Gå til innhold

Tur til UK, alle under 18.


KKake

Anbefalte innlegg

Sitter her og planlegger en firedagers tur til UK sammen med dama og bestekompisen min i mindten av juli, sjekker rundt på priser og sånt, og har kommet frem til at turen kommer på mindre enn tre høvdinger per person om vi ser bort i fra shopping og slik. Men så slår det meg da, ingen av oss har fyllt 18 enda, så da lurer jeg på om det er mulig for en gjeng 17-åringer å komme seg inn i UK. Alle tre blir jo 18 i løpet av 2010, men ingen av oss er så heldige å bli det før reisetidspunktet. Så er det milig for oss å gjenommføre denne turen uten å bli stoppet på flyplassen i London, under passjekken?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke aldersgrense på å leie hotellrom, men en del hoteller har en praksis som går ut på at du skal være over 18 år for å garantere at du kan betale om du ikke skulle ha penger.

 

Men om du betaler på forhånd, velger bort minibar osv så skulle jeg tro overnatting går relativt greit. Spørs om du stikker på et 5-stjerners hotell eller et 3-stjerner.

Lenke til kommentar

Problemet er at man ikke kan innkreve gjeld fra mindreårige eller så lett gjøre dem økonomisk ansvarlig for sine handlinger. Hva skal hotellet gjøre om noen mindreårige fra et annet land herper rommet og de ikke har noen ansvarlige personer med seg?

 

Jeg ville valgt ut et par aktuelle overnattingssteder og kontaktet dem og spurt hvordan dette kan løses. Få eventuelt noen foreldre til å kontakte hotellet.

Lenke til kommentar
Kommer lett inn der. Har jeg hørt rykter om.

 

Sounds good. :)

 

Problemet er at man ikke kan innkreve gjeld fra mindreårige eller så lett gjøre dem økonomisk ansvarlig for sine handlinger. Hva skal hotellet gjøre om noen mindreårige fra et annet land herper rommet og de ikke har noen ansvarlige personer med seg?

 

Jeg ville valgt ut et par aktuelle overnattingssteder og kontaktet dem og spurt hvordan dette kan løses. Få eventuelt noen foreldre til å kontakte hotellet.

 

Ja, det burde være mulig det at min far eller min mor hadde tatt ansvaret for hotellrommet, og at det da stod på dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dro selv til UK da jeg var under 18, intet problem. Det er ingen sjanse for at du blir stoppet på flyplassen bare fordi du er under 18. Det som verre er, er som nevnt, overnatting/hotell. Hvis en av dere tre har bankkort med VISA (skikkelig Visa, med tolvsifret nr. på fremsiden av kortet) så er det ingen problem, da kan dere bare booke hotellet selv på dette kortet og sjekke inn som vanlig med navn og vise kortet. Har dere ikke det, kan det være verre. Da må dere nesten selv kontakte hotell og høre. En mulighet er jo å låne foreldrenes kredittkort og booke og betale hotellet ved booking, men hør med hotellet først i og med at noen er strenge på at kortet må stå i romeiers navn og skal vises ved booking osv. Men uansett, jeg tror dere greier dere fint uansett og kommer på noe som funker. :)

Lenke til kommentar

Hotell er det eneste problemet ja, jeg dro selv til York alene (måtte rekke broren min sin konfirmasjon, og klassen dro samme dag på morgenen), og det var ingen problemer.

Nå bodde jeg hos vertsfamilie da, så slapp hotell, men dersom du bestiller på nett, tar med kredittkortet til mor eller far og setter regningen på det, ser jeg ikke det store problemet.

Lenke til kommentar
Det er ingen sjanse for at du blir stoppet på flyplassen bare fordi du er under 18.

Tipper jeg reiste til London alene ca. 50 ganger før jeg fylte 18, fikk en relativt lang runde spørsmål i passkontrollen på vei ut noen ganger (men aldri verre enn at de slapp meg gjennom når de skjønte at jeg ikke hadde planer om å rømme hjemmefra ...). Det kan godt være policy har endret seg på dette over tid, begynner å bli noen år siden.

Lenke til kommentar
Det er ingen sjanse for at du blir stoppet på flyplassen bare fordi du er under 18.

Tipper jeg reiste til London alene ca. 50 ganger før jeg fylte 18, fikk en relativt lang runde spørsmål i passkontrollen på vei ut noen ganger (men aldri verre enn at de slapp meg gjennom når de skjønte at jeg ikke hadde planer om å rømme hjemmefra ...). Det kan godt være policy har endret seg på dette over tid, begynner å bli noen år siden.

Tja, at du får noen spørsmål kan godt hende. Aldri fått det selv, men kommer nok an på en del tilfeldigheter. Jeg reiste både alene og sammen med andre under 18, og fikk verken spørsmål, blikk eller noe utover å bare vise passet og spasere videre. Jeg har heller aldri hørt om noen som har blitt nektet inngang til UK kun fordi de var under 18. Men for all del, at man kanskje får noen spørsmål noen ganger er nok fullt mulig. :) Men tatt i betraktning dette, at dette er 17-åringer og en vennegjeng på ferie midt på sommeren, så skal jeg hjertelig betale hele Diskusjon.no en ferie til London dersom trådstarter blir nektet innreise til London fordi han bare er 17 år. :p Med andre ord - ikke bekymre deg for det, konsentrer deg om overnatting heller og forsøk å ordne det! Og hvis det blir reise, husk å ordne deg pass egentlig så fort som mulig. Du har ingenting å tjene på å haste til passkontoret midt i sommerens "rush hour".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...