Jump to content
Sign in to follow this  
madfacee

Bilforsikring. Svare tid & behandlingstid.

Recommended Posts

Har en bil hvor det står på mine foreldre. I og med at de har forsikring på 25+ og jeg er 21 så er spørsmålet mitt følgende:

Når de ringer bilforsikring selskapet og setter på meg som bruker av bilen også, kan jeg da kjøre fra den dagen de sier ifra eller må jeg evt. vente for tilbakerespons / brev fra forsikringsselskapet?

Enklere forklart, kan jeg kjøre den bilen samme dag som de sier ifra til forsikringsselskapet at jeg skal begynne å kjøre bilen?

Håper på raskt svar.

Har en bil hvor det står på mine foreldre. I og med at de har forsikring på 25+ og jeg er 21 så er spørsmålet mitt følgende:

Når de ringer bilforsikring selskapet og setter på meg som bruker av bilen også, kan jeg da kjøre fra den dagen de sier ifra eller må jeg evt. vente for tilbakerespons / brev fra forsikringsselskapet?

Enklere forklart, kan jeg kjøre den bilen samme dag som de sier ifra til forsikringsselskapet at jeg skal begynne å kjøre bilen?

Håper på raskt svar.

I de fleste tilfeller ja, så lenge det ikke må signeres noen papirer...

Og slik jeg vurderer det så er ikke dette en sak som krever noen signering.

Selv om polisen ikke kommer i posten før etter noen dager, vil datoen for når endringene trer i kraft være fra den datoen du ringer inn og melder om dette.

Men for sikkerhets skyll kan du spørre om dette når du ringer inn.