Gå til innhold

Fiks treghet i Android - MinFreeManager


Anbefalte innlegg

Denne posten kunne nok gått under "Anbefalte programmer til Android", men dette er litt mer et verktøy enn et program.

 

MinFreeManager

En applikasjon som ble laget på basis av følgende tråd på xda-developers-forumet:

How to configure Android's *internal* taskkiller (xda-developers.com)

 

Som mange av dere sikkert vet har Android en intern task killer i kjernen. Dette er grunnen til at svært få programmer lar deg manuelt avslutte, Android skal ta seg av avsluttning automatisk. Desverre opplever mange av oss at dette ikke fungerer optimalt, og etter man har brukt noen applikasjoner blir mye av minnet brukt, og telefonen går tregt.

 

Minneproblemet kan løses ved å bruke en task killer (f. eks. Taskpanel, Advanced Task Killer, TasKiller), men alle disse krever at du

1. Manuelt avslutter programmer / manuelt setter opp en autokill liste.

2. Kjører et ekstra program i bakgrunnen hele tiden.

 

MinFreeManager fungerer annerledes. Dette programmet tweaker den interne task killeren. Dermed kan du sette opp den til å lukke programmer basert på hvor lite ledig minne som er på telefonen til en hver tid. Dette programmet ligger på market, men krever root-tilgang til telefonen.

 

Jeg har installert det, og min telefon (HTC Hero, Android 2.1 VillainROM 2.1) virker mye raskere. Jeg anbefaler å teste det, hvis ikke du har gjort det allerede. Og hvis noen har testet det, hva er din erfaring? Jeg har satt på preseten "Agressive" og det virker som en god greie.

 

Les mer om hvordan den interne task killeren fungerer i linken over.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testet denne og merket litt forskjell. Problemet med denne er at den kan avslutte programmer du ikke vil ha avsluttet. Derfor må du prøve deg litt frem etter å ha installert denne.

 

(Siste version av taskkiller virker ikke ordentlig m/ widget i android 1.5/1.6 grunnet 100% cpu bruk = batteriet går tomt rimelig fort)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...