windir Skrevet 7. februar 2010 Skrevet 7. februar 2010 Jeg har nylig fått meg en Multicom Kunshan D900F m/ Blu-ray, Nvidia GF GTX280M, Windows 7 64-bit Ultimate. Det gikk ikke an å se film med Blu-ray Disc via Windows Media Player, heller ikke via VLC Player som jeg måtte laste ned for å kunne se vanlig DVD-filmer. Jeg har forstått det slik at Microsoft ikke støtter Blu-ray avspilling for Windows 7/Windows Media Player. Da blir spørsmålet finnes det noe gratis programvare jeg kan laste ned som fikser problemet slik at jeg kan få sett på Blu-ray Disc på min maskin? Noen gode/sikre tips? ... eller er det bare mulig å få sett Blu-ray ved å kjøpe produkter som: TotalMedia Theatre 3 (Platinum/Gold/Standard) [ArcSoft.com] Power DVD 9 (Ultra/Deluxe/Standard) [CyberLink.com] Roxio CinePlayer® BD [Roxio.com] Det er nå litt drøyt å måtte kjøpe produkter som koster opp mot 100 dollar bare får å få sett Blu-ray Disc på en maskin som selges med Blu-ray spiller! Håper på mange konstruktive svar. Ikke slike svar som at jeg heller bør se Blu-ray på tv o.l.
OC-Freak Skrevet 7. februar 2010 Skrevet 7. februar 2010 De fleste laptoper som selges med bluray pleier å komme med bluray programvare pre installert. Syns det ville være svakt av multicom om ikke de også leverte med dette.
windir Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Skrevet 7. februar 2010 De fleste laptoper som selges med bluray pleier å komme med bluray programvare pre installert. Syns det ville være svakt av multicom om ikke de også leverte med dette. Ingen pre-installert Blu-ray programvare her nei! Jeg syntes også at dette var svakt av Multicom med tanke på at maskinen kostet mer enn 23.000 kr. Shit... Da må jeg bestemme meg for å kjøpe enten TotalMedia Theatre 3 (Platinum, 100 dollar/Gold, 60 dollar) eller PowerDVD 9 (Ultra, 100 dollar/Deluxe, 70 dollar). Litt vanskelig å velge siden jeg har lest at TMT3 har litt bedre bildegjengivelse, mens PDVD9 har bedre lydgjengivelse. Det virker som om TMT3 er best likt av de to? Jeg har luket bort Roxio Cineplayer BD og Corel WindDVD Pro 2010 som alternativer siden de to over virker mer interessante.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå