Gå til innhold

BIOS henger seg etter kort tid


Anbefalte innlegg

Har et Epox 4SDA5+ hovedkort sammen med en P4 1,8ghz prosessor.

 

Brukte kortet for noen måneder siden i en annen pc med helt andre deler og hadde akkuratt det samme problemet. Det er at jeg BIOS'en henger seg etter veldig kort tid. Det hender at jeg rekker å gjøre noen innstillinger i BIOS, men dette er sjelden. Bruker feks. ikke det integrerte lydkortet siden det er defekt, men jeg har enda ikke vært rask nok til å klare å disable det.

 

Tør jeg ta sjansen på å oppdatere BIOS'en når den er så ustabil? Er litt redd for at den ikke vil overleve en BIOS oppdatering.

 

Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke du kommer langt med en BIOS oppgradering. Hvis du har begynt å programmere flash'en og det så henger seg, så blir jo BIOS helt død. Og hvorfor skulle du egentlig oppdatere BIOS, er vel ikke mye sannsynlig at det er der feilen ligger? BIOS kode er som regel helt stabil, svært få sjangser for software feil. Feilen må sannsynligvis ligge i hardware, og hvis CPU og minne er i orden så er det vel ingen vei utenom å hive HK.

Lenke til kommentar

hvis cpu viften er en som kjører på en meget lav hastighet, eller en enermax eller annen som kan justeres kjør opp på maks hastighet eller helst prøv med en annen vifte, og for all del bruk kontakten merket pwr_cpu eller noe slikt som er dedikert til cpu ellers kan slikt skje

 

Sjekk også temperaturen den kan være litt i høyeste laget

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...