lynx55 Skrevet 11. februar 2010 Skrevet 11. februar 2010 Måtte kjøpe meg ny pc da den gamle tok kvelden, det ble en med Win 7 pro 64 bit. Fikk den i hus og skulle legge inn mine program. Det gikk greit med MS Office pro pakken, så skulle jeg inn med Adobe Pagemaker 6.5 plus, fikk da beskjed om at det var designet for 32 bit. Noen som vet om det finnes noen mulighet for å få installert dette programmet på et 64bit system?
RandiA Skrevet 11. februar 2010 Skrevet 11. februar 2010 (endret) Har slitt med noe lignende......sletter denne da jeg trodde det gjaldt Adobe PS, sorry. RandiA Endret 11. februar 2010 av RandiA
PerB Skrevet 11. februar 2010 Skrevet 11. februar 2010 Pagemaker 6.5 ble lansert i 1996. Versjon 7 kom i 2001. Din Pagemaker er med andre ord eldgammel (datateknisk) og ble lansert før XP og Windows 98. Den er selvsagt ikke på listen over software som går på Win 7 (32 og 64-bit). Ved søk på nettet ser det ut til at noe har fått denne versjon til å virke på nyere 32-bits operativsystemer - men om den er stabil eller ikke og om den skaper konflikter med annen software sies det lite om. Jeg anbefaler det å søke på Google å se om det finnes en løsning der ute. Selv tviler jeg.
hernil Skrevet 11. februar 2010 Skrevet 11. februar 2010 Er det ikke Illustrator som har tatt over rollen nå? (Flyttet forresten denne til Annet om programvare. Tilbakemeldinger tas på PM)
Transponder79 Skrevet 11. februar 2010 Skrevet 11. februar 2010 Er det ikke Illustrator som har tatt over rollen nå? InDesign. Forøvrig lansert for over 10 år siden selv om første versjon ikke var så mye å skryte av i forhold til konkurrenter som Quark. Over tid har dog InDesign blitt industristandarden for layout - akkurat slik Photoshop er for bildebehandling.
Torbjørn T. Skrevet 11. februar 2010 Skrevet 11. februar 2010 (endret) Nei, InDesign. Pagemaker er eit DTP-program. Red.: Hm, litt for sein. Endret 11. februar 2010 av Torbjørn T.
hernil Skrevet 11. februar 2010 Skrevet 11. februar 2010 Aha, da har jeg vel i grunn brukt Illustrator litt feil Funker dog fint til plakater og lignende! Uansett så er det tydelig at Pagemaker er erstattet og mangler støtte for nyere OS. Windows 7s kompatibilitetsmodus kan jo være verdt et forsøk, men det er nok verdt å fornye programvaren sin litt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå