Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"Jeg vil være fri" .. "Jeg vil ha deg"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres ikke bra ut. Kanskje han angret seg fordi han så hvor såret du ble. Vil tro det vil ta slutt en gang om ikke lenge, han løy nok ikke når han sa han savnet vennene og familien. Så ville nok ikke hatt for høye forhåpninger.

Forresten litt smådrøyt å spørre om et ligg etter alt det der.

Lenke til kommentar

Litt enig med McBitch.. Tror nok det blir slutt mellom dere snart.

 

Men jeg vet også at det tar veldig på å være i en annen by pga en kjæreste. Er selv fanget i verdens kjedeligste by (Kristiansand) pga typen min.. Savner venner og familie hjemme veldig masse - og det tar endel på forholdet, selv om jeg har mange venner her nede. Tror aldri jeg hadde overlevd å flytte fra Oslo til Møre og Romsdal... Så skjønner kjæresten din på det området. Eneste grunnen til at jeg holder ut her nede, er at jeg vet det ikke er permanent :)

 

Synes det var drøyt å spørre om make-up-sex etter en sånn dramagreie som han lagde der.. men det pleier jo å komme naturlig allikevel.

 

Du ser jo selv, men jeg tror nok jeg hadde forlatt han.. Tror nok han kommer til å dra med en gang oppsigelsestiden hans er over.

Lenke til kommentar

Tror også at ting vil rakne til slutt, han kan ikke holde på å si slike ting for å så avslutte det hele med "Jeg vil ha deg" og "Skal vi ha make-up sex?".

Han høres ut som en useriøs fyr som du ikke burde bruke noe mer tid på. Ville ha dumpet han, istedenfor han evt gjør det samme om 1 mnd, når oppsigelses tiden er over.

Lenke til kommentar
Litt enig med McBitch.. Tror nok det blir slutt mellom dere snart.

 

Men jeg vet også at det tar veldig på å være i en annen by pga en kjæreste. Er selv fanget i verdens kjedeligste by (Kristiansand) pga typen min.. Savner venner og familie hjemme veldig masse - og det tar endel på forholdet, selv om jeg har mange venner her nede. Tror aldri jeg hadde overlevd å flytte fra Oslo til Møre og Romsdal... Så skjønner kjæresten din på det området. Eneste grunnen til at jeg holder ut her nede, er at jeg vet det ikke er permanent :)

 

Synes det var drøyt å spørre om make-up-sex etter en sånn dramagreie som han lagde der.. men det pleier jo å komme naturlig allikevel.

 

Du ser jo selv, men jeg tror nok jeg hadde forlatt han.. Tror nok han kommer til å dra med en gang oppsigelsestiden hans er over.

Litt OT, men siden når er Kr.Sand verdens kjedeligste by?
Lenke til kommentar

Han vil være fri og han vil ikke ha deg. Bør da være åpenbart at han har tenkt over dette lenge og at han vil forsette å tenke på det.

 

"Jeg tror jeg er over deg..Jeg elsker deg ikke lengre."

 

Denne setningen sier vel det meste. Han sier ikke sånt om han forsatt har følelser for deg.

Lenke til kommentar
[Litt OT, men siden når er Kr.Sand verdens kjedeligste by?

 

Bare min subjektive mening :) Lite butikker, lite kultur, lite sentrum - lite liv generelt. Er litt avhengig av å kunne gjøre ting spontant, ikke planlegge å gå på konsert 4 mnd i forveien. Sikkert greit her nede når man ikke har bodd andre steder og har hele livet sitt her.

Heldigvis har jeg typen med på å flytte.. Han er forøvrig med på at det er en ganske så kjedelig by :)

 

Til ts:

 

Tygd litt på det.. Selv om han savner folk hjemme, så har det ingenting å gjøre med ditt forhold til han. Jeg hadde ikke funnet meg i å bli behandlet slik.. :/

Lenke til kommentar
Bare min subjektive mening :) Lite butikker, lite kultur, lite sentrum - lite liv generelt. Er litt avhengig av å kunne gjøre ting spontant, ikke planlegge å gå på konsert 4 mnd i forveien. Sikkert greit her nede når man ikke har bodd andre steder og har hele livet sitt her.

Heldigvis har jeg typen med på å flytte.. Han er forøvrig med på at det er en ganske så kjedelig by :)

 

Faktisk? Jeg er oppvokst i Oslo og flyttet for et halvt år siden til Kristiansand. Er med andre vant til butikker, liv og røre, men lite butikker? Med Sørlandssenteret og Sørlandsparken rett i nærheten, så slår jo Kristiansand ganske mange byer rett ned i støvlene, for å si mildt. Nå som det skal bygges ut enda mer, så får Kristiansandsområdet Norges største kjøpesenter. Er man aktiv i studentmiljøene eller har en jobb, så er det konserter rett som det er. Så jeg vil tro du må se deg litt bedre om rett og slett. ;)

 

Anyway, det høres ikke bra ut ts. Og vil du ha en kjæreste som behandler deg sånn, la deg leve i usikkerhet? Jeg hadde blitt rimelig sliten av å ha det sånn i et forhold.

Lenke til kommentar
Han sitter nå vedsiden av meg.. (1) Han mener at det dere sier, at det blir slutt er feil. Han sier dere ikke skjønner han. Han er ganske komplisert. Jeg håper han har rett.... (2) Vi må jobbe med dette...

(1)Relativt åpenbart at han sier det. Hadde vært rart hvis han var enig med oss og forsatt ville at du skulle være sammen med han.

Inni seg tenker han vel "Oh, shit. Håper ikke hun innser det også"

(2) Men skal ikke være altfor kritisk, selv om typen din høres ut som en dooshbag, så kan utrolige ting skje, kanskje dette er det punkte i livet hans hvor han finner ut hva/hvem som betyr noe for ham.

Endret av Léon_
Lenke til kommentar
Faktisk? Jeg er oppvokst i Oslo og flyttet for et halvt år siden til Kristiansand. Er med andre vant til butikker, liv og røre, men lite butikker? Med Sørlandssenteret og Sørlandsparken rett i nærheten, så slår jo Kristiansand ganske mange byer rett ned i støvlene, for å si mildt. Nå som det skal bygges ut enda mer, så får Kristiansandsområdet Norges største kjøpesenter. Er man aktiv i studentmiljøene eller har en jobb, så er det konserter rett som det er. Så jeg vil tro du må se deg litt bedre om rett og slett. ;)

 

Anyway, det høres ikke bra ut ts. Og vil du ha en kjæreste som behandler deg sånn, la deg leve i usikkerhet? Jeg hadde blitt rimelig sliten av å ha det sånn i et forhold.

 

Nå kupper vi tråden litt her, men men :) Fordi om sørlandssenteret og parken er rett i nærheten, så ville jeg ikke sagt at det var noe særlig godt utvalg. Man har selvfølgelig standardbutikkene og noen himla store el-kjøp og biltema, men om man skal ha noe spesielt - finner man det ikke der ute.

 

Er student og har jobb, så får med meg endel av det som skjer, men i min bok er det ikke så veldig mye :) Er ikke sånn at jeg går rundt og klager over byen med enhver anledning jeg får, men jeg synes det er ganske kjedelig. Gikk i klasse med en haug fra Oslo, Stavanger og Bergen - 13 av 16 skal flytte fra byen til sommeren (før endt utdanning) fordi de ikke trives her nede (les: skjer lite). Men for all del, de 3 resterende stortrives :)

 

Til ts: Selvsagt sier han det, hva annet kan han egentlig si? Kan jo godt være han sier sannheten også, men det er jo umulig for oss å vite.. Vi må jo svare deg ut ifra det du har sagt. For min del kunne jeg nok ikke hatt det bra i et forhold der noe sånt hadde skjedd. Hadde vært usikker og redd.. Mottoet mitt er heller lykkelig alene, enn ulykkelig sammen med noen.

Lenke til kommentar

Du har bodd sammen med typen din i 5 år, så du er mye mer kvalifisert til å bedømme oppførselen hans enn det vi er. Så gransk dypt inn i deg selv og vurder hvorvidt du kan stole på at dette kun var en natt med frusterasjon eller om det ligger noe mer bak det.

 

Hvis du kan leve lykkelig videre i forholdet uten at hendelsen vil "hjemsøke" deg så ville jeg ikke kastet bort et 5års forhold på en hendelse. Noen ganger går ting dårlig, hvis dere har et bra forhold klarer dere å reise dere opp igjen.

 

Hvis du derimot føler at denne hendelsen gjør deg usikker på forholdet og at du ikke klarer å gå tilbake som at ingen ting har skjedd. Slik som typen din har(?). Så ville jeg tatt en ordentlig samtale med han for å finne ut om du faktisk klarer å satse noe mer på forholdet. Om tillitten er brutt.

 

Som sagt, du kjenner både typen din og deg selv bedre enn noen andre her, så du må nesten selv vurdere om tilliten fortsatt er der og om du kan komme over dette.

 

Angående det at han sa at han ikke elsker deg den kvelden så trenger det faktisk ikke bety noe. I motsetting til andre som har ment at det ikke går ann å si slike ting uten å faktisk mene det så er jeg helt uenig. Frusterasjon o.l. kan få folk til å gjøre dårlige valg, og dermed faktisk si ting som man ikke mener eller har noen bakgrunn for å si.

 

Så selv om muligheten er der for at han faktisk er på vei til å gjøre det slutt; er det ikke deiligere å leve optimistisk og håpe på det beste dersom du faktisk klarer å fortsette med å være lykkelig i forholdet?

Endret av Touchdown
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...