Gå til innhold

Hva skjer med skjermkortet mitt? dotter og stripe :S


Bendorama

Anbefalte innlegg

Har et Asus 8800GTS 320mb.

Det har fungert fint en stund, men i de siste dagene så dukker det opp en del små grønne dotter som blinker rundt på skjermen, av og til 3-4 røde eller grønne striper som blinker, dette skjer VELDIG ofte i spill, og avtar av og til etter 10 min. men grønne dotter oppstår også når ser film og surfer på nett.

 

Er kortet på dødens vei? :S

Den holder en normal temp på 56 grader, og kanskje oppi 60-70 grader når spiller, skal jo ikke være skadelig.

Men som sakt, dotter og striper er der mye mer skjeldent når bruker pc`en vanlig.

men gaming er VÆRST.

 

Noen som har noen idèr?

 

 

Takk for svar.

BTW: nytter ikke ta screenshot, for dottene eller noe er ALDRI med da, ser helt vanlig ut bare...

Har også NYESTE stabile driver til Nvidia lagt inn.

EIDT: BF2 nytter HELT ikke å spille lenger, fordi hele underlaget, med bakke og fjell osv, er gjennomsiktig!, mye av texturen forsvinner, biler, folk og annet som stikker opp av bakken fungerer. men nytter ikke spillet slikt...

Endret av Høybusk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Elektronikk liker sjeldent å være for varm over lengre tid.

Kortet mitt var heller ikke overklokket.

Husker ikke om det sa takk for seg, eller om jeg kjøpte et nytt av andre grunner.

Men jeg tror jeg brukte det i kanskje et halvt år eller noe på redusert hastighet.

Lenke til kommentar

For noe dritt :S.

Rart de ikke kan lage kjøling som de gjorde før. mitt 7900GTO tålte noe ekstremt! overklokket og sommer varme og vinter med ovn som ble glemt å slått av, var lett 70-80 grader(på temp måleren på Ntune), uten noen gang tok skade...

 

ser jo ut som 8800GTS har bra kjøling, men tydligvis ikke :S...

EDIT:

Jaja, merket at de 3 STORE viftene inni pc`en sto på low (akkuart kjøpt den brukt så)

Men nå står alle de på High pluss 100% på skjermkort, så nå høres det ut som et server rom xD, og nok kjøling BØR kortet og alt få nå...;)

Endret av Høybusk
Lenke til kommentar

Er ikke kjølingen som er problemet som oftest.

Kjøleren kan gå fullt av støv og noen temp måler på minnet har du IKKE.

Uansett så må du være obs, straks du ser disse under boot og ikke bare 3D modus, så må du være obs.

Da er kortet ditt 100% dødt! Dette er ett problem med Nvidia kort grunnet at de har vært kjipe med ett viktig belegg på GPUen.

 

Dette gir chippen en levetid på rundt 2 år før den dør.

Er en tråd her på forumet angående dette startet av Malvado og er ett kjent fenomen.

Lenke til kommentar

Skummelt...

Dårlig av en så stor produsent å drive slikt da!

 

Men foreløping fungerer det som det skal i spill og alt, når jeg kjører 100% kjøling på Skjermkort og full kjøling på alle de store viktige viftene inni maskinen, så får jeg håpe det forblir ok en stund fremover!.

 

Men må si mister litt respekt for produsent når de driver slikt altså! :thumbdown:

Lenke til kommentar

Merker at kortet ligger ca. "stabilt" på 69-73 grader når spiller! :/

Og alle vifter som kan stilles er på fult!

Hva mer kan jeg gjøre? :S

MEN har ikke sett noe til dotter eller striper enda.

Men har 22-24 grader på rommet, og kan jo ikke måtte fryse i hjel for å kunne spille?

Endret av Høybusk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...