Gå til innhold

Jonas's treningslogg - Stonglifts 5x5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På søndag fikk jeg med brodern på trening og han tok film av meg så nå blir det form check her.

Jeg må bare finne ut hvordan jeg redigerer dette sammen.

Det er mov filer, og brodern tok å filma på siden så jeg må snu det 90 grader. Får se om jeg gjør det etter jobb i morgen.

 

Her er vektene:

 

Knebøy: 5x5 62,5 kilo

Press: 5x5 27,5 kilo

Mark: 1x5 80 kilo

Tok ingen kropsøvelser.

 

 

Flyttet treningen i dag til i morgen(tisdag til onsdag). Det passet bedre med jobbing.

Lenke til kommentar

Grei trening i dag. Det er ganske så tungt nå på både benk og vending.

Benk hadde jeg ikke sjans å klare. Klarte 3 reps men det ble for skummelt for meg. Jeg er redd for å miste stanga/ikke klare løftet.

 

Knebøy: 5x5 65 kilo

Benk: 5x5 47,5 kilo.(tok bare 4 reps på nest siste settet, tar denne vekten igjen.)

Vending: 5x5 40 kilo

Ingen koppøvelser i dag.

Lenke til kommentar

Dpårlig trening i går :( Var sliten etter jobb, og hadde lite energi. Det er den første treninga mi siden jeg startet i januar der jeg ikke har hatt det artig.

Failet på knebøy. Ga opp etter 3 rep på 4. sett. Tok en lang pause og så fikk jeg svist ut alle 5 reps på siste sett.

 

Press var latterlig. Jeg hadde ikke sjans til å klare 30, heller ikke 27,5 som var for 4 dager siden.

Mark gikk det også dårlig med. Jeg klarte ikke 5 reps på 80, som var det jeg gjorde for 4 dager siden. Skulle ta 85 nå men det gikk ikke.

Fikk også sykt vondt i hendene.

 

Men uansett tror jeg ikke jeg har hatt veldig bra teknikk på press eller mark. Jeg skal få fikset video så får dere se.

 

 

Knebøy: 5x5 67,5 kilo FAIL

Press: 5x5 30 kilo fail, tok 20 kilo

Mark 1x5 85 kilo FAIL, tok 3x80

Lenke til kommentar

Ikkje bruk drareimer med mindre grepet svikter. Hvis grepet sviktar før 100 kg bør du vurdere å investere litt i grepstrening, kjøp grippers f.eks.

 

benchmeister: Jentestang? :p Er bare snakk om ei tynnare stang, brukar den sjølv på markløft fordi eg har små hender.

 

I vektløfting bruker damene en tynnere, kortere og lettere stang. Jeg regner med at det er en slik det er snakk om her. Grippere fungerer dårlig som grepstrening for mark.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...