Gå til innhold

Vil du hjelpe meg med å velge ny tlf? Tusen takk!


vdh

Anbefalte innlegg

Jeg befinner meg for tiden i USA, men skal tilbake til Norge i slutten av mars. Jeg trenger en ny mobil, men er veldig usikker på hva jeg skal velge. Dette trenger jeg å bruke telefonen til:

- Sjekke email (yahoo)

- Sjekke aksjer

- Sjekke facebook;)

- Selvsagt ringe og tekste, og surfe på nett

 

Jeg vil ha det slik at det popper opp på telefonen hver gang jeg får en ny epost. Jeg vil også ha eget ikon for facebook, og et eget ikon jeg kan trykke på for å lett kunne sjekke aksjene.

 

hvilken telefon egner seg best for meg?

Jeg liker det enkelt, og har ikke helt satt meg inn i alt det nye med smarttelefoner osv.

Jeg bruker One Call Faktura abonnement, hvis det har noe å si. Og jeg er ikke så veldig sugen på å bytte abonnement, men det er vel heller ikke nødvendig?

 

Burde jeg kjøpe tlf her i USA (unlocked) eller hjemme i Norge?

Har lurt litt på Blackberry, men vet ikke hvilken modell som passer best for meg, det er jo så mange typer blackberry å velge mellom. Og vil en blackberry fungere greit til mitt bruk i Norge? Jeg lurer også litt på dette med æ,ø og å. Dette er jo ikke på qwerty tastaturet til Blackberry, men er det slik at hvis jeg velger Norsk som tlf språk, så kan jeg kanskje holde inne feks A knappen og få opp en Å? Det går på iphone vet jeg...

 

Ok, håper på litt inspill her fra noen av dere som har litt mer "peil" enn meg;)

Tusen takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut some smart-telefon er tingen for deg.

 

Kjøper du en smart telefon med berørings skjerm telefon så kan du greit kjøpe den i USA siden du kan installere et skjerm tastatur med norsk tegn.

 

Kjøper du en mobil med fysisk tastatur så vil jeg anbefale deg og vente til du er i Norge.

 

Kanskje du skjulle see naermere på Google Nexus One , spesielt siden du er i USA og denne er noe vanskelig å få tak i Norge.

Lenke til kommentar
Det høres ut some smart-telefon er tingen for deg.

 

Kjøper du en smart telefon med berørings skjerm telefon så kan du greit kjøpe den i USA siden du kan installere et skjerm tastatur med norsk tegn.

 

Kjøper du en mobil med fysisk tastatur så vil jeg anbefale deg og vente til du er i Norge.

 

Kanskje du skjulle see naermere på Google Nexus One , spesielt siden du er i USA og denne er noe vanskelig å få tak i Norge.

 

Takk for svar! Har faktisk lurt litt på denne Google telefonen ja. Men er bare litt redd for at det skal være masse feil med den siden dette er første utgave.

Jeg liker best fysisk tastatur. Litt derfor jeg falt for blackberry. Men det er ikke et absolutt must altså.

Lenke til kommentar

BlackBerry Bold 9000 er kongen på haugen av blackberryene. Men er veldig dyr her i norge. og har dårlig støtte for norsk språk.

http://www.amobil.no/artikler/rim_blackber...5304/konklusjon

 

eller så har du jo htc hd2, tuch diamond 2.

Apple iphone 3gs

Som er alle habile til ditt bruk. eneste jeg er litt usikker på er om iphone har støtte for pushmail.

 

 

du sparer nok noen kr på og kjøpe en av de borte i usa, spes med tanke på blackberry bold 9000 en. eneste som er kipt er med tanke på garantier og retur vis du sko få problemer med telefonen etter at du har kommet hjem til Norge igjen.

Lenke til kommentar

Tusen takk til hver og en av dere som har giddi å tatt dere tid til å svare meg:) Det settes pris på!

Det står vel mellom Blackberry (enten Bold eller Curve, er bare ikke helt sikker på hvem som er best for meg), eller iPhone 3GS, eller den nye til Google. Evt HTC HD2.

=)

Men, det er vanskelig å bestemme seg for hvilken som er best.

Jeg har som sagt One Call abonnement, og er ikke så sugen på å bytte. Men vet ikke om det har så mye å si mtp diss telefonene?

Lenke til kommentar
Tusen takk til hver og en av dere som har giddi å tatt dere tid til å svare meg:) Det settes pris på!

Det står vel mellom Blackberry (enten Bold eller Curve, er bare ikke helt sikker på hvem som er best for meg), eller iPhone 3GS, eller den nye til Google. Evt HTC HD2.

=)

Men, det er vanskelig å bestemme seg for hvilken som er best.

Jeg har som sagt One Call abonnement, og er ikke så sugen på å bytte. Men vet ikke om det har så mye å si mtp diss telefonene?

Nå vet ikke jeg hvordan kundeservice er generelt i USA men gå i en stor butikk å test litt.

 

Bruk gjerne noen timer.

 

Ville testet ut Iphone, mer brukervennlig får du det ikke.... dog med en del begrensninger.

 

En annen ting... kan man bare kjøpe en mobil i USA uten abb.?

Lenke til kommentar
Tusen takk til hver og en av dere som har giddi å tatt dere tid til å svare meg:) Det settes pris på!

Det står vel mellom Blackberry (enten Bold eller Curve, er bare ikke helt sikker på hvem som er best for meg), eller iPhone 3GS, eller den nye til Google. Evt HTC HD2.

=)

Men, det er vanskelig å bestemme seg for hvilken som er best.

Jeg har som sagt One Call abonnement, og er ikke så sugen på å bytte. Men vet ikke om det har så mye å si mtp diss telefonene?

 

Du bør sjekke angående Blackberry og abbonement, disse krever normalt et eget spesielt abbonement for å kunne bruke telefonen fult ut.

Lenke til kommentar
Tusen takk til hver og en av dere som har giddi å tatt dere tid til å svare meg:) Det settes pris på!

Det står vel mellom Blackberry (enten Bold eller Curve, er bare ikke helt sikker på hvem som er best for meg), eller iPhone 3GS, eller den nye til Google. Evt HTC HD2.

=)

Men, det er vanskelig å bestemme seg for hvilken som er best.

Jeg har som sagt One Call abonnement, og er ikke så sugen på å bytte. Men vet ikke om det har så mye å si mtp diss telefonene?

 

Du bør sjekke angående Blackberry og abbonement, disse krever normalt et eget spesielt abbonement for å kunne bruke telefonen fult ut.

 

Det har du nok helt rett i. Nei, det virker nå kanskje som om det bare er like greit å kjøpe iPhone... eller hva?

Lenke til kommentar

Det er bare ett problem med å kjøpe iPhone: Du vil ikke kunne bruke den i Norge fordi den er låst.

 

Kjøp deg en åpen Nexus One, i værste fall selger du den når du kommer til Norge hvis du ikke er fornøyd, så kan du kjøpe deg åpen iPhone da.

 

Den funker helt fint i Norge selvom man kjøper den i USA. Samboeren min kjøpte iphone fra USA ifjor og den funker helt fint den;)

Lenke til kommentar

Må si jeg fortsatt har litt lyst på Blackberry, men jeg er interessert i å vite hvilke funksjoner jeg går glipp av ved å ikke ha Blackberry abonnementet. Noen som vet?

Vil det fortsatt funke å gå på nett, sjekke mail, aksjer, facebook osv?

Og er det mulighet for å få norske bokstaver på den? Om man holder A knappen eller O knappen inne for eksempel?

Setter pris på svar.

 

Ellers er jo den nye iphonen et andrevalg da... unlocked.

Lenke til kommentar

Må si jeg fortsatt har litt lyst på Blackberry, men jeg er interessert i å vite hvilke funksjoner jeg går glipp av ved å ikke ha Blackberry abonnementet. Noen som vet?

Vil det fortsatt funke å gå på nett, sjekke mail, aksjer, facebook osv?

Og er det mulighet for å få norske bokstaver på den? Om man holder A knappen eller O knappen inne for eksempel?

Setter pris på svar.

 

Ellers er jo den nye iphonen et andrevalg da... unlocked.

 

Mange telefoner lar deg gjøre det du ønsker. Såvidt jeg vet har ikke Blackberry noen tradisjon innenfor Touch, om de har noe telefoner med touch i det hele tatt. Men det er jo solide business-telefoner. Nexus One har en fantastisk skjerm og er lynrask. Jeg er kjempefornøyd. Norsk tastatur får du selvfølgelig. Aksjer - hvis du skal ha sanntidskurser og kunne handle fra en norsk forvalter så er ikke det rett frem, det er helt avhengig av hvem du har depot hos. Klarer du deg med 15 min forsinkede kurser og ikke skal handle, så finnes det Android-programmer for det som jeg har testet og som har funket OK.

 

Vedr. One Call - jeg har skrevet om dem og deres mangel på 3G dekning andre steder på forumet. Jeg kunne ikke bruke dem for å komme på nett. Sjekk Talkmore eller telepriser.no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...