå har vi nettopp fått nye eiere og ny ansvarlig for Prisguide, som jeg tror kun er en fordel - spesielt fordi vedkommende er fra den "gamle hw-gjengen" og er innstilt på å få gjort misfornøyde brukere fornøyde. :)

Lenke til kommentar

Jeg lover at vi skal ha fullt fokus på Prisguide fremover. Som Dotten sier er det gjort mange forbedringer, mens man har vært i overkant forsiktig med å fortelle leserne at noe har skjedd :-)

 

I første omgang må jeg skaffe meg et overblikk over hva som er de største problemområdene - på hvilke områder er det viktigst at vi setter inn arbeidsinnsatsen.

 

Vi er tre arbeidsdager ut i Mediehuset Tek sin historie og det er mye som skal på plass de neste månedene. Gi oss derfor litt tid til å finne ut hva som er de viktigste oppgavene vi skal løse i Prisguide, så lover jeg at vi skal gjøre noe med dem.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...