Gå til innhold

[Løst]Java til nettbank og annet


Anbefalte innlegg

Trenger Java og Firefox flugin for å komme inn på en side.

 

Kan jeg velge om jeg vil bruke "Sun Java 6.0 Browser Plugin" og "Sun Java 6 Runtime", eller kan jeg også velge om jeg vil bruke "OpenJDK Java 6 Runtime" og "Icedtea Java Browser Plugin" Og om jeg kan velge, hva er tryggest og best.

 

Kjører 32 bit om det har noe å si. Bruker også "Ubuntu restricted extras" for å kunne se nrk nett tv. Vil det kunne skape noen konflikt.

 

På forhånd takk!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trenger Java og Firefox flugin for å komme inn på en side.

 

Kan jeg velge om jeg vil bruke "Sun Java 6.0 Browser Plugin" og "Sun Java 6 Runtime", eller kan jeg også velge om jeg vil bruke "OpenJDK Java 6 Runtime" og "Icedtea Java Browser Plugin" Og om jeg kan velge, hva er tryggest og best.

 

Kjører 32 bit om det har noe å si. Bruker også "Ubuntu restricted extras" for å kunne se nrk nett tv. Vil det kunne skape noen konflikt.

 

På forhånd takk!!

 

Hvis jeg forstår deg rett med hensyn til å skifte så er det dette jeg bruker for å skifte mellom Sun java og den default installerte

 

sudo update-alternatives --config java

Lenke til kommentar
Trenger Java og Firefox flugin for å komme inn på en side.

 

Kan jeg velge om jeg vil bruke "Sun Java 6.0 Browser Plugin" og "Sun Java 6 Runtime", eller kan jeg også velge om jeg vil bruke "OpenJDK Java 6 Runtime" og "Icedtea Java Browser Plugin" Og om jeg kan velge, hva er tryggest og best.

 

Kjører 32 bit om det har noe å si. Bruker også "Ubuntu restricted extras" for å kunne se nrk nett tv. Vil det kunne skape noen konflikt.

 

På forhånd takk!!

 

Hvis jeg forstår deg rett med hensyn til å skifte så er det dette jeg bruker for å skifte mellom Sun java og den default installerte

 

sudo update-alternatives --config java

 

 

En av tingene jeg lurte på var om det var det samme om jeg brukte "Sun Java 6 Runtime" eller "OpenJDK Java 6 Runtime" og hva som eventuelt var sikkrest og best.

Lenke til kommentar

OpenJDK/Firefox kombinasjonen fungerer iallefall nå til sp.bank1 sr-bank nettbank for meg med openSuse 11.2 (64-bit), det gjorde den ikke tidligere. Da vil jeg tro at den ikke er dårligere i 32-bit, så da står det nok på om banken din er "kresen" på java versjon eller ikke.

Endret av HawP
Lenke til kommentar
OpenJDK/Firefox kombinasjonen fungerer iallefall nå til sp.bank1 sr-bank nettbank for meg med openSuse 11.2 (64-bit), det gjorde den ikke tidligere. Da vil jeg tro at den ikke er dårligere i 32-bit, så da står det nok på om banken din er "kresen" på java versjon eller ikke.

 

Er det noen fordeler i å bruke OpenJDK/Firefox i forhold til "Sun" sin versjon? Vil egentlig helst bruke åpen kildekodeprogrammer om de er like bra/bedre.

Lenke til kommentar

icedtea er "alfaprogramvare" egentlig, men jeg har aldri hatt problemer med det. det eneste er at programmer som kjører sjekk på javaversjon vil ikke finne full versjon. dersom du har java 1.1.73, så vil de kun se 1.1, og ikke det siste nummeret. dette byr på noen problemer enkelte plasser. men for meg har det aldri påvirket meg noe spesielt. annet enn at java.com påstår at jeg ikke har den nyeste java-versjonen da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...