Gå til innhold

Hjelp til kjøp av nytt skjermkort(3-skjermer)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger nå å oppgradere med en skjerm nr. 3 på hjemmekontoret mitt.

Men desverre har jeg ikke fulgt med på hardware markedet de siste årene så har ikke peiling på hva jeg skal kjøpe.

Har et GeForce 8800GT i pcen nå, så tenker litt på en SLi løsning, men hva jeg trenger for å få det til å fungere over 3-skjermer er jeg også usikker på.(har hovedkort som støtter SLi)

Matrox sine skjermkort kan også være intressange, men ser at de bruker displayport, finnes det displayport -> DVI konvertere? eller nå jeg kjøpe 3 nye skjermer også for det da?

Med tanke på de prisene som er på skjermkort nå i dag er ikke pris noe issue for hyllevare produkter, spesial-løsninger hadde jeg håpet at jeg kunne holde meg unna.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjør HD57xx serien også, blir vel litt overkill med et 5870 i en kontor-pc  :cool:

De støtter to skjermer via DVI/HDMI/VGA, men den siste skjermen må kobles til via Displayport. Bare kikk etter en skjerm som har displayport så er du i mål.

Skrevet

Kan du bekrefte at dette kortet http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=518748 vil fungere med 3 skjermer?

Jeg skal kjøpe en ny skjerm også så da kan jeg jo kjøpe en med displayport for å unngå problemet med konverterer.(så jeg kjører 2xDVI og 1xDP)

Hvordan er ATi sin flerskjermstøtte i drivere? Sist jeg fulgte med var det fortsatt endel og ønske seg fra de.

Skrevet (endret)
Kan du bekrefte at dette kortet http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=518748 vil fungere med 3 skjermer?

Jeg skal kjøpe en ny skjerm også så da kan jeg jo kjøpe en med displayport for å unngå problemet med konverterer.(så jeg kjører 2xDVI og 1xDP)

Hvordan er ATi sin flerskjermstøtte i drivere? Sist jeg fulgte med var det fortsatt endel og ønske seg fra de.

Det kortet vil fungere ypperlig med 3 skjermer ja, og 2xDVI og 1xDP er helt riktig.

For øyeblikket så er det ATI som drar lasset på skjerkortfronten, så her er valget enkelt.

Endret av itspersonal
  • 2 år senere...
  • 2 uker senere...
Skrevet

Kjører ett Asus HD 7770 DirectCu, som har 1 DVI, 1 HDMI og 2 mini Displayporter - men, får ikke til å kjøre 3 skjermer ved å bruke hdmi, dvi og mini-displayport (1 av hver) - er det slik at for å kjøre 3 skjermsløsning så må jeg bruke 2 x mini-displayport ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...