Gå til innhold

Core 2 Quad Q9450 vs i7 920


Meier

Anbefalte innlegg

Håper noe har et svar på dette? Jeg har tenkt å bygge en ny pc for video redigering. Og har nå en Core 2 Quad Q9450 cpu, i den gamle. Tenkte nå å lage noe kraftigere. Og da satse på i7 920. Spørsmålet da er, vil jeg få noe raskere/kraftigere pc med dette? Eller må jeg opp enda et hakk i cpu? Med dette, tenkte jeg også å gå over fra 32bit til 64bit system. Har også sett på i7 950. Men er det noe vits tro? Koster jo det dobbelte. Håper noe har et svar på dette. På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er litt grønn på dette her jeg ;-). En god halvering? Jo lavere tall, jo bedre? Det stod ikke hva disse tallene betydde. Sa meg ikke så mye. Men ellers takk for responsen.

 

Et lys har gått opp ;-) Ja nå ser ting litt lysere ut. Ser ut til at i7 920 er tingen for meg da. Den er jo ikke så dyr heller.

Lenke til kommentar

Hehe, og da har du sikkert lagt merke til at det er noen tall som er basert på score (altså høyere er bedre), mens andre er basert på tid hvor lavere er bedre ;)

 

Det virker som, i mine øyne hvertfall, at hvis du trenger bra ytelse for en mindre pengesum, så er 920 veien å gå, mens hvis du ikke har så stramt budsjett, men vil ha bra ytelse spanderer du på deg 950 (eller høyere....), selv om den ikke er dobbelt så "god", så er det verdt det for de som virkelig trenger det.

 

Selv synes jeg i5-750 er nok for min del, mens 920 blir for dyr. Skjønt, jeg skal ikke drive med video, så det så ;)

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar
Tror det er smartere å heller investere i en skikkelig cpu kjøler + i7 920 og overklokke den enn å gå for 950. Man burde få 920'en ganske "lett" opp til 4ghz

Ja, har tenkt litt på det og. Nå er ikke jeg noe serlig inni det med å overklokke. Men kansje ikke så vanskelig? Man bør kansje ha et egnet hovedkort for det? Og hva slags hovedkort er bra for i7-920? Noen som vet om et bra kort? Noen gode ram brikker må jeg også ha. Hva bør jeg gå for her tro?

Ellers leste jeg at i7-930 var på vei. Er det noe å hente på den? Bør jeg heller vente på den?

Lenke til kommentar

i7 920 er en god CPU, skal du klokke og ha ett HK med god support så anbefaler jeg EVGA sine hovedkort på det varmeste.

Rask BIOS support, var noen som klaget på manglende RAID støtte for 2Tb arrays en stund tilbake som Intel hadde sluppet ut en ny BIOS for sine ICHxR brikkesett.

EVGA var raskt på pletten og implementerte den, og etter ca 1 måned var støtten på plass i en ny BIOS release.

 

I tilegg er EVGA de som gjør det best på klokking også.

Lenke til kommentar
i7 920 er en god CPU, skal du klokke og ha ett HK med god support så anbefaler jeg EVGA sine hovedkort på det varmeste.

Rask BIOS support, var noen som klaget på manglende RAID støtte for 2Tb arrays en stund tilbake som Intel hadde sluppet ut en ny BIOS for sine ICHxR brikkesett.

EVGA var raskt på pletten og implementerte den, og etter ca 1 måned var støtten på plass i en ny BIOS release.

 

I tilegg er EVGA de som gjør det best på klokking også.

 

Ok, det høres bra ut. Men hvilket av EVGA sine kort egner seg best for mitt bruk? Er dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=404487 et godt kort? Jeg surfet litt rundt og fant også dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=427377 fra ASUS. Hva gir det i forhold til EVGA sitt kort? Jeg er ikke så intressert i å gå serlig høyere enn 2 lapper i pris på et HK. Jeg ser noen nevne Foxconn og, fant dette http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=123337. Kan det være noe å satse på? Eller finnes det noe enda billigere, og like bra?

Lenke til kommentar
Jeg ville aldri ha hatt ett Foxconn hovedkort til hovedmaskinen, makan til dårlig design og elendig BIOS støtte har jeg ikke sett.

ASUS er litt bedre men ekstremt trege.

Det kortet du har siktet deg ut er ypperlig fra EVGA, X58 SLi er ett supert kort med veldig god støtte fra EVGA.

 

Takk for kjappt svar. Da blir det nok til at jeg går for dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=404487 Det ser jo ut som andre er fornøyd med det og. Jeg ser det er flere fornøyde brukere på ASUS kortet, men det behøver jo ikke alltid å stemme heller da. Så da blir det i7-920 + EVGA HK + en god luftkjøler + en SSD disc, og noe passende ram. Grafikkort har jeg jo. Blir ikke dette bra nok, så vet ikke jeg ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...