Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har jeg EGentlig lyst på kjæreste?


Anbefalte innlegg

18 år

Har aldri hatt kjæreste,

6 mnd. siden jeg var på min første date ever(dårlig opplevelse),

Skal nå på date med en ny (som er 5 år eldre, med erfaring).

 

Jeg har hele tiden trodd at jeg har lyst på en kjæreste og vært litt deppa fordi alle mine venner har (hatt) kjæreste.

Men nå når jeg skal på date, og tankene vandrer og jeg tenker på å ha han som kjæreste så vet jeg ikke om jeg er klar. Merkelig? Er jeg bare nervøs? Eller trives jeg bare best allene? :hmm:

 

Har vært småforelsket flere ganger, men de har aldri vist noen interesse for meg. Men tanken på å ha en kjæreste, en til å tanke på og huske på... jeg har liksom min egen greie og er glad i rutinene mine. Er jeg rett og slett ikke mentalt klar?

 

Noen som har noen lure innblikk? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lag en mental for/mot liste :)

 

Du kan ikke vite det før du har prøvd uansett, men vist du ikke har lyst å ha denne typen som kjæreste så burde kanskje ikke det heller. Da blir det jo bare å være kjærester for å være kjærester.

 

Vist du vil ha en person som kjæreste så vil du ha den personen som kjæreste. Jeg tror du er litt nervøs kanskje.

Lenke til kommentar

Du skal heller ikke undervurdere singel livet. Der du har din fulle frihet til å gjøre akkurat hva du vil og når det passer deg. Har levd singel selv nå i 21 år og angrer ingenting på det. I stedet får jeg brukt all min tid på mine venner og utvidet mitt nettverkt/kontakt flate. Mens venner bruker 4 år på kjæreste og kaster vekk ungdomstiden på noe de trodde var den store kjærligheten. Jeg kan leve dag for dag og har ingen jeg må ta hensyn til. For min egen del så venter jeg til at jeg er ferdig utdannet og kjøpt leilighet. Da kan jeg begynne å se etter noe.

 

Så mitt tips , ikke stress med noe. Ta deg tid og gjør det når du føler at tiden er rett.

Lenke til kommentar

Det kan være nervøsiteten som tar overhånd, og det kan være andre grunner. Akkurat hva som gjør at du føler det du føler er det veldig mye som spiller inn på, så det kan vi ikke svare på uten å kjenne alle detaljer i livet ditt.

Siden du umulig kan klare å skrive ned alt her på dette forumet, så vil jeg råde deg til å rett og slett prøve deg frem.

Ta sjangsen, og hopp i det. Funker det ikke, så funker det ikke. Funker det, så funker det. :) Da vet du i hvert fall svaret.

 

Det er MYE bedre å prøve seg frem, og få vite resultatet, enn å avbryte og sitte igjen med hva-hvis-følelsen.

 

Noen ganger suger singellivet, andre ganger er det helt fantastisk. Det samme gjelder forhold-livet. Noen ganger er det helt fantasitsk, andre ganger savner man det å slippe å tenke på andre enn seg selv.

Begge situasjoner har sine oppsider og nedsider, men om du er klar for et forhold, det vet du ikke før du har prøvd. :)

 

lykke til

Lenke til kommentar

Ikke fokuser på "MÅ HA KJÆRESTE"

 

Fokuser på å ha det artig på daten, kanskje det er superklaff og det blir dere, kanskje dere finner ut at dere passer som venner, kanskje det er total skjærings

 

Du vet ikke før du har prøvd

 

Det er ikke noe vits å skaffe seg kjæreste bare for å ha kjæreste, men det er heller ingenting i veien for å "slå seg til ro" når man er 18 om du finner noen du blir glad i

Og å tenke at "det kan jo hende vi er kun sammen i noen år, så jeg velger heller å ikke ha noe forhold til personen i det hele tatt" er bare tøv, det er kjempeflott å ha noen å dele tiden med. Man vokser også veldig som menneske.

 

Uttrykket "it is better to have loved and lost, than to never have loved at all" høres ut som en skikkelig klisjé, men er faktisk helt sant. Er selv nylig ute av et forhold og sleit veldig mye etter det ble slutt, men det å ha møtt og vært sammen med eksen er noe jeg er fryktelig glad for at jeg opplevde.

 

Så pell deg på date og ta ting som det kommer :)

Lenke til kommentar

Jeg er mer enn enig i det Vizzy sa! Jeg følte det akkurat sånn selv. Greia er at når man er singel så har man lyst på kjæreste ganske mange ganger når man føler seg ensom og ser at alle andre har det så fint med kjæresten sin, men du må ikke haste med noe som helst om du er i tvil eller noe sånt så er det kanskje like greit å la være. Husk bare på om en bra sjanse kommer opp så ikke ødeleg det prøv heller så kan du se hva som skjer.. Alle er nervøse for noe sånt det er uten tvil. Når en du virkelg liker kommer så kommer du til å vite om du er klar eller ikke. :)

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Tusen takk til dere alle! Jeg er nok nervøs ja, men jeg får bare ta det som det kommer og se hvordan ting utvikler seg :)

 

P.S. Jeg er så totalt i mot det å bli sammen med noen bare fordi man er desperat og har lyst på kjæreste, så det skal jeg ikke gjøre :)

 

Får bare se hvordan det går. Takk igjen :D

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Maiskornet_*

Når jeg var singel savnet jeg aldri en kjæreste.

Jeg stortrivdes med å kunne gjøre det jeg ville, når jeg ville uten å tenke på andre.

Helt til jeg fant mannen i mitt liv. Nå kan jeg ikke forestille meg å gjøre noe av det jeg liker uten han.

Man trenger ikke lete eller savne før man helt plutselig kommer over det man ikke visste man trengte.

 

Mener nå jeg :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...