Gå til innhold

[Løst]Altibox lan trøbbel


Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med nettverket her. Fikk installert fiber for en liten stund siden. Når jeg skulle koble meg til Altiboksen første gang så gjorde jeg dette via kabel. Dette fungerte imidlertid ikke. Fikk koblet meg på trådløst ved å gå via en annen isp. Har etter dette kun brukt den trådløse tilkoblinga.

 

Men nå har jeg satt opp en ny ruter som jeg har koblet til Altiboxen. Og da kommer problemet igjen. Det virker som om PC utgangen på Altiboxen ikke virker skikkelig. Når jeg kobler til noe der så blinker LAN lyset på Altiboksen ustanselig (selv om ingen data sendes/mottas). Fikk ikke koblet meg til internett. Prøvde også med kabel direkte fra Altibox til PC. Kommer ikke på internett. LAN lyset blinker som besatt. Skal det være slik? Blinkingen altså.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... Den trådløse biten fungerer fint.
... Fikk koblet meg på trådløst ved å gå via en annen isp. Har etter dette kun brukt den trådløse tilkoblinga.

Men hvis det er mot en annen ISP som fungerer vel ikke trådløs fra Altibox?

 

Forklarte nok litt knotete. Når man konfigurerer Altiboks sentralen så gjøres dette via internett. I mitt tilfelle fra en slik adresse: "http://fiber.ebnett.no/mine-sider/internett/min-hjemmesentral". Altså ikke direkte til sentralen som er vanlig med andre rutere, f.eks. at man skrivr "192.168.10.1" direkte i nettleseren.

 

Så da kan jeg faktisk gjøre instillinger på min hjemmesentral fra hvor som helst, bare jeg har internettilgang. Så det var det jeg gjorde, brukte min Telenor ADSL tilgang og redigerte instillingene til Altiboxen min via internett og således aktiverte den trådløse senderen på boksen. Det er ikke slik at jeg kobler meg til Telenor modem/ruteren min og inbiller meg at jeg er koblet til Altiboksen altså, hehe. Etter det har det ikke vært behov for kabel før nå da jeg utvider nettverket mitt.

Endret av Biggus
Lenke til kommentar
Men nå har jeg satt opp en ny ruter som jeg har koblet til Altiboxen. Og da kommer problemet igjen. Det virker som om PC utgangen på Altiboxen ikke virker skikkelig. Når jeg kobler til noe der så blinker LAN lyset på Altiboksen ustanselig (selv om ingen data sendes/mottas). Fikk ikke koblet meg til internett. Prøvde også med kabel direkte fra Altibox til PC. Kommer ikke på internett. LAN lyset blinker som besatt. Skal det være slik? Blinkingen altså.

 

Høres ut som du kobler kabelen til en port som er konfigurert for IP-TV, der går det pakker konstant.

Det er vel bare en port du kan bruke til Internett og det er meget fort gjort og ta feil.

Lenke til kommentar
Høres ut som du kobler kabelen til en port som er konfigurert for IP-TV, der går det pakker konstant.

Det er vel bare en port du kan bruke til Internett og det er meget fort gjort og ta feil.

 

Kunne vært noe slikt, men IP-TV porten er i bruk til nettopp IP-TV. Skal teste alle portene i morgen å se om det er noe feilkobling før jeg ringer kundeservice. Er som du sier bare en port du kan bruke til internett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...