Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er sex en nær og sårbar sak for de fleste....


Gjest Guest_Marie_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Marie_*

Har du sex med en person, føler du at det er en svært nær, og sårbar del du deler?

Føler du at du deler noe spesiellt av deg selv til personen?

Spennende å høre på svarene til folket :)

Jeg føler selv at bare av å ha sex med et menneske, så deler jeg en del av meg selv med den, og sex er en sårbar sak for meg. Men det er godt å ha, men sex går på mitt indre selvbilde, så det er mye følelser som rokkes med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg er sex en svært intim situasjon. Jeg er nok litt gammeldags, og har kunn hatt et "onenight stand" i mitt liv, og kommer aldri til å gjøre det igjen. Følte meg veldig dårlig etterpå. Som regel venter jeg flere mnd med ei dame før vi tar steget til sex.

 

Du er jo i ditt mest sårbar situasjon når du er naken, og du deler kropp og sjel til personen du er med. Ved å føle på hverandre og gi nytelse. Måten du utfører sex på også reflekterer mye på ditt personlighet.

 

Så ja, personlig er sex en sårbar sak for meg.

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

Har ikke "rotet" med mange, men for litt siden så "rotet" jeg med en mann. Og det som er skremmende er at jeg får følelser for mannen når jeg har sex, uten at jeg vil det. Det har skjedd med hver eneste mann som jeg har "rotet" med.... Synes det er skummelt hehe....

 

 

Det kommer veldig ann på for min del. Er det noen tilfeldige betyr det svært lite for meg, er jeg oppriktig glad i personen/forelsket er det noe helt eget og spesielt. :)

 

Føler meg ikke noe spesielt sårbar nei.

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

Ferchie ... Enig :)

Du fikk sagt det du: "Du er jo i ditt mest sårbar situasjon når du er naken, og du deler kropp og sjel til personen du er med. Ved å føle på hverandre og gi nytelse. Måten du utfører sex på også reflekterer mye på ditt personlighet."

Akkurat det jeg føler.

 

Hadde sex med en ny mann for litt siden, og jeg har hatt det litt vondt følelsesmessig etterpå. Han viser bare interesse, men jeg er redd for følelsene mine i forbindelse med det jeg har gjort.

Lenke til kommentar
Tror det er mer vanlig for en jente enn gutt å få følelser etter et samleie.

Om jeg i utgangspunktet ikke har noen følelser for en jente (les: One night stand) får jeg som oftest ikke det grunnet sex heller.

Jeg skiller sex og følelser.

 

Og det viser til ditt personlighet. Du er nok av en type person som kan lett droppe/glemme saker uansett hva.

 

Jeg er motsatt. Ting sitter hos meg i årevis. F.eks Har jeg såret en person, eller gjort noe jævlig til noen, følger den opplevelse med meg og plager meg resten av livet. Jeg er en veldig følelses ladd person, og derfor blir sex veldig personlig også.

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

Samme her: jeg er også en veldig følelsesmessig person, og ting sitter i meg, og plager meg veldig lett. Får lett følelser i det jeg gjør. Ligger mye i ting. Kan være plagsomt til tider å ha det sånn. Men for meg er sex en veldig intim sårbar ting.

 

 

Jeg er motsatt. Ting sitter hos meg i årevis. F.eks Har jeg såret en person, eller gjort noe jævlig til noen, følger den opplevelse med meg og plager meg resten av livet. Jeg er en veldig følelses ladd person, og derfor blir sex veldig personlig også.

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

Disse ordene kopierte jeg altså fra han gamer...... Jeg er sånn også. Men folk er nok forskjellige... :

 

 

Jeg er motsatt. Ting sitter hos meg i årevis. F.eks Har jeg såret en person, eller gjort noe jævlig til noen, følger den opplevelse med meg og plager meg resten av livet. Jeg er en veldig følelses ladd person, og derfor blir sex veldig personlig også.

Lenke til kommentar

Varierer.

 

Med en nær person der følelser gjerne er innblandet er det annerledes, det er godt og det er noe helt spesielt, men allikevel er sex kun for sexens skyld med mennesker du ikke har følelser for særdeles godt (kan være) og interessant det òg.

 

Jeg har dog aldri fortstått tvilen med det å ha sex; det med å måtte være ''sikker'' på personen du skal til sengs med.

Lenke til kommentar

Sex og følelser kan både være to forskjellige ting og en ganske god kombinasjon. For meg kan det være begge deler, som mange over meg nevner. De få "one night-standene" jeg har hatt i mitt liv, var bare sex for min del, ingenting intimt i hele tatt. .. Nam.

 

Nei, men. Typen min jeg har nå er det jo litt annerledes med. Det kan være noen tilfeller der jeg er mer sårbar enn andre ganger, kanskje viss vi har hatt en ganske klisjè "romantisk" kveld samme dag. Da tror jeg jeg føler mer på det eller sånn. Men ellers er det bare fordi det er godt.

 

De gangene det blir mer følelser inne i bildet når vi har sex, er når vi har mye øyenkontakt under akten. Men så ler vi og innser at det bare er mer pirrende. Haha.

Lenke til kommentar
Det eneste man burde være nogenlunde sikker på er om personen bærer bakterier eller virus som sjeldent eller aldri er kult å ha.

Prevansjon er en fin bil. En krever jo ikke helseattest av en man finner på byen.

 

For å svare på tema: Jeg skiller veldig fint sex og kjærlighet. Jeg syns ikke jeg deler sjelen min med de jeg har sex med, akkurat.

Lenke til kommentar

Synes folk legger for mye i sex. Selvfølgelig helt og holdent opp til dem, men common guys, hvem liker ikke å ha det godt?

 

Jeg ser på sex som en måte å bli kjent med en spennende person, og det er mange av dem der ute, og enda bedre så er alle forskjellig. Selvfølgelig, sex med følelser er enda bedre, men jeg har en veldig lav terskel for sex, så lenge personen er en kul person, som føler seg trygg på meg og omvendt. Som sagt, en måte å bli kjent med andre på, dessuten er det veldig godt, og det er ikke noe skadelig å ha det godt ofte, med personer jeg har lyst å gi nytelse til også!

Lenke til kommentar

Det ene trekker ofte med seg det andre, men jeg kan ikke si at jeg endrer syn ene og alene basert på en seksuelt hendelse.

 

Det er nok kombinasjonen av et forhold og alle faktorene inne ibildet som vekker følelser, kanskje også delvis sexen.

 

Det varierer som andre sier her, det kommer ann på dama og settingen. Drar jeg med meg noe (unnskyld uttrykket) rask hjem fra byen har jeg ingen følelser etterpå - da er det ene og alene for opplevelsen sin skyld.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...