Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Han sier jo att han eier pcen, så e det vell det samme hvor han fikk den fra?

 

Hvorfor kan ikke bare folk hjelpe med og forklare hvordan han skal overklokke istede for og grave og klage?

 

word!

 

Jeg skrev ikke under noensomhelst kontrakt, gikk bare inn på en nettside og trykte, JA, jeg vil ha skolepc. Eneste som kreves er at jeg betalter 500 første halvåret og 550 andre året. Så den er teknisk sett min. Jeg bad heller ikke om noen forelesning på de norske lover, noe som jeg egentlig tør tørre påstå at jeg kan nokså godt.

 

Forresten, resultatet ble brukbart, jeg fikk den som sagt opp til 1,6 ghz og jeg greide nå tilogmed å dra et worddokument ganske bra + i tillegg nettside med lærebokressurser.

 

Og til dere forelesere, hva ville dere at jeg skulle gjøre da? Jeg hadde så og si ingenting på datamaskinen min og jeg hadde optimalisert den mest mulig, men den var tregere enn 98 pc'en min med vista og 256mb ram. :)

Lenke til kommentar

Han sier jo att han eier pcen, så e det vell det samme hvor han fikk den fra?

 

Hvorfor kan ikke bare folk hjelpe med og forklare hvordan han skal overklokke istede for og grave og klage?

 

word!

 

Jeg skrev ikke under noensomhelst kontrakt, gikk bare inn på en nettside og trykte, JA, jeg vil ha skolepc. Eneste som kreves er at jeg betalter 500 første halvåret og 550 andre året. Så den er teknisk sett min. Jeg bad heller ikke om noen forelesning på de norske lover, noe som jeg egentlig tør tørre påstå at jeg kan nokså godt.

 

Teknisk sett så er den da skolen sin eiendom og dette er en leie du betaler for å få tilgang på skoledatamaskin. Det du driver med er derfor ulovlig og jeg håper virkelig du får en smekk på fingrene, slik at du lærer deg å skille mellom mitt og ditt. Det overrasker meg VELDIG at skolen deres ikke har et ikt-reglement og at dere ikke verken skriver under på noe eller får noen form for kvittering på hva de 500+550 kronene går til.

Lenke til kommentar

Han sier jo att han eier pcen, så e det vell det samme hvor han fikk den fra?

 

Hvorfor kan ikke bare folk hjelpe med og forklare hvordan han skal overklokke istede for og grave og klage?

 

word!

 

Jeg skrev ikke under noensomhelst kontrakt, gikk bare inn på en nettside og trykte, JA, jeg vil ha skolepc. Eneste som kreves er at jeg betalter 500 første halvåret og 550 andre året. Så den er teknisk sett min. Jeg bad heller ikke om noen forelesning på de norske lover, noe som jeg egentlig tør tørre påstå at jeg kan nokså godt.

 

Teknisk sett så er den da skolen sin eiendom og dette er en leie du betaler for å få tilgang på skoledatamaskin. Det du driver med er derfor ulovlig og jeg håper virkelig du får en smekk på fingrene, slik at du lærer deg å skille mellom mitt og ditt. Det overrasker meg VELDIG at skolen deres ikke har et ikt-reglement og at dere ikke verken skriver under på noe eller får noen form for kvittering på hva de 500+550 kronene går til.

 

Helt enig. Jeg personlig tror at trådstarter vrir litt på sannheten når han skriver dette, for ingen skoler i Norge er dum nok til å gi ut PC'er uten at elev og evt. foresatt har skrevet under på reglementet.

Lenke til kommentar

Så det du sier her er at med prosessoren på 1,3GHz gikk det tregt å åpne et .doc dokument, men så snart du kjørte den på 1,6GHz så gikk det mye bedre og alt virker flott? At maskinen på original frekvens virket tregere enn en PC fra 1998 med Vista og 256MB minne, mens den på 300MHz høyere plutselig fungerer flott?

 

Det er flere ting her som virkelig ikke henger på greip overhodet. Spør du meg så virker hele tråden tøysete. Hvis maskinen nå er blitt "bedre" så er det nok andre ting enn de ekstra Mhzene som gjør det.

Lenke til kommentar

Er dette noe mer å blande seg i? Trådstarter fikk hjelp og er fornøyd, enten vi tror på det eller ei. Må si jeg kan klare meg godt uten all moraliseringen jeg ser her på forumene. Folk spør om ting, hvis du ikke vil svare så drit i det da vel. Ingen skriver her for å få moralprekener. Den norske kirke har mindre moralpreik enn det du finner i forumene her.

Lenke til kommentar

Du mener altså at det er feil å reagere på idioti? Det er sant at det den moralske pekefingeren er riktig erigert på dette forumet, og godt er det. Det er faktisk én av de tingene som gjør dette til et bra forum.

 

Tilbake til topic. Hvis denne datamaskinen ikke takler et enkelt tekstdokument, så er det åpenbart noe feil med den. Og det skylles ikke klokkefrekvensen. Det er rart at ingen har kommentert på dette tildligere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Du kan installere en masse programm som ikke trenger registry files på en minnnepinne og kjøre feks Spotify på skolen. Man bryter ikke kontrakten heller, siden disse applikasjonene ligger på en dings man eier som ikke hører til pcen og ingenting med selve pcen er tuklet med eller installert.

 

Så fremt du lar være å bruke OC programm.

 

Teknisk sett ett eksternt medium som er tillatt.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

@Marius5051:

Makan til logikk. Det beviser ikke noe annet enn at du foretar dine høyst subjektive vurderinger om hva som er gode råd, hva som er egnet, effektivt eller lovlig.

 

Trådstarter fikk ett skikkelig svar på det han spurte om. Han fulgte det og ble fornøyd.

 

 

Do what you feel in your heart to be right- for you'll be criticized anyway. You'll be damned if you do, and damned if you don't.

Eleanor Roosevelt

Endret av Kaaz
Lenke til kommentar

Jeg har bare en ting å si, alle bortsett fra Kaaz(<3), takk for gode råd. Jeg fikk det helt perfekt til, IT avdeling klaget ikke over min avgjørsel og sa at det var mitt valg, og at jeg ikke kom til å bli straffet for det. og JO, dataen gikk kjappere...

Endret av KVTL
Slettet personangrep
Lenke til kommentar

Vell, Når vifta går tett av støv og prosessoren overopphetes så får du det ikke på garantien. Og den vil gå tett av støv, alle skole- PCer går tett av støv og utvikler mye mer varme enn før og med en overklokket prosessor er dette ikke en god kombinasjon...

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar

Vell, Når vifta går tett av støv og prosessoren overopphetes så får du det ikke på garantien. Og den vil gå tett av støv, alle skole- PCer går tett av støv og utvikler mye mer varme enn før og med en overklokket prosessor er dette ikke en god kombinasjon...

 

ok

Lenke til kommentar

Ville aldri klokke en laptop uansett... De blir bare sinnsykt varme, produsenten har faktisk laget kjøleløsning for den volten og fsb'en.

 

Du burde heller formatere fyr innpå xubuntu, crunchbang eller noe lett. Eller bare rett å slett fjerne alle programmene du har liggende på datan. Det er ikke vits å klokke opp når du kan slettte gammel drit!

Lenke til kommentar

Ville aldri klokke en laptop uansett... De blir bare sinnsykt varme, produsenten har faktisk laget kjøleløsning for den volten og fsb'en.

 

Du burde heller formatere fyr innpå xubuntu, crunchbang eller noe lett. Eller bare rett å slett fjerne alle programmene du har liggende på datan. Det er ikke vits å klokke opp når du kan slettte gammel drit!

 

 

Hvis du leser så ser du at problemet er fikset, og at jeg nesten ikke hadde noen programmer innpå. LATTERLIGE besserwissere det skal være her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...