Gå til innhold

Fotohistorisk og motemessig stiluttrykk fra 1900-tallet


Anbefalte innlegg

Her er en utfordring jeg fikk fra læreren min som er fotograf:

 

"Ta ett portrett med ett fotohistorisk og motemessig stiluttrykk, velg en periode fra 1900-tallet. Finn ut hva stiluttrykket i essens går ut på og hvordan bilder og fotografier så ut på den tiden. Husk å formdile stiluttrykkets essens til medelevene."

 

Minn første ide er å få en kompis til å ta på seg en sixpence hatt, putte litt sot i ansiktet og ligne på en av de fattige dokkarbeiderne/industri fra tidlig på 1900 tallet. Vet ikke om det mye mote her men det er fotohistorisk og viser tl en viss stil. I tilleg kan jeg jo sette opp ett svart ark i studio for å lage en dyster stemmning.

 

Hva mener dere? er det en god ide eller har dere en annen? Er litt på bertur selv ettersom jeg ikke har lyst til å bli fotograf, men detter er obligatorisk for alle som går på "medie og kommunikasjons linja" på videregående.

Hva menes med stiluttrykkets essens?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva menes med stiluttrykkets essens?

Godt spørsmål. Jeg vil tro at det går på lyssetting og posering av mennesker.

 

Hva menes med 1900 tallet? Perioden fra 1900 til 1909? Eller perioden fra 1900 til 1999?

 

Six-pence og kompis er en begynnelse. Du kan jo søke på nettet og se om du finner reklamebilder fra den tiden og se om det er noe å hente inspirasjon fra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...