Gå til innhold

hvor mye har du klokket din E8400/E8500/8600?


Anbefalte innlegg

hei, litt lyst til å høre andres oppnåelser når det gjelder klokking av disse fantastiske 2-kjerners cpu-ene

 

personlig har jeg en E8400 som er luftkjølt med Xigmatek s1282?

 

jeg har klart å få min cpu opp på 4.4GHZ stabilt, noe jeg er meget godt fornøyd med. når det gjelder temperaturen så ligger den på rundt 30 grader IDLE, når jeg jobber/ spiller går den opp til 55-65 grader.. hva syns dere om denne klokken/ temperaturen?? kan

 

 

er det noen som har oppnådd bedre klokk? -med luftkjøler??

håper på litt aktivitet, vært morsomt å høre andres klokk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har min E8500 på 4,3ghz stabilt på et hovedkort til 319 kroner. Hadde den opp i maks på 4655mhz, men det var ikke stabilt. Den kjørte SuperPi, men kræsjet i prime95. Skal prøve den på en Asus P5Q pro og med bedre RAM, og regner med at det går litt raskere da.

 

Kjøler den med en Xigmatek HDT-S963. Den går opp i 68 grader etter noen timer i Prime95, men så sitter den i et lite Dell Vostro 200-kabinett med kun én 92cm vifte.

Lenke til kommentar

E8500 @ 4Ghz stabilt 24/7 luftkjølt, men en revisjon som ikke var klokkevennlig (husker ikke hva den het).

 

Tester nå overklokking på en Q6600 (revisjon B3), som jeg fikk for å hjelpe en kompis med å bygge om PCen... har den oppe på 2,9 Ghz, men har nok mer å gå på føler jeg, selv om det er en B3 :)

Lenke til kommentar
E8500 @ 4Ghz stabilt 24/7 luftkjølt, men en revisjon som ikke var klokkevennlig (husker ikke hva den het).

 

Tester nå overklokking på en Q6600 (revisjon B3), som jeg fikk for å hjelpe en kompis med å bygge om PCen... har den oppe på 2,9 Ghz, men har nok mer å gå på føler jeg, selv om det er en B3 :)

overclocking, gjør du dette via BIOS?

Lenke til kommentar

Skal ikke være noe problem å klokke CPU uten at minnet blir klokket. Enten setter du strap på eller underklokker RAM, slik at det på sistnevnte ender sån ca. på sine orginale verdier når CPU blir overklokket.

 

Kommer litt anpå hvilken/et HK/BIOS/Chipset du har :)

 

Edit: men nå skal vi helst ikke kapre denne tråden med OFF-Topic prat ;)

Endret av Duckhunter
Lenke til kommentar

Har min 8500 på 4300mhz nå, med Corsair H50 kjøler (52*c maxtemp ved 24 grader i rommet)

1.275v

 

Kingston HyperX PC8500 CL5 Minne

ASUS P5Q SE2 Hovedkort

 

Fikk Corsair H50 vannkjølingsettet i dag, må si meg meget, meget fornøyd. Jeg er bare sånn skap-entusiast\klokker, så samme hvor mye det frister, tror jeg ikke at jeg orker å kjøre igang med noe mer alvorlig kjøling. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...