Gå til innhold

Start.no snart slutt - andre med gratis epost med pop3?


Data-Geir

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

skulle også hatt en ny å byttet med Start når den forsvinner. Og med pop3. Er det ikke det som vil si at du kan legge den inn i en epost klient som Thunderbird?

 

Bruker hvertfall Thunderbird til alle epost kontoene.

 

Utenom start har jeg Webhuset, gmail, home.no, freenet.de og Get sin egen.

 

Start anbefaler epost.no som en

bra erstatter. Men det stor ikke om de har pop 3 som jeg kan se.

 

Har brukt hotmail og yahoo også. Men de kan bare brukes i Thunderbird som utvidelsen webmail.

Men den virker nesten aldri skikkelig.

Lenke til kommentar

http://www.start.no/stoppepost/

 

Kjære e-postbruker.

 

Som du dessverre har erfart det siste året har vi store vanskeligheter med å opprettholde en stabil og tilfredsstillende kvalitet på e-posttjenesten fra Start.no. Vi beklager den ulempen dette har medført, og vi beklager vår svært begrensede kapasitet til å svare på henvendelser knyttet til problemer med tjenesten.

 

Som følge av siste års problemer har vi dessverre måttet innse at vi verken har de menneskelige eller økonomiske forutsetningene som skal til for å utbedre og opprettholde denne gratistjenesten på et tilfredsstillende nivå. Vi har derfor besluttet å legge ned tjenesten med virkning fra 1. mai 2010.

 

Vi har lagt nedleggelsesdatoen såpass langt frem i tid for å sikre at du har god tid til å opprette ny e-postadresse hos en annen leverandør, samt informere dine venner og kontakter om ny e-postadresse. Vi har også lagt ut linker til alternative e-posttjenester som alle er kvalitetsmessig bedre enn den tjenesten vi i dag tilbyr.

 

Vi beklager igjen for de ulemper vår sviktende tjenestekvalitet har medført den siste tiden og for den ulempen det innebærer å bytte e-postkonto. Vi vil også takke for at du har brukt vår e-posttjeneste og håper å se deg på Start.no også i fremtiden.

 

 

Med vennlig hilsen,

 

Start.no

Lenke til kommentar
live.com (microsoft) gjør dette, her kan du registere domener selv (gratis var det før iallefall) og sette opp en epost som integreres fint med msn live messenger :)

domains.live.com mener jeg det var.

Popmail er støttet.

 

Er "live.com" noe annet enn Hotmail? Trodde det var samme jeg. For

hotmail har vel ikke pop.. ? :hmm:

Lenke til kommentar
...pop3 synes jeg egentlig er en uting fordi ting blir slettet, og det liker jeg ikke :)

 

Pop passer meg fint, fordi jeg vil lagre epost, men kun på min egen pc.

 

Forøvrig har jeg sjekket litt, og det ser ut som gratis epost stort sett betyr webmail, mens de som tilbyr pop3 tar litt betalt. Epost.no som er nevnt lenger opp er ikke gratis lenger (10/mnd) og tilbyr pop3 for ytterligere 19/mnd. Det blir ca. 350/år (kanskje tilsvarende domene på one.com), men jeg tenker jeg prøver den.

 

Angående gmail; jeg trenger ikke enda mer, og skreddersydd, reklame. Jeg er nok blitt litt allergisk mot Google.

Lenke til kommentar

Fordelen med norske tjenester som start.no er at de er registrert i Norge og dermed må følge norske personvernregler. Stoler ikke veldig på tjenester som live, yahoo og gmail.

 

pop3 synes jeg egentlig er en uting fordi ting blir slettet, og det liker jeg ikke

Ikke nødvendigvis. F.eks. har MS Outlook en funksjon som lar deg beholde lest (nedlastet) epost på serveren.

Lenke til kommentar
Jeg har brukt Start.no i ti års tid. Nå legger de dessverre ned eposttjenesten fra 1. mai, så jeg må finne meg noen andre som kan tilby det samme. Er det andre som leverer gratis epost med pop3 uten så altfor mye reklame? Gmail/Hotmail er ikke så interessant.

Hvorfor ikke gmail? Gmail støtter da også å bli brukt i Outlook o.l. med blant annet POP3 og IMAP

Lenke til kommentar

Hotmail er treigt, ekkelt, fult av reklame og inneholder verdens dårligste spamfilter - noe som er vedlig kjipt siden hotmail/live-kontoer mottar mengder med spam.

 

Start.no var som nevnt veldig ustabilt mot slutten, men hvis vi ikke tenker på det var start.no noe som banket gmail, hotmail, yahoo og alle andre eposttilbydere jeg har prøvd ned i støvlene. Det var akkurat nok kompisert, inneholdt ikke masse unødvendig bajs (les: gmail) og hadde muligheten for epostaliaser, noe som er sykt genialt når man trenger nye trials og lignende.

 

Epost.no virket veldig greit, men viste seg å ikke være så veldig flott allikevel. Det koster penger, men ti kroner måneden ville ikke være så mye siden det sto at man kunne betale med mobilpenger (har overflod av penger på mobilen p.g.a djuice control), men det går ikke ann. 10kroner gjelder forøvrig kun uten pop3 eller spamfilter.

Endret av ArilC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...