Inge Rognmo Skrevet 21. mai 2010 Skrevet 21. mai 2010 Sette merker selv funker... Tenkte faktisk å nevne akkurat det i forrige innlegg, enten merker på hjulene og motoren/dekslet, eller sette tusj/blanko-merker på reima (og hjulene, selvsagt) som overføres til den nye reima. Men droppet likså godt å nevne det, siden jeg aldri har sett en motor uten original merking...
Iceman22 Skrevet 22. mai 2010 Skrevet 22. mai 2010 (endret) Takk for gode svar Inge Rognmo. Vet du navnet på verktøyene man trenger for å bytte ventil tetninger på en motor som har hydraliske ventilløftere, når toppen er av? Endret 22. mai 2010 av Iceman22
Zalo Ultra Skrevet 22. mai 2010 Skrevet 22. mai 2010 Hvis det er oljetetningene du tenker på er det vel bare å dra ut ventilene og plukke opp de gamle oljetetningene med en tang?
Jann - Ove Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 Må investere i nytt batteri, siden det gamle er så dårlig at det nesten ikke tar lading, og gir startproblemer nå, altså vil det være helt ubrukelig når vinteren kommer. Orginalt står det i et 55ah-batteri, men det er plass til 70ah. Bilen er en '01 Astra Coupe 1.8i 16V, med AC. Har planer om et moderat annlegg, med frontsett og sub - men ikke noe ekstremt. Har det noe for seg med større batteri? Tenker spesielt mtp. at det er vanlig at det blir meget kaldt her, -20 er vanlig, og -30 hender av og til. Om jeg ikke kjøper batteri fra den lokale Opel-forhandleren, hvilke merker bør jeg se etter om jeg vil ha et godt batteri med gode vinteregenskaper? Er det noen merker jeg bør unngå?
Salt kjeks Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 Saken er bare om dynamoen er stor nok til at du får ladet opp noe ekstra dersom du har et større batteri. Hvis ikke vil det jo bli nødvendig å jevnlig lade det opp med annen lader. Men det kan jo ikke være umulig å finne ut hvor stor generatoren din er.
Zalo Ultra Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 Det har ingen ting å si... Størrelsen på dynamoen gir bare hvor lang tid det tar å lade batteriet.
Salt kjeks Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 (endret) Hva har ingenting å si? Dynamostørrelsen? Dersom bilen med anlegg gjennomsnittlig bruker mer strøm enn det som blir ladet opp, vil batterinivået fort synke om man ikke har en ekstra lader som man også gidder koble på jevnlig. Edit: Sorry, siterte innlegget over Endret 27. mai 2010 av grizzlyx
Jann - Ove Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 Dynamoen er oppgitt til å levere rett under 1kW ved 14.2V. Den lader godt, selv ved tomgang leverer den 14.4V. Større batterikapasitet har jeg vel mest bruk for på den verste vinteren. Når kuldegradene halverer kapasiteten og vel så det, så kommer den ekstra kapasiteten godt med. Jeg kommer ikke til å gå for noe værsting-annlegg, tenker det blir noe ala 2x100W til frontsettet, og 1x100W til subben. Men jeg vet ikke engang om jeg orker å ta meg bryet med sub, skal jo dempe dørene allikevel, og da får jeg nok bass før dørene resonerer stygt.
Takkformeg Skrevet 28. mai 2010 Skrevet 28. mai 2010 Kjøp batteri på alle andre plasser enn hos merkeforhanlder..De tar somregel for mye... Jeg kjøpte på Meca, og har du naf medlemskap får du naf rabatt og...
Minus Skrevet 28. mai 2010 Skrevet 28. mai 2010 Bedre å krasje en gammel bil i stedet får en ny en, når man er uerfaren For hvem? Å kjøpe en billig bil fordi den "kommer til å bli stripete og kræsjet uansett" er veldig dumt, da det går (i de fleste tilfeller) utover sikkerheten.
Mikkel™ Skrevet 29. mai 2010 Skrevet 29. mai 2010 Det skurrer når jeg svinger hardt til høyre i venstre hjul foran. Dårlig hjullager?
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 29. mai 2010 Skrevet 29. mai 2010 Drivknute kanskje? Hadde samme sak på Passaten min, men det var mer hule klonke-lyder. PLutselig hadde jeg ikke framdrift etter jeg tok en litt for hard sving. INGEN som kan stappe inn sperre på forhjula andre enn Ford? Jeez.
Mikkel™ Skrevet 29. mai 2010 Skrevet 29. mai 2010 Så i værste fall så kan det hende jeg får bråstopp en dag altså ?
gxi Skrevet 29. mai 2010 Skrevet 29. mai 2010 Er ikke vanlig med sperre eller brems på diffen på vanlige forhjulsdriftbiler, så om den brekker av forsvinner naturlig nok all fremdrift.
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 29. mai 2010 Skrevet 29. mai 2010 Ikke bråstopp, men en ekstra utilkoblingsbar klutsj ^^, Jo, gzi, noen biler har LSD på fwd faktisk. Tror Focus RS har det blant annet
Mikkel™ Skrevet 29. mai 2010 Skrevet 29. mai 2010 Jvael da vet jeg det. Får bare håpe dritten holder til slutten av September da jeg i teorien har planer om å bytte bil uansett.
gxi Skrevet 29. mai 2010 Skrevet 29. mai 2010 Focus RS er ikke en vanlig forhjulstrekker, det er en forhjulstrekker med vesentlig sterkere motor enn hva som er vanlig, og den ville blitt ubrukelig uten brems i differensialen.
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 29. mai 2010 Skrevet 29. mai 2010 Ikke ubrukelig, men rattet hadde gått veggimellom uten litt kontroll. Merka jeg selv på Passaten min med 200hk at jeg fikk torque steer.
Atald Skrevet 29. mai 2010 Skrevet 29. mai 2010 Der beskrev du en tilstand som godt passer til beskrivelsen ubrukelig.
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 29. mai 2010 Skrevet 29. mai 2010 Om du ikke klarer å hindre bilen fra det så skal du kjøpe deg en annen bil heller. Uansett så er Norge så flink å bygge veier at du kan få torque steer med en sykkel bare du har breie nok dekk og god nok fart, så sporete som det er -.-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå