Gå til innhold

Anbefalinger til fotosekk med tripodholder og plass til en del utstyr?


Anbefalte innlegg

Heisann, er på jakt etter en sekk til utstyret mitt, skal hovedsakelig brukes når jeg trenger plass til alt sammen, har fra før av en sekk (Lowepro Slingshot 200) som blir for liten når jeg skal pakke tungt. Vil gjerne ha tripodholder og også at den ikke er for stor til å kunne brukes som carry-on i USA (og andre steder forsåvidt, men USA er vel strengest?). Hadde også vært flott med mulighet til å dytte inn en laptop i sekken (15,4" eller en 11" netbook).

 

Det som skal i sekken er altså:

Laptop eller netbook hvis mulig (ikke et must)

5D mk2

50mm f/1.4

17-40L

24-70L

70-200 2.8 L

Speedlite 430EX II

Manfrotto 055XB Pro med hode

div. filtere, solblendere osv.

 

Har tittet litt på Lowepro Pro Runner 450, Pro Trekker 300 (det jeg har sett av bilder av denne gjør at jeg tror denne blir for stor) og Vertex 300. Har litt problemer med å finne ut hvor store de er, er ikke så veldig interessert i å ha en hockeybag på ryggen. Noen erfaringer med disse sekkene, eventuelt noen andre gode alternativer? På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vertex 200 og det er en seriøs sak som sluker veldig mye. Tror nok at størrelsen under vil holde også. Men det er mulig at du har tenkt deg et hus til og noen fler objektiver.

 

Jeg har også en Lowepro Mini trekker som også vil dekke behovet ditt, med unntak av plass til laptop. Fordelen er at den ikke blir for tung når den er full.

 

Et siste alternativ kan være LowePro Flipside 300 eller 400. De er også av typen som ikke tar laptop.

Lenke til kommentar

Jeg bruker en Lowepro Primus AW som sitter veldig godt og tight på ryggen, veldig viktig for meg som er ute og sykler i røft terreng med hele utstyrsparken på ryggen (inkludert stativ (055XPROB), det har riktignok medført komplikasjoner når man må bøye seg ned for å passere trær og greiner som henger over stien :p ). Får glatt plass til alt utstyret du lister opp, med unntak av at det ikke er noe dedikert rom til pc i den. Værtettet er den også, innholdet holder seg tørt i snøvær og regn inntil en viss grad, og blir nedbøren ekstra heftig har den ett regntrekk gjemt i en lomme under som kan trekkes over hele sekken.

Endret av ventle
Lenke til kommentar
Har selv Vertex 300 og med 7D + Blitz+ 17-55 f2,8 + 70-200 f4 + Sigma 150-500 så er den temmelig full, kunne godt tenkt meg en litt større, dessuten synest jeg selve sekken er i tyngst laget :hmm:

LowePro har større modeller. Men de er på størrelse med en liten hybel ;) Men ikke spesielt mye tyngre enn Vertex 300.

Lenke til kommentar
Heh, nå får jeg litt kalde føtter her med noen som sier at det er massevis av plass og andre som mener den kunne vært større.. Ja ja, i verste fall selger jeg den bare igjen :-)

Det er bare Snekker'n som ikke kan pakke ;) Nei, det er nok heller det at en Sigma 150-500mm tar veldig mye plass.

 

Jeg har fått med følgende i en Vertex 200:

 

EOS 350D

EOS 30D + grep

Tamron 17-50mm f/2,8

Sigma 50-150mm f/2,8

Canon 85mm f/1,8

Speedlite 430 EX

Speedlite 580 EX

Canon 10-22mm f/3,5-4,5

 

Pluss diverse stash ...

Lenke til kommentar
Det er bare Snekker'n som ikke kan pakke ;) Nei, det er nok heller det at en Sigma 150-500mm tar veldig mye plass.

 

Jeg har fått med følgende i en Vertex 200:

 

EOS 350D

EOS 30D + grep

Tamron 17-50mm f/2,8

Sigma 50-150mm f/2,8

Canon 85mm f/1,8

Speedlite 430 EX

Speedlite 580 EX

Canon 10-22mm f/3,5-4,5

 

Pluss diverse stash ...

 

Høres bra ut, da tipper jeg den skal holde. Takk for innspillet.

Lenke til kommentar
Heh, nå får jeg litt kalde føtter her med noen som sier at det er massevis av plass og andre som mener den kunne vært større.. Ja ja, i verste fall selger jeg den bare igjen :-)

Det er bare Snekker'n som ikke kan pakke ;) Nei, det er nok heller det at en Sigma 150-500mm tar veldig mye plass.

 

Jeg har fått med følgende i en Vertex 200:

 

EOS 350D

EOS 30D + grep

Tamron 17-50mm f/2,8

Sigma 50-150mm f/2,8

Canon 85mm f/1,8

Speedlite 430 EX

Speedlite 580 EX

Canon 10-22mm f/3,5-4,5

 

Pluss diverse stash ...

 

 

Jepp sigmaen tar mye plass, husk at en egentlig må ha "to" plasser til den, altså at rommet der en har kamera også må ha plass til sigmaen, i tillegg ma jo rommet på siden av kamera være stort nok til sigmaen når den ikke er på kameraet, en kan spare litt plass med å ta den av kamera hver gang men det er ikke aktuelt for min del pga faren for støv på sensor når man monterer/demonterer objektiv. Det vil jo da bli mye unødig skifting av objektiver :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...