Gromle Skrevet 4. februar 2010 Skrevet 4. februar 2010 (endret) Hallais. Sitter her med ett Asus M2N-E, nForce 570 Ultra HK med en Athlon 64 X2 4600+ CPU. Leser at AM3-CPU'er er bakoverkompatible og kan brukes på AM2-hovedkort. Stemmer dette? Og er det noe vits i? Så spørsmålet er vel hvilken CPU vil være hensiktsmessig å bytte til? Mest ytelse for minst penger. Prøver å få tak i en Athlon 64 X2 6000+, men det er ikke bare bare... Endret 4. februar 2010 av Gromle
Märtha og Durex Skrevet 4. februar 2010 Skrevet 4. februar 2010 Nei, AM3 CPU kan benyttes på AM2+ hovedkort ikke AM2 kort. AM3 kort benytter DDR3, AM2+ bruker DDR2.
Slayerblades Skrevet 7. april 2010 Skrevet 7. april 2010 Dette er vel ikke egentlig et svar på spørsmålet, men jeg har et annet spørsmål: Jeg har et hovedkort med AM2 socket, er det mulig å bruke AM2+ CPU på dette hovedkortet? Jeg sliter litt med å finne en bra CPU med AM2 socket:) Har ikke veldig lyst til å bytte hele hovedkortet.
endrebjo Skrevet 7. april 2010 Skrevet 7. april 2010 http://en.wikipedia.org/wiki/Socket_Am2#Successors AM2+-prosessorer fungerer greit i AM2-kort, men samtidig må du har støtte i BIOS for prosessoren du har tenkt til å kjøpe. Det er greit å sjekke opp før du kjøper. Det kan godt være at det kun trengs en BIOS-flash, eller i noen tilfeller ingenting.
slacky Skrevet 12. april 2010 Skrevet 12. april 2010 (endret) Bare for å få det sagt, så fungerer noen AM2 hovedkort sammen med AM3 CPU.. Oppdaterte BIOS på et -gammelt- ECS Elitegroup, HK... Plasserte inn en Phenom II x2 555 (3200GHz)... Alt så ut til å fungere som det skulle Endret 12. april 2010 av slacky
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå