Gå til innhold

Den lille "lur en venn" tråden :)


mosle

Anbefalte innlegg

Heisann, her vil jeg gjerne at dere legger ut det dere vet av morsomme pc-pranks, programmer som kan få musen på pc'n til en kamerat til å bæsje hvert tiende sekund,sider du ikke får vekk, you name it... Noen morsomme sider hvor du kan lage falske nyhetsoppslag... Ja hva som helst du kan lure venner og kjente ved hjelp av pc'n med. :)

 

Og selvfølgelig, vi har kjempelyst til å høre hvordan du har lurt dine venner tidligere.

Jeg kan jo starte med et par:

meatspin.com (denne spiller av den j******** videoen du kan tenke deg ;)

 

Var en kamerat av meg som kjøpte noe som ble kalt usb-f**n***p, som du plugget i usb-porten til en pc, og den kunne få musen på pc'n til å bevege seg motsatt av det offeret gjør, den begynner å skrive av seg selv, og hele pakken ;) Skal si den gir deg en god latter.

 

Ha en god helg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurte en med den scaremaze eller noe... Han hoppet av stolen og kastet headsettet i gulvet.. Han begynte å surve, fordi han ble så skremt. Han var dritsur resten av kvelden. Haha, jeg hadde latterkrampe så det holdt! Han holdt rett og slett på å drite på seg... Tror det var like før han fikk tårer liksom! haha

Lenke til kommentar

Ikke akkurat en prank, men liker å ha WebUI aktivert på uTorrent på alle husets PCer slik at jeg kan slå av torrenter dersom jeg trenger linjen til personlige prosjekter. Kan jo naturligvis brukes som en prank også ettersom du kan bl.a. starte nye torrenter på deres pc fra en webleser - alt du trenger er et par minutter alene med kameraten din sin PC for å sette det opp.

Lenke til kommentar

Gjorde en gammel, men klassiker i forrige jobben. Når kollegaen min ikke var til stede, tok jeg full screendump av hele skjermen og bruke den som bakgrunn. Når man da skjuler vekk ikonene og startlinja, ser det ut som et ekte skrivebord. Ble skikkeligg lættis når han prøvde å trykke på "ikonene" men ingenting skjedde. Stoppet han før han skulle ta manuell omstart.

 

NB! Hvis dere finner på å gjøre noe sånt, sørg for at vedkommende ikke har viktige ting oppe. En spøk er en spøk og bør ikke skape irritasjon, veldig mye.

Lenke til kommentar

Har ikke fått brukt dette lille trikset enda, men tenkte det kunne fungere bra som utpressing.

 

Du trenger:

10 sekunder

En datamaskin til en venn/fiende med mozilla firefox (funker sikkert med de andre og)

En uoppmerksom venn/fiende

 

Dette gjør du.

Gå inn på en nettside hvor du vet han har lagret et passord eks. youtube, diskusjon, facebook, gmail etc.

klikk på verktøy i nettleseren (i dette tilfellet Firefox)->Sideinformasjon->Sikkerhet->Vis lagrede passord->Vis passord->Klikk "Ja"-> VOILÀ!!

 

Gjøres på eget ansvar, tar ikke ansvar for raseriutbrudd etc. etc.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Snakket med en kamerat her forleden, og han kunne fortelle meg at han på pc'n til en venn av ham, hadde satt rickroll til oppstarten :!: Han fant aldri ut av hvordan man tar den av, og blir rickrolled hver dag :thumbup: Skal være ganske lett og få til, men har selv ingen aning.

Lenke til kommentar

Snakket med en kamerat her forleden, og han kunne fortelle meg at han på pc'n til en venn av ham, hadde satt rickroll til oppstarten :!: Han fant aldri ut av hvordan man tar den av, og blir rickrolled hver dag :thumbup: Skal være ganske lett og få til, men har selv ingen aning.

Har du Windows XP er det bare å lage en *.bat fil som det står følgende i:

start

 

Der etter tar du å legger fila i mappen som heter "Oppstart" på startmenyen. Nå starter nettleseren hver gang du logger inn og gir den en perle fra 80-tallet.

 

Et annen triks man kan ta er å trykke Ctrl + Alt + [random]piltast. Dog er jeg usikker på om dette er avhengi av skjermkortdriveren, har nemlig prøvd det på noen maskiner uten at det virker.

Lenke til kommentar

nobrain er et helvete! : P

 

Du lærer deg ganske raskt å legge ned skjermen i friminuttene.

 

Hvis du har noen som hyppig tuller med dataen din/slår den av ++, kan du gjøre dette.

(Funker bare/best om de har laderen i).

 

1. Ta ut batteriet. 2. Vent til de trekker ut laderen. 3. Nyt gleden av irritasjon/nyt skyldfølelsen om ditt offer en en n00b i noe så enkelt som å lagre regelmessig.

Lenke til kommentar

Jeg jobber i et kundesenter, hvor vi da altså snakker i telefon store deler av dagen. Gode gamle Sony Ericsson W810i hadde den effekten på telefonsystemet vårt at om den fikk melding/ble oppringt, så skapte den den klassiske "Mobil ved høyttaler"-lyden (dere vet hvilken jeg mener).

 

Anyways. Jeg og en kollega tok hans W810i, slo av lyd og vibrasjon, og teipet den fast under pulten til en tredje kollega, rett under telefonapparatet hans. Deretter trakk vi oss stille tilbake, og begynte å sende SMS til den. Mange SMS. Tenk "1 SMS hvert 30. sekund".

 

Det var ganske underholdende å se vår kollega bli mer og mer frustrert, flytte sin egen mobiltelefon unna (han slo den til og med av på et tidspunkt), og banne stille mellom samtalene sine, inntil han fant det ut :p (Han kom jo da rett bort til oss to som hadde gjort det, merkelig nok)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...