Gå til innhold

Installasjon av Vista fryser.


Anbefalte innlegg

Ok, har hatt et helvettes problem siden jul.

Uansett, endte med at jeg kjopte en ny harddisk og trodde alt skulle vaere fikset, men neida.

 

Dette er en DV9500 HP Pavilion laptop, og den nye harddisken er en SATA harddisk. Problemet mitt er under instalasjonene av vista. Harddisken er byttet saa helt ny og clean instalasjon. Setter inn disken, booter den opp, velger spraak osv, velger plassering (Faar opp den nye harddisken og ogsaa secondary harddisken), formatert begge og proevd aa instalere paa begge ogsaa. Gaar gjennom alle trinnene, restarter. MEN. Saa kommer den til "Completing Installation" da bare fryser den. Ingenting skjer. Har latt den staat paa i flere timer. Rimelig lei alle problemene naa.

Hp kjoerer "PhoenixBios", som er kjent for aa ikke tilatte noe advanced settings....

Saa i BIOS kan jeg ikke endre fra SATA til IDE etc. Og kan heller ikke FINNE noe som inneholder harddisker eller SATA (Bare hard drive test, noe jeg har gjort og begge diskene passerer testen.). Betalte 400kr for den nye disken (Seagate ST-9160412AS 7200RPM) og er surt hvis de gaar i vasken.

 

Noen som kan hjelpe meg? MAA ha en laptop, og har ikke penger til aa kjoepe ny, garanti er ute og er desp naa.. Bor foresten i USA for tiden saa stikke til elkjoep etc funker daarlig.

 

Saa dette er saken: Vil ikke instalere windows.

- Ny clean harddisk

- Ingen SATA funksjoner i BIOS

- Henger seg paa "Completing Installation"

 

Please answer ASAP!

 

-GreVeen

Endret av GreVeen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en primary, og secondary harddisk. Det var Primary som gikk dukken derfor er windows borte osv. Og igjen derfor jeg installerer windows vista paa nytt paa den nye harddisken. Har proevd aa installere paa BEGGE uten hell. + Proevd aa formatere begge diskene uten at det funket.

 

Har ikke flere harddisker tilgjengelig naa, og allerede brukt over 400kr paa ny harddisk saa litt uaktuelt aa kjoepe enda en..

Lenke til kommentar

Hvis jeg laster ned memtest86, hvordan kan jeg kjoere det? Hvordan kan jeg i det hele tatt laste det ned, har ikke OS.

 

Proever aa instalere 32 bit. Oh hvis jeg tar ut en av brikkene, kan den boote opp med begge etter instalasjon hvis det funker? 4GB minne btw.

Lenke til kommentar
Hvis jeg laster ned memtest86, hvordan kan jeg kjoere det? Hvordan kan jeg i det hele tatt laste det ned, har ikke OS.

 

Proever aa instalere 32 bit. Oh hvis jeg tar ut en av brikkene, kan den boote opp med begge etter instalasjon hvis det funker? 4GB minne btw.

 

Ja, du setter i brikken etterpå om du får til å installere.

 

Memtest brennes på cd og maskinen bootes fra cden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...