Gå til innhold

Hvordan er brønnteknikk om dagen?


Sv3tt

Anbefalte innlegg

Når jeg søkte i fjor søkte jeg med alle karakterene uten engelsk og norsk. Disse to teller ikke på førsteåret.

Merkelig opplæringslova sier noe annet.

Men håper som sagt for min del det er sånn som du/dere sier :thumbup:

Hvordan fikk du vite at du søkte uten norsk og engelsk da?

Hva slags skole går du brønnteknikk?

Vel, vi har engelsk og norsk nå, og på vitnemålet på VG1 sto det at engelsk og norsk ikke telte når vi søkte.

Går på skole i Sandnessjøen.

 

hei!

 

er det noen som vet om det er skoler i nord-trøndelag som har vg2 brønnteknikk?

 

trønger man brae karakter får å komme inn? holder det med 3,5 ?

 

Sandnessjøen er vel nærmeste plass, der jeg går på skole.

Om det holder med 3,5 er jeg ganske usikker på, men det skader jo ikke å forbedre seg i noen fag.

Selv tok jeg meg i nakken og jobbet meg opp til ett snitt på 5.

Det snittet kom jeg inn med, men andre i klassen min hadde mye lavere.

Jeg får gjøre mitt beste i de fagene som muligens ikke teller, samt med de fagene som teller. :!:

 

Når jeg søkte i fjor søkte jeg med alle karakterene uten engelsk og norsk. Disse to teller ikke på førsteåret.

Merkelig opplæringslova sier noe annet.

Men håper som sagt for min del det er sånn som du/dere sier :thumbup:

Hvordan fikk du vite at du søkte uten norsk og engelsk da?

Hva slags skole går du brønnteknikk?

Vel, vi har engelsk og norsk nå, og på vitnemålet på VG1 sto det at engelsk og norsk ikke telte når vi søkte.

Går på skole i Sandnessjøen.

 

hei!

 

er det noen som vet om det er skoler i nord-trøndelag som har vg2 brønnteknikk?

 

trønger man brae karakter får å komme inn? holder det med 3,5 ?

 

Sandnessjøen er vel nærmeste plass, der jeg går på skole.

Om det holder med 3,5 er jeg ganske usikker på, men det skader jo ikke å forbedre seg i noen fag.

Selv tok jeg meg i nakken og jobbet meg opp til ett snitt på 5.

Det snittet kom jeg inn med, men andre i klassen min hadde mye lavere.

Jeg får gjøre mitt beste i de fagene som muligens ikke teller, samt med de fagene som teller. :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981287349

Alltid lurt å jobbe i de fagene du egentlig ikke søker med, for de skal du jo søke med når du skal søke lærlingeplass.

stemmer :thumbup:

 

Hva syns du om linjen da? Interessant? Vanskelig stoff?

Linjen er meget interessant. Det er mye teori og en del vanskelig stoff til tider.

Det beste er garantert kursene du får, sikkerhetskurs osv.

 

Søk på HUET på youtube for å se en del av sikkerhetskurset.

Lenke til kommentar

Angående fagene som ikke blir med i vurdering til opptak vg2.

 

Det jeg har hørt er at fagene som norsk og engelsk ikke blir med, siden det er fag du skal ha vg2. De tar bare med avgangsfagene vg1.

Men slik som jeg ser det, er jo ikke gym et avgangsfag. Vil det si at gym heller ikke bli med i vurdering til inntak?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Har dere som går på Brønnteknikk i både Kristiansund og Sandnessjøen vært på intervjuer eller fått jobb??

 

Ja, jeg har fått lærlingeplass i Maersk drilling.

Tror de var 9 andre i klassen min som også fikk lærlingeplass, og 5 som foreløpig ikke har fått tilbud om læreplass.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Har dere som går på Brønnteknikk i både Kristiansund og Sandnessjøen vært på intervjuer eller fått jobb??

Jepp, nesten hele klassen min har fått lærlingeplass (1 som ikke har fått enda).

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

kan noen hjelpe meg, jeg går vg1 tip linja å har lyst til å søke brønnteknikk i stavanger, jeg har, 4 og 5 i alle fag bortsett fra norsk hvor det ser dårlig ut nå i begynelsen har bare 3ere der, hvilket snitt ca bør jeg ha for å komme inn, noen som går eller har gått i stavanger som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar

Jeg gikk på brønnteknikk i Stvg i fjor, da var vell snittet på ca 4,4-4,5 så rundt der bør du vell ha for å komme inn. Bare å spør om du lurer på noe :)

 

 

takk for hjelpen :D åå jeg lurer på en ting til det er visst mange som har skrevet over her at norsk ikke telles for å komme inn, jeg håper jo seff det med tanke på at jeg har dårligst i det faget, men stemmer dette?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Lurer på dette jeg også, er helt sikker jeg skal søke meg inn på brøønteknikk på SOTS til høsten, så hadde jo vert gøy å visst hva man søker med.

Samme her , med norsk og engelsk karakterene har jeg 5 i snitt og uten dem har jeg 5,3... så det er ganske stor forskjell om de teller eller ikke for meg.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...