Gå til innhold

Jonas's treningslogg - Stonglifts 5x5


Anbefalte innlegg

HEGFHEHE

 

Om meg:

Har ikke trent noen idretter. Har vært tynn hele livet og kunnet spise "alt" uten å gå opp i vekt.

Har trent litt av og på de siste to årene. Har trent igjennom ryp og ryp em før.

Dietten består av lavkarbo.

 

 

Alder: 20

Vekt:65

Høyde:178(pleier å si 180 da :blush: )

 

Konkrete mål:

1,5xkropsvekt i knebøy

75 kilo MUSKLER!

 

Jeg trener for å øke i styrke og for å få mer muskler.

 

 

Stronglifts: side 2.

 

Noe skrift fra en gjennomkjølring av Ryp grunnprogram og ryp em.

 

 

Har økt i styrke ganske, så den siste treninga neste uke skal jeg ta ny 10rm og bruke til dette programmet.

 

Har nå tatt ny 10 RM:

 

Knebøy: 70

Dips: 5

Roing: 40

Arnold:7,5

Mage: 2,5

 

Mål

Biceps: 28cm

Midje: 78cm

Bryst: 89cm

Lår: 48cm

 

 

Endret av Dynejonas
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har gjort 2 treninger på uke 1.

Går kjempebra, men jeg gleder meg til 10 reps neste uke.

Har gjort alle reps og hatt det kall på trening. Orker ikke føre det opp.

 

Det jeg sliter med er stivhet i musklene på ryggen.

Hvordan kan jeg tøye ut og bli mer fleksibel?

Bruker jeg for lang tid på knebøy får jeg prikking i hendene.

Om 6 uker vil jeg bynne med stronglifts, og vil klare å gjøre knebøy med lav stang(?) innen da. Nå er det veldig ubehagelig, selv med bare stang. Jeg tror fleksibiliteten er problemet.

Endret av Dynejonas
Lenke til kommentar

Testa ut noen tøye øvelser for skuldre og det viste seg å finke veldig bra.

Kunne ta knebøy med mye smalere grep enn det jeg er vant med, og jeg tok tilogmed de 5 siste rep'sene med lav stang(?).

 

Knebøy: 52,5 kilo. Måtte ha liten pause etter 10 reps og på andre settet byttet jeg grep etter 10 reps.

Arnold: 15x5. Oppvarmingen hjalp veldig her også.

Dips: 15x5 og 15x3,75. Skulle ha 4 kilo men testa med 5, be litt tungt.

Roing: 2x15 30 kilo.

Crunches: 13 reps og 10 reps med 2,5 kilo.

 

 

 

Masse energi, var litt kjedelig at treningen varte så kort. Oppvarmingen av skuldre kommer jeg til å gjøre hver eneste trening.

Jeg vil bytte om dagene til søndag,tirsdag,torsdag. Så sinnsykt deilig å trene på søndag, lite folk osv.

Har sluttet å drikke så er jo greit å ha noe å gjøre når jeg ikke trenger å ligge i fosterstilling halve dagen.

Lenke til kommentar

Konge økt i går. Masse energi.

Kjørte på med 5 kilo på dips og det gikk fint.

Tok de siste 10 repsene på knebøy med lav stang(?). Jeg må forbedre bevegeligheten i skuldrene mine. Det ble vont i håndleddene.

Arnold er tungt som vanlig, måtte ta en kort pause etter 8 reps på andre settet og på 7 reps på siste.

 

Knebøy: 3x10 60 kilo

Drips: 3x10 5 kilo

Arnold 3x10 7 kilo

Roing 3x10 35 kilo

Mage 2xf 2,5 kilo

Lenke til kommentar

Kjekk økt i dag. Kom meg på gymen tidlig så det var lite folk.

Driver enda med tøyeøvelsene for skuldre, og merker det hjelper for knebøy og arnoldpress.

Spiste en boks cottage cheese og litt blåbær og masse fløte før jeg dro på jobb. Bynte 11 og var på gymen 15 og klarte meg bra uten å bli sulten. Masse energi.

Kneblyteknikken tror jeg også bli bedre. Fokuserer på hip drive.

Kansje jeg skal se resten av squat videoene her også.

Har også sluttet å ta gainer etter trening, og tar dobbel(dvs vanlig) dose protein.

 

Knebøy: 3x10 62,5 kilo

Dips: 3x10 5 kilo

Arold: 3x10 7 kilo

Roing: 3x10 35 kilo

Mage: 2xf 2,5 kilo

Endret av Dynejonas
Lenke til kommentar

Spiste en litt hæslig frokost og mistet matlysten resten av dagen så var litt slapp i dag og før trening.

Jeg tror vektene begynner å bli for tunge for meg. Vet ikke om jeg klarer å gjøre knebøy med korrekt teknikk når jeg går opp i vekt.

Det kan komme av at jeg har tatt 10rm med feil teknikk, uten å vite det. Siden jeg ikke har blitt obs på ting som hip drive osv før i det siste.

Vi får se i neste uke. Da er det nesten samme vektene som denne uka, men bare 5 reps i stedet for 10.

 

Gjør daglige dislocates for å øke mobilitet i skuldre. Snart kan jeg kansje bytte på knebøy.

 

 

Knebøy: 3x10 70 kilo

Dips: 3x10 5kilo

Arold: 3x10 7 kilo

Roing: 3x10 40 kilo

Mage: 2xf 2,5 kilo

 

Har hatt litt vont i korsryggen etter sist økt. Problemet med knebøyteknikken er at jeg tar gms ut av squaten, og får mye stess på korsryggen.

Lenke til kommentar

Litt slapp på treninga i dag. Har kuttet ut alt av mereriprodukter og spiser nå som en huleboer. Det er et forsøk på å bli kvitt kvisene mine, pluss at det er mer naturlig.

Knebøyen er tung som fy og jeg tror jeg må ta av vekt i neste uke så jeg får tatt med skikkelig teknikk.

 

 

Knebøy: 3x10 72,5 kilo

Dips: 3x10 5 kilo

Arnold: 3x10 8 kilo

Roing: 3x10 42,5 kilo

Mage: 2x10 på en sånn ball, kjempetungt.

 

Måtte ta pause før de siste 5 repsene på arnold på siste settet, og samme på dips. Ellers greit.

Endret av Dynejonas
Lenke til kommentar

Konge økt. Har sluttet å bruke den myke puten på stangen. Har hatt en del kviser der stange ligger så måtte bruke pute for at det ikke skulle gjøre satans vondt. Det har heldigvis blitt bedre nå.

Kjempebra økt. Masse energi.

 

 

Knebøy: 4x5 65kilo

Dips: 4x5 7,5 kilo

Arnold: 4x5 8 kilo

Roing: 4x5 45 kilo

Lenke til kommentar

Råbra økt i dag. Tok ett sekk ekstra på alle så det blir 5x5.

Dips er lett! Og jeg har mer vekt enn jeg skal ha. Knebøy er ganska tung nå men det er bare sånn at jeg kjemmer det. Gleder meg til å løfte mer og se om jeg klarer progresjonen. Bare to uker igjen på programmet nå!

 

Knebøy: 5x5 67,5kilo

Dips: 5x5 7,5 kilo

Arnold: 5x5 8 kilo

Roing: 5x5 45 kilo.

Mage: 2xf 3,75 kilo

 

 

Jeg sliter med å gå opp i vekt altså. Fire egg og 5 stiper bacon hver morgen. Steker all maten i cocosa, nesten rent mettet fett. Det er et _slit_ å legge på seg. Jeg får sette et nytt mål. 75 kilo skal jeg veie til nyåret!

Endret av Dynejonas
Lenke til kommentar

Skulle ta treninga i går men når jeg kom på gymmen hadde jeg glemt buksa :thumbdown:

Tok i stedet å dro tidlig i dag.

Litt vont i halsen enda, men formen er topp. Masse energi.

Dips er lett. I morgen blir det 10 kilo! Knebøy er tung men det er ikke så jeg har problemer denne gangen. Det hjalp å gå ned i vekt. Arnold var grei i dag, men det blir 10 kilo i morgen og det tror jeg blir tungt, men det skal jeg klare fint.

 

Knebøy: 5x5 72,5 kilo

Dips: 5x5 7,5 kilo

Arnold: 5x5 9 kilo

Roing: 5x5 50 kilo

 

 

Det er bare 75, 77,5 og 80kilo igjen på programmet her på knebøy. Etter det vil jeg starte på stronglifts. Tror ikke jeg trenger å ta en uke fri siden jeg starter på tom stang.

Jeg klarer ikke mange pull ups så det blir en utfordring. Men det kommer til å være veldig digg når jeg endelig klarer 5x5 med bare kropsvekt!

Lenke til kommentar

Gleme av å logge etter sist trening men den var grei.

 

Treningen i dag var tung! Spise en solid frokost kl.12 men dro ikke på trening før 8 og da spiste jeg ikke noen ting imellom.

Har gått tom for kokosnøttfettet og måtte supplere med meierismør. Vet ikke om det er årsaken, men jeg har fått noen fler kviser på skuldre, rygg og forverring av noen på brystkassen.

Har handlet inn i dag heldigvis.

Be ganske vont å ta knebøy, men det gikk greit. Men det var svinaktig tungt. Tror det er fordi jeg spiste så lite før trening.

Ellers var de andre øvelsene greie.

Kun en trening igjen før stronglifts! Vil begynne å legge ut kostholdet mitt også når jeg bytter program.

 

Knebøy: 5x5 77,5kilo

Dips: 5x5 10kilo

Arnold: 5x5 10kilo

Roing: 5x5 55kilo

Mage: 2x10 8kg

Lenke til kommentar

Ok tung knebøy men ellers greit.

 

 

Knebøy: 80 kg

Dips: 10 kilo

Arnold: 10 kilo

Roing: 55 kilo

 

Knebøy ble sykt tung på siste to repsene på 3. og 4. settet men gikk greit. Tror dette er noe av det tyngste jeg klarer å løfte nå.

Skulle ta 57,5 på roing, men det var for tungt så rodde med 55.

 

 

Så er det stonglifts på g!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...