Gå til innhold

trenger hjelp(angående kjøpsloven)


Anbefalte innlegg

Danny, gå i butikken og si det som det er.

Du knakk den feste greia, det har ikke noe og si hvis kortet var ødelagt på annen måte.

ta med deg disse paragrafene som alle har henvist til og si at de må finne ut om du har ødlagt noe annet og.

hvis du har ødlagt noe rett ved siden av feste, så er jo saken grei. DA ER DET DIN SKYLD, men hvis feilen er noe helt annet så har du reklamsjonsrett.

Ingen som krangler med meg nå hvis jeg sier at man har 1 år ( kan hende det er 3 år) reklamasjonsrett på elektronisk utstyr som har en feil fra produsenten.

husk at det er selger som må bevise hva feilen er.

 

1.kopier opp disse lovene

2. ta kontakt med butikken å si at det er noe feil med en annen del på hovedkortet, ikke festet.

 

De MÅ da sjekke hva som er feil.

 

Hvis noen mener jeg har feil, så si i fra er ikke helt stø, men tror da dette ble riktig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
10 dagers full returrett med pengene tilbake om varen er i original uåpnet tilstand.   gidder ikke lete det fram på lovdata  :p .  har fått vite dette av folk som er selgere i butikker, så jeg velger å stole på de ikke sier noe som de taper på?

 

mener vi har hatt en lignende tråd oppe før.  alle kalte meg en idiot så tilslutt kom vi fram til at jeg hadde rett, nifty!  :lol:

 

Jeg er også selger i en butikk, og jeg vet at man IKKE har 10 dagers full returrett med pengene tilbake, selv om varen er i original uåpnet tilstand. Når du ikke "gidder" å lete det fram på lovdata, så betyr jo det bare at du ikke gidder å sjekke kilder, og dermed kommer jeg ikke til å stole på noe av det du sier heretter.

 

Uansett... butikken jeg jobber i, bytter gjerne varer som er uåpnet innen rimelig tid som en goodwill mot våre kunder. Ikke pengene tilbake, men annen vare evt. tilgodelapp. I følge kjøpsloven har vi ikke krav på å gjøre dette. Så du har feil. Bare innse det... når alle motsier deg, og du fortsatt står på at du har rett, så er det noe galt.

 

EDIT : Gi meg gjerne linken til den tråden hvor "vi" kom fram til at du hadde rett... jeg tror nemlig du bare driver med løgn så lenge du ikke viser oss noen beviser.

Lenke til kommentar
10 dagers full returrett med pengene tilbake om varen er i original uåpnet tilstand.   gidder ikke lete det fram på lovdata  :p .  har fått vite dette av folk som er selgere i butikker, så jeg velger å stole på de ikke sier noe som de taper på?

 

mener vi har hatt en lignende tråd oppe før.  alle kalte meg en idiot så tilslutt kom vi fram til at jeg hadde rett, nifty!  :lol:

 

Dette har du ikke peiling på skjønner jeg. :lol: Elkjøp tilbyr 30 dager returrett, men det er IKKE noe de MÅ gjøre. Det å handle fra en webshop derimot, er noe ganske annet. Alle som handler fra webshop vet det. Der har man krav på et skjema om retur etter 14 dager, jf. Angrerettloven '13. Dette har ingen ting med KJØPSLOVEN å gjøre, men ANGRERETTLOVEN. Altså. Dette gjelder ikke Danny, så lenge han handlet i en vanlig butikk.

Vær så snill å ikke fortel løgner Insomniac. Det blir veldig dumt. :evil:

 

LES OG BLI VIS :p

Lenke til kommentar

Jeg mener at i tilfeller der man SELV er klar over at man er skyld i det, bør man krype til korset med halen mellom beina.

 

Tenk deg hvis du skulle solgt et hovedkort, og han som kjøpte det knakk det, og deretter krevde pengene tilbake.

 

Men mange kjeder fokuserer så pass på kundebehandlig at de investerer i et nyt hk til deg, og beholder deg som kunde i god tid fremover.

 

Men ikke gå i angrepsposisjon. Da driter de i deg. Ingen ønsker sinte kunder. Tro meg. Det vet jeg noe om, skal jeg si...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...