Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken biler er LETTE å skru på?

jalla90

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! lurer på hvilke biler som er lette å skru på? der delene ligger "lettere" tilgjengelig enn andre biler der "bilen er bygget rundt motoren" som de sier.. takker for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Golf2 er så enkelt som det kan bli.

De litt eldre volvoene <-96? er også ganske lette. Volvo bruker som regel samme størrelse på alt av bolter mutter(17" og 19mm?) og skruer, så du slipper å bruke hele nøkkelsettet ved rep.

Skrevet

Uten tvil gammel dritt... om det står Opel, Ford eller Volvo i fronten på det er ikke så nøye. Men som eab sier, er det rettstilt motor og bakhjulstrekk er det veldig ofte enkelt å gjøre. Bare ikke begynn med å skift varmeapparatregister på en gammel 240 :p

Skrevet (endret)

Boble er vist veldig lette å skru på.

jeg skrudde på slike i min barndom, ingen problemer med å skru på de.

jeg fikk veldig god hjelp da :p

Endret av aklla
Skrevet (endret)

I norge blir det Golf 2 eller Volvo 240. Lett å få nye deler, lett å få brukte deler, billig å kjøpe litt stash for å piffe dem og store entusiastmiljøer på nett som kan svare på alle spm du har.

Disse bilene stiger ikke spes i verdi om du skrur på dem da, der kan jo en gammal Ford Capri, Opel Manta A eller noe tilsvarende være litt mer sjef.

Endret av jallatralla
Skrevet

høres bra ut! Interesserer meg litt for bil, og vil gjerne skaffe meg en bil å skru på slik at jeg kan få litt lærdom av hva som er under panseret.. Tenkte det ville passe greit å ikke begynne med det vanskligste:)

Skrevet

Er du helt blank spiller det nesten ingen rolle hva du begynner på. De fleste merker og modeller har særegenheter som man må erfare/lære seg uansett.

Å bytte clutch på f.eks en c ascona gjøres helt annerledes enn på f.eks en mitsubishi galant fra samme tid. Selv om begge bilene har forhjulstrekk, tverrstilt motor osv.

Skrevet
I norge blir det Golf 2 eller Volvo 240. Lett å få nye deler, lett å få brukte deler, billig å kjøpe litt stash for å piffe dem og store entusiastmiljøer på nett som kan svare på alle spm du har.

Disse bilene stiger ikke spes i verdi om du skrur på dem da, der kan jo en gammal Ford Capri, Opel Manta A eller noe tilsvarende være litt mer sjef.

en manta a er jo ikke akkurat lett å få tak i da. finnes ikke mange av de igjen i norge da.

og så spørs det jo hvor gammel bil han skal ha det. og om det er innsprøytning eller gasser da ;)

Skrevet

Golf 3. Definitivt.

Deler er tilgjengelig over alt, samt at de ikke er så ille å komme til på.

Null problem å skru fra hverandre hele dashboardet og sette det sammen igjen på 10min med litt trening, og resten av bilen er slik og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...