Gå til innhold

Rasende billige Android-telefoner på vei


Anbefalte innlegg

Vel, Symbian har vel fra første stund vært tiltenkt og tilpasset telefoner, så akkurat den ulempen (gammel kjerne, mye skjit, dårlig tilpasset telefonbruk) er nok WM alene om. Multitasking klarer begge minst like bra som Android,

 

Å tilpasse det grafiske grensesnittet til touch er en forholdsvis liten jobb så lenge resten er brukbart. Touchstøtten har de jo allerede. Bortsett fra scrolling (som er dårlig) og dobbeltklikk som standard (håpløst), synes jeg de har fått det relativt bra til med 5800, f.eks.

 

Symbian sliter heller ikke med lagg ved inkommende telefonsamtaler slik Android gjør, epost-løsningen er bedre, i hvert fall sammenliknet med <2.x-versjonen av Android, og med Ovi Store som tilsvarer Android Market (skjønt med langt førre apps) tilgjengelig rett fra mobilen, har de gjort mye bra.

 

Jeg tror symbian kommer til å holde seg i bedriftsmarkedet en stund til, fordi de per i dag gir absolutt mest for pengene i det segmentet med de billigere modellene, og det neppe kommer til å endre seg dramatisk.

 

Ellers tror jeg fremtiden til Maemo har mye å si for fremtiden til Symbian. Går Maemo bra, tar nok det over mye av smarttelefon rettet mot forbruker-markedet til Symbian, og kanskje Symbian der vil bli en enklere løsning. Foreløpig er jo MAemo absolutt ikke klart for prime time i en konsumentmobil. At Nokia likevel pusher den som det tror jeg kan koste dem og plattformen mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...