Gå til innhold

Fikk RROD idag. Hvor lang tid bruker de på rep nå om dagen?


Leakim

Anbefalte innlegg

Fikk RROD her om dagen. Registrerte det på microsoft sine sider og sitter nå med mail, med UPS-returns etiketter. Men hvordan fungerer egentlig det her? skal jeg pakke xbox i en random eske med papirene i esken, eller skal de teipes på utsiden? og har jeg forstått det riktig i at jeg må selv levere den hos UPS?

 

Pakk den forsvarlig inn selv, finn en passende eske (original esken kommer ikke i retur om den blir brukt). Ring UPS eller bestill henting via web. (Ringte dem i går, min hentes i dag. Pakket godt inn i bobleplast her.)

 

UPS kommer med egen plastlomme til papirene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jojo, ser poenget, men tror ikke dette blir aktuelt for meg :) Det som er lame er at jeg må skaffe eske selv, for UPS skal ha konsollen ferdig pakket i det de kommer (ifølge microsoftduden tok det så lang tid for dem å vente på at folk pakket den ned når de kom, så nå må folk ordne det selv...) :thumbdown:

 

Er i samme situasjon selv nå, skal sende inn min på mandagen som kommer. Kiipt å printe ut og skaffe innpakning selv.

Edit: Har du sendt inn din?

 

Hva slags type innpakning er det snakk om da, holder det å finne en random pappeske og teipe litt?

Seriøst folkens? Siste UPS var å hentet min tok det maks et par minutter å fra jeg åpnet døren til han kjørte. Esken så ut til å være designet for 360, det og sende en 360 i en random eske høres veldig uforsvalig ut, nesten så jeg ikke tror på det.

 

Vel. Det gjør ikke jeg heller, men han jeg snakka med mente altså grunnen var at det tok for lang tid for UPS å vente mens den ble pakket inn. En dårlig unnskyldning for å spare penger? :p At konsollen kan bli ødelagt under frakten er tydeligvis care.

 

EDIT: Men ja, er sendt inn nå. Da er det bare å vente i spenning på hvor lang tid de skal bruke :roll:

Endret av Leaκim
Lenke til kommentar
Fikk RROD her om dagen. Registrerte det på microsoft sine sider og sitter nå med mail, med UPS-returns etiketter. Men hvordan fungerer egentlig det her? skal jeg pakke xbox i en random eske med papirene i esken, eller skal de teipes på utsiden? og har jeg forstått det riktig i at jeg må selv levere den hos UPS?

 

Pakk den forsvarlig inn selv, finn en passende eske (original esken kommer ikke i retur om den blir brukt). Ring UPS eller bestill henting via web. (Ringte dem i går, min hentes i dag. Pakket godt inn i bobleplast her.)

 

UPS kommer med egen plastlomme til papirene.

 

holder det å pakke den inn i bobleplast? eller har du en eske i tillegg?

Lenke til kommentar
Fikk RROD her om dagen. Registrerte det på microsoft sine sider og sitter nå med mail, med UPS-returns etiketter. Men hvordan fungerer egentlig det her? skal jeg pakke xbox i en random eske med papirene i esken, eller skal de teipes på utsiden? og har jeg forstått det riktig i at jeg må selv levere den hos UPS?

 

Pakk den forsvarlig inn selv, finn en passende eske (original esken kommer ikke i retur om den blir brukt). Ring UPS eller bestill henting via web. (Ringte dem i går, min hentes i dag. Pakket godt inn i bobleplast her.)

 

UPS kommer med egen plastlomme til papirene.

 

holder det å pakke den inn i bobleplast? eller har du en eske i tillegg?

 

Selvfølgelig må du ha en eske også ;)

Lenke til kommentar

Hvis du kjøpte den på Elkjøp, så burde du for all del levere den inn ved å ringe MS-support.

Jeg leverte inn min til reparasjon, pga. feil med drevet, så etter 3 uker gikk jeg å sjekka ordren på MS sine sider og Elkjøp sine sider.

Det viste seg at Elkjøp venta på å få en spesiell eske fra MS som de skulle sende den inn i. Så jeg dro bort på Elkjøp og avbrøt reparasjonen og tok Xboxen tilbake. Hadde ikke spesielt lyst til å sitte hele jula uten Xbox når jeg visste at jeg kom til å få Assassin's Creed 2 i julegave.

Sendte den forsåvidt inn 3 dager før garatien gikk ut, men jeg hadde visst garanti et helt år til =)

Nå skal det også sies at jeg bor i Tromsø, og det er ikke sikkert at dette er en langtidsprosess sør i landet.

Lenke til kommentar

Jeg sendte min inn i høst (september), tok ca tre uker (ikke RROD men E.74, som er ca det samme).

 

Saksgang:

1. Ringte MS, de registrerte sak, sendte retureske og papirer.

2. Avtalte med UPS at de skulle levere dette på jobb til meg. De kom etter 3-4 dager og avtalte (da duden hadde det litt travelt) at jeg pakket og fikset esken der, så henta han den dagen etter. (noe han gjorde)

3. Samme duden ringte ca 2 uker etter dette og "hei, jeg har en pakke til deg, hvor er oppkjøringa til huset ditt?" (det er litt kronglete der, innkjøringa er snudd slik at alt som heter Levering på dør går til helv*** siden pizzabud, UPS og alt kjører opp der det ikke er innkjørsel)

4. Pakket ut flett ny XBOX360 fra Microsoft sammen med et "unnskyld for at xboxen din konka og her er en ny konsoll og en måned gratis Live Gold som plaster på såret". :thumbup:

 

(var litt skeptisk til om jeg faktisk fikk godkjent garanti siden det var noen kaffeflekker på Xboxen)

 

Totalt ca 3 uker, altså.

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar
Fikk RROD her om dagen. Registrerte det på microsoft sine sider og sitter nå med mail, med UPS-returns etiketter. Men hvordan fungerer egentlig det her? skal jeg pakke xbox i en random eske med papirene i esken, eller skal de teipes på utsiden? og har jeg forstått det riktig i at jeg må selv levere den hos UPS?

 

 

mener du får en eske av UPS. var vertfall det som skjedde hos meg :p

mener du skal få en mail der det står ka du skal gjøre!

Lenke til kommentar

min ble hentet av ups idag.. da jeg ringte microsoft første gang, fikk jeg beskjed om at jeg måtte pakke selv. Fikk så en mail, men pga det var noe feil på mailen, ringte jeg igjen. Deretter sa microsoftfyren at jeg skulle få det i posten.

 

Ikke fikk jeg noe i posten, men ups fyren kom etter et par dager MED eske. Så esken jeg allerde hadde kjøpt fikk jeg ikke bruk for.. jaja.

 

Hvis det tar 10 virkedager som noen sa ovenfor her, har jeg boksen tilbake på slippdatoen til battlefield bad company!! *krysse fingre*

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Da fikk jeg RROD i dag jeg også... :p

Kjøpt september 2007, så jeg regner med garantien holder enda.

Stikker ned på elkjøp seinere med den. Gidder ikke styre med UPS.

Veit heller ikke om jeg får henta'n på ei uke eller så når den kommer igjen, så da ligger den trygt hos elkjøp så lenge.

 

Men det jeg lurer litt på er om jeg skal sende kun maskina, eller om de skal ha med kabler og HDD?

Jeg har lyst til å beholde HDD med allt av savegames og sånn, itillfelle dem surrer den vekk.

Lenke til kommentar

Fikk RROD for 2. gang idag, men når jeg logget meg inn på mine sider på xbox.com så fikk jeg beskjed om at standardgarantien på 3 år har utløpt. Mener å ha lest en plass at garantien i Norge er utvidet til 5 år pga reklamasjon?

 

Siden standardgarantien har utløpt, vil da reklamasjonen dekke min RROD, eller må jeg betale for reparasjon?

Du må da til butikken.

 

Da fikk jeg RROD i dag jeg også... :p

Kjøpt september 2007, så jeg regner med garantien holder enda.

Stikker ned på elkjøp seinere med den. Gidder ikke styre med UPS.

Veit heller ikke om jeg får henta'n på ei uke eller så når den kommer igjen, så da ligger den trygt hos elkjøp så lenge.

 

Men det jeg lurer litt på er om jeg skal sende kun maskina, eller om de skal ha med kabler og HDD?

Jeg har lyst til å beholde HDD med allt av savegames og sånn, itillfelle dem surrer den vekk.

Hvorfor ikek gjøre det lett og registrere maskinen på nett og få den hentet på døren og levert på døren? går også VESENTLIG raskere:)

Lenke til kommentar

Da fikk jeg RROD i dag jeg også... :p

Kjøpt september 2007, så jeg regner med garantien holder enda.

Stikker ned på elkjøp seinere med den. Gidder ikke styre med UPS.

Veit heller ikke om jeg får henta'n på ei uke eller så når den kommer igjen, så da ligger den trygt hos elkjøp så lenge.

 

Men det jeg lurer litt på er om jeg skal sende kun maskina, eller om de skal ha med kabler og HDD?

Jeg har lyst til å beholde HDD med allt av savegames og sånn, itillfelle dem surrer den vekk.

Du gidder ikke spare 1-2 uker servicetid? Jaja..

 

HDD skal det bare være å beholde, uansett hva du gjør.

Lenke til kommentar

Den er nok allerede levert inn på elkjøp, men kan komme tilbake med hvor lang tid det tar når den kommer tilbake.

Jeg fikk beskjed om at det ville ta 14 dager, men velger vel å ta det med en klype eller ti med salt..

Jeg har uansett ikke noe dårlig tid.

 

Han jeg snakka med mente det var kun 2 år garanti, men 5 år reklamasjon.. Noen som gidder å forklare meg forskjellen? Jeg fikk iallefall levere den inn uten noe mer om og men, siden detta er en standard feil på 360'n..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...