Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

jentenes definisjon av ordet "søt" ?


Gjest søtboy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså:i min bok går søt for det samme som søt og uskyldig. altså at det er det samme om en jente sier det til en gutt som det er motsatt. at en jente ser søt ut er absolutt en terminologi for at hun er tiltrekkende. du kan hinte til at de skal si hva de mener ved å si:det ordet kan tolkes på mange måter. Får du ikke svaret du er ute etter så er det mange fisk i havet, osv, osv...

Lenke til kommentar

Jeg hadde en liten diskusjon med flere venninner for en ukes tid siden om akkurat dette. Meningene er delte, men majoriteten sa det kunne tolkes som at "Du er søt, men....", med andre ord "Jeg liker deg, men du kan ikke bli noe annet enn en venn".

Det er for all del på langt nær alle som mener dette, av de som ikke ser på det som en fin måte å avvise gutter/menn, mener faktisk en del det, at du faktisk er søt... De sa også at det er mulig å lese på kroppsspråket hva det faktisk betyr i de aller fleste tilfeller.

Lenke til kommentar

Hmm.. fortalte ei venninne i går om da jeg klarte å ødelegge både middag, stekespade og litt av stekepanna her forleden dag, og kommentaren hennes var: "haha, du er søt :)". Neimen ikke godt å si hvordan vi skal tolke det ordet, men det er ikke det komplimentet du bør håpe på å få, tror jeg.

 

Undres hva hun mente i denne situasjonen tho Oo

Lenke til kommentar

Her er det helt avhengig av konteksten.

"Åh, det var så søtt gjort" kunne jeg lett ha sagt til en eller annen og bare ment at det var snilt gjort.

 

"Åh, du er så søt" betyr som regel; du er snill, men jeg har ingen interesse av å være noe mer enn en venn med deg (forutsatt at det er til en gutt).

Lenke til kommentar

Her er det helt avhengig av konteksten.

"Åh, det var så søtt gjort" kunne jeg lett ha sagt til en eller annen og bare ment at det var snilt gjort.

 

"Åh, du er så søt" betyr som regel; du er snill, men jeg har ingen interesse av å være noe mer enn en venn med deg (forutsatt at det er til en gutt).

 

 

nå snakket vi vel egentlig om en person er søt og ikke det var søtt gjort :p . Har du noen gang sagt til en gutt at han er søt og ment at du bare ville være venn med han? hvis noen jenter sier det til en gutt, da er det jo bare å få inn berøring og ta det videre :p .

 

da sier de: ååh, jeg vil ikke at du skal gjøre det, ååh, jeg vil ikke at du skal gjøre, ååh, jeg vil ikke at du skal, ååh, jeg vil ikke at du, ååh, jeg vil ikke at, ååh, jeg vil ikke, ååh, jeg vil, ååh, jeg, ååh :p

 

og husk:Nei betyr ikke enda og ikke nei :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Søt = Aaaaw, du er drithyggelig, grei og generelt noe å samle på, den jenta som blir sammen med deg må være den lykkeligste i hele verden. Jeg har ikke lyst på min definisjon av lykke, så jeg blir sammen med ett rasshøl isteden.

 

I alle fall slik jeg har opplevd det.

 

Hørtes ut som om du har virkelig gått i baret :thumbdown:

Lenke til kommentar

Om jeg synes en gutt er søt, synes jeg som regel også at han er pen, kjekk, heit osv. Det kommer bare på an sammenhengen/situasjonen. Når han er f.eks tar litt kontrollen er han heit, når han er ikledd dress/finstasen er han kjekk, når han ser litt forvirret ut fordi han ikke skjønte noe er han søt, osv. Er i alle fall slik jeg tenker. :)

 

I sjeldne tilfeller kan han være bare søt og ikke noe mer enn det. Da er han kanskje litt rar, sjenert, veldig "guttete" utseende o.l. Men det er fremdeles positivt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest temptations

Hvordan i alle dager kan flere av dere bare sånn helt uten videre konstantere at søt betyr "ikke interessert"?

 

Mange av guttene jeg har vært interessert i har jeg kalt søt (eller sweetie). Trenger ikke å være fordi at de er så søte utseendes messig, men fordi de har et vesen som er så sjarmerende. Og når en gutt kommer med en koselig kommentar, så er det veldig lett å glippe ut med "ntååå, du er søt da".

 

Gutter, ikke tenk så mye over hva vi kaller dere så lenge det er positivt. Vi er sjarmert av dere og hopper på dere ved første anledning ;)

Lenke til kommentar

Søt= person som jenter ikkje ser på som kjæreste matriale, Med andre ord en Venn.

 

Feil, ihvertfall for mitt vedkommende. Når jeg sier at kjæresten min er søt, så mener jeg nettopp det: at han er søt, at han er sjarmerende, snill og gir meg en tvers igjennom god følelse i magen, rett og slett.

Lenke til kommentar

 

 

Gutter, ikke tenk så mye over hva vi kaller dere så lenge det er positivt. Vi er sjarmert av dere og hopper på dere ved første anledning ;)

 

Deg om det :p

 

Jeg tror uansett at vi gutter best vet hva resulatet av å bli kalt "søt" vil bli: ingenting annet enn gråt og tenners gnidsel for mannfolka!

Lenke til kommentar

når jeg sier at en gutt er søt, så mener jeg at han er sjarmerende og gjerne kjekk. kjekk for meg går bare på utseende, men søt er mer personlighets messig og utseende.men det jeg kan jo også selvfølgelig si søt om en gutt jeg ikke liker på den måten og.det er så rart at mange gutter ikke liker å bli kalt det, det er jo bare positivt. for å si det sånn da jeg hadde satt mer pris på at noen sa at jeg var søt enn deilig.

Lenke til kommentar
Gjest søtboy

Hvordan i alle dager kan flere av dere bare sånn helt uten videre konstantere at søt betyr "ikke interessert"?

 

Mange av guttene jeg har vært interessert i har jeg kalt søt (eller sweetie). Trenger ikke å være fordi at de er så søte utseendes messig, men fordi de har et vesen som er så sjarmerende. Og når en gutt kommer med en koselig kommentar, så er det veldig lett å glippe ut med "ntååå, du er søt da".

 

Gutter, ikke tenk så mye over hva vi kaller dere så lenge det er positivt. Vi er sjarmert av dere og hopper på dere ved første anledning ;)

 

får høre det så mange ganger! :p men i mine øyne kommer nok "søt" til å forbli negativt ladd, ettersom jeg enda ikke har møtt noen jenter som har ett øye til meg.

er som; hey! du er søt, du skal ned i venne fella mi! vi skal være bestevenner for alltid mens jeg hopper rundt på random badboys annenhver helg!

 

så nei, uff.

Lenke til kommentar
Gjest temptations

 

får høre det så mange ganger! :p men i mine øyne kommer nok "søt" til å forbli negativt ladd, ettersom jeg enda ikke har møtt noen jenter som har ett øye til meg.

er som; hey! du er søt, du skal ned i venne fella mi! vi skal være bestevenner for alltid mens jeg hopper rundt på random badboys annenhver helg!

 

så nei, uff.

 

 

Men da er det vel opp til deg å gjøre noe med det så du slipper å gå i vennefellen?? Be med noen ut på date, vis at du kan være mer enn en venn. Selv om kanskje ikke den første daten blir full klaff, så gir du et signal om at du er på utkikk etter mer enn vennskap. Jenter prater sammen vettu, og plutselig så er det ei jente som ser på deg med litt nye øyne.

 

Og selv om en del jenter på din alder vil kanskje ha badboys nå, så endrer det seg om noen år :)

Lenke til kommentar

Søt= person som jenter ikkje ser på som kjæreste matriale, Med andre ord en Venn.

 

Feil, ihvertfall for mitt vedkommende. Når jeg sier at kjæresten min er søt, så mener jeg nettopp det: at han er søt, at han er sjarmerende, snill og gir meg en tvers igjennom god følelse i magen, rett og slett.

 

 

Dama kaller meg søt også, men er noe annet når man er i et forhold.

Men sist gang jeg var singel er jo sånn 11-12år siden så mye kan jo ha forandret seg.

Det inntrykket jeg fikk var vertfall at søt var ikkje bra vist du var ute etter kvinfolk :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Søt kan jo være både utseende og personlighet. Dama kaller ofte meg søt når jeg gjør eller sier søte ting (go figure :p), og da mener hun personligheten og måten jeg oppfører meg på.

 

Om det brukes til å beskrive utseendet så er det ikke like positivt (for all del, det er jo ikke negativt, det er jo et kompliment), vil jeg si. Jeg spurte dama om hva a mente når a kaller meg søt, og da fikk jeg det svaret du ser over her; at det var personligheten/oppførselen, og ikke utseendet. Små barn med downs var "søte", sa hun. :love:

Endret av Slettet-oVjeg2q2Tk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker søt i forskjellige sammenhenger. Det kan feks være hvis han spør hva jeg syntes om utseende hans,og jeg ikke syntes han er pen,kjekk elns er søt et perfekt ord. Gutter som ikke er kjempe kjekke, er som regel søte og uskyldige. Selv liker jeg søte gutter!! Det er selvfølgelig positivt,men kjekk,sexy osv er mer positivt!!

 

Hvis du smiler masse,er alltid glad,og er en liten sjarmør- kan det være du får stempelet søt,og i denne sammenheng KJEMPE positivt!

 

MEN

 

Hvis noen ganger kan jenter bruke søt når hun ikke vil såre gutten, ved å si at han verken er kjekk,sexy osv.

 

Ta det som et kompeliment gutter!

Lenke til kommentar

Jeg bruker søt i forskjellige sammenhenger. Det kan feks være hvis han spør hva jeg syntes om utseende hans,og jeg ikke syntes han er pen,kjekk elns er søt et perfekt ord. Gutter som ikke er kjempe kjekke, er som regel søte og uskyldige. Selv liker jeg søte gutter!! Det er selvfølgelig positivt,men kjekk,sexy osv er mer positivt!!

 

Hvis du smiler masse,er alltid glad,og er en liten sjarmør- kan det være du får stempelet søt,og i denne sammenheng KJEMPE positivt!

 

MEN

 

Hvis noen ganger kan jenter bruke søt når hun ikke vil såre gutten, ved å si at han verken er kjekk,sexy osv.

 

Ta det som et kompeliment gutter!

 

Flott at du liker søte gutter.

 

Men det å bli kalt søt er som å bli gratulert med med 2. plassen.

 

Bare sånn generelt:

Hvis en jente omtaler en gutt som "ikke stygg" hva menes egentlig da?

Endret av MetroN
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...