Gå til innhold

BOIKOTT RINGNES


Anbefalte innlegg

Sorry, men jeg blir forbanna når jeg i dag hørte at Ringnes besluttet å legge ned Tou bryggeri. Hvorfor i helvete skal alt flyttes til Østlandet. Det var forresten spesielt dumt av ringnes å legge ned akkurat nå som arbeidsløsheten regnes som et stort økende problem i landet.

 

Ringnes må være den største gjengen med Idioter som noensinne har styrt et firma.

 

Dette fører for meg til en TOTAL BOIKOTT av alle Ringnes produkter på markede.

Jeg har også hørt rykter om at alle større utesteder i stavanger boikotter. Eks. Hansenhjørnet, Dicken`s

Håper alle Rogalendinger støtter meg/oss.

 

Noen som er enige?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmer dette. Flere utesteder i stavanger har skrevet under på et brev som skulle "true" Ringnes fra å stoppe produksjonen i stavanger.. Hva som skjer nå når Ringnes ikke gir etter for presset gjenstår og se.

Kommer selv fra samme område Cyanide, og var med på både "kjøp-øl-på-boks-kampanjen" når den var kampsak, og "ikke-kjøp-øl-på-boks-kampanjen" når de ombestemte seg. :roll: Følte bare dette var noe svada egentligt, som ikke utretta noe..

La oss alle ta en Tau og være venner :yes: (snart helg!) :o

Lenke til kommentar

..kan....ikke....boikotte..Ringnes...

....m-m-must...have..beer..

 

(Prinsipielt sett er det betenkelig å legge ned Tou, men det er nå en gang slik at kapitalisme forutsetter en vilje til å tjene penger. Anlegget på Gjelleråsen har såpass kapasitet at Tou ikke er lønnsomt å opprettholde, og da må det kuttes.)

Lenke til kommentar

Tou skulle aldri solgt til Ringnes når de gikk bra. Men Tou gikk jo bra nå også så de kunne vel fortsatt.

Det er bare penger som gjelder hos toppene overalt. Arbeidsplasser bryr de seg aldri om.

 

Ringnes er brukbart øl - Tou er ikke så bra ( de har hatt bra Juleøl)

 

Men Hansa er best :woot:

Lenke til kommentar

Så nå er det plutselig Ringnes sitt ANSVAR å opprettholde ulønsomme arbeidsplasser? Er det rimelig at de som har valgt å investere i Ringnes skal betale for nostalgiske innfall i Stavanger, Arendal eller Trondheim?

Og ølet skal liksom SMAKE anderledes hvis det lages i Oslo?

 

Personlig kan jeg ikke fatte at Carlsberg ikke har flyttet ALL ølproduksjonen sin til Danmark for LENGE siden.

 

Alvorlig talt: Vi lever i en verden hvor hundrevis av millioner mennesker ikke kan lese og skrive, religiøse fanatikere går til krig mot andre religiøse fanatikere på den andre siden av kloden, småbarn gjøres til sexobjekter, eldre i vårt eget land råtner i leiligheten fordi ingen finner dem før uker etter at de kreperer, den almenne forståelse av samfunnsspørsmål nærmer seg Donald Duck-nivå og folk flest stort sett gir f*en. Og dere skal bråke fordi ET ØLBRYGGERI BLIR LAGT NED????

 

Man gremmes.

Lenke til kommentar
Så nå er det plutselig Ringnes sitt ANSVAR å opprettholde ulønsomme arbeidsplasser? Er det rimelig at de som har valgt å investere i Ringnes skal betale for nostalgiske innfall i Stavanger, Arendal eller Trondheim?

Og ølet skal liksom SMAKE anderledes hvis det lages i Oslo?  

 

Personlig kan jeg ikke fatte at Carlsberg ikke har flyttet ALL ølproduksjonen sin til Danmark for LENGE siden.  

 

Alvorlig talt: Vi lever i en verden hvor hundrevis av millioner mennesker ikke kan lese og skrive, religiøse fanatikere går til krig mot andre religiøse fanatikere på den andre siden av kloden, småbarn gjøres til sexobjekter, eldre i vårt eget land råtner i leiligheten fordi ingen finner dem før uker etter at de kreperer, den almenne forståelse av samfunnsspørsmål nærmer seg Donald Duck-nivå og folk flest stort sett gir f*en. Og dere skal bråke fordi ET ØLBRYGGERI BLIR LAGT NED????  

 

Man gremmes.

 

Nå trekker du vel dette langt utover rimeligehetens grenser. Bråke..?? Det er da for pokkern et diskusjonsforum, man kan vel si sin mening om noe selvom det ikke dreier seg om 'verdens undergang'.

Det hjelper ikke på verdensprobleme om folk tier og biter i seg hjemlige "bagateller". Tøv!

 

Dessuten tror jeg ikke Tou var ulønnsomt slik jeg forsto det, og hvorfor måtte de gjøre det sånn bang med en gang? Uten å gi det noen sjans liksom. Man kunne vel bedt partene sammen til en løsning. Det kunne jo gått på vurdere mulighet for oppkjøp av andre etc etc

Lenke til kommentar

Alle i Stavanger skulle slått seg sammen og boikottet Ringnes slik Rogalands Avis oppfordrer til. Hvorfor skal vi legge ned produksjonen på Forus. Tou på forus får inn sånn ca 40 mill i året og det er 20% av det ringnes får inn i året. Så til alle som er glade i Tou.

BOIKOTT RINGNES. DET LIGGER I NAVNET RING-NES. RINGNES ER ET SOTLEVANN SOM SMAKER KLOAKK. VI HER I ROGALAND TRENGER SKIKKELIG ØL FOR VÅRE GANER, JEG SIER SLÅSS FOR TOU OG STÅ PÅ:

Lenke til kommentar

Alle i Stavanger skulle slått seg sammen og boikottet Ringnes slik Rogalands Avis oppfordrer til. Hvorfor skal vi legge ned produksjonen på Forus. Tou på forus får inn sånn ca 40 mill i året og det er 20% av det ringnes får inn i året. Så til alle som er glade i Tou.

BOIKOTT RINGNES. DET LIGGER I NAVNET RING-NES. RINGNES ER ET SOTLEVANN SOM SMAKER KLOAKK. VI HER I ROGALAND TRENGER SKIKKELIG ØL FOR VÅRE GANER, JEG SIER SLÅSS FOR TOU OG STÅ PÅ

Lenke til kommentar
Alle i Stavanger skulle slått seg sammen og boikottet Ringnes slik Rogalands Avis oppfordrer til. Hvorfor skal vi legge ned produksjonen på Forus. Tou på forus får inn sånn ca 40 mill i året og det er 20% av det ringnes får inn i året. Så til alle som er glade i Tou.

BOIKOTT RINGNES. DET LIGGER I NAVNET RING-NES. RINGNES ER ET SOTLEVANN SOM SMAKER KLOAKK. VI HER I ROGALAND TRENGER SKIKKELIG ØL FOR VÅRE GANER, JEG SIER SLÅSS FOR TOU OG STÅ PÅ

 

Som jeg skulle sagt det selv.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at folk på Tou er forbanna og velger å boikotte Ringnes når bryggeriet blir nedlagt. Jeg jobber selv som sjåfør for EC dahls ringnes bryggeri i trondheim og ble glad når jeg hørte at "vårt" bryggeri berget, men et skår i gleden er selvsagt at Tou ble nedlagt. Jeg hadde nok reagert med boikott og sinne selv hvis EC Dahl har blitt nedlagt.

 

Et poeng folk må tenke på er at produksjons utstyret på både Tou og Ec Dahls er slitt og krever utbytting iløpet av et par år. En slik investering er ikke småpenger og jeg tror Ringnes sin "store" plan iløpet av endel år er å fase ut bryggerier med gammelt produksjonsutstyr imot det nye, sentrale bryggeriet på Gjelderåsen.

 

Kjipt, men ikamp imot stadig voksende priskriger imot f.eks billig kjeder som Lidl og lignende gjør at kravet for å holde hodet over vannet blir vanskeligere..

 

 

 

Hilsen en bryggeri-ansatt som føler med Tou-ansatte.

Lenke til kommentar

Alvorlig talt: Vi lever i en verden hvor hundrevis av millioner mennesker ikke kan lese og skrive, religiøse fanatikere går til krig mot andre religiøse fanatikere på den andre siden av kloden, småbarn gjøres til sexobjekter, eldre i vårt eget land råtner i leiligheten fordi ingen finner dem før uker etter at de kreperer, den almenne forståelse av samfunnsspørsmål nærmer seg Donald Duck-nivå og folk flest stort sett gir f*en. Og dere skal bråke fordi ET ØLBRYGGERI BLIR LAGT NED????  

 

Man gremmes.

 

Hva har småbarn som blir til sexobjekter med topicet å gjøre???

Og et ølbryggeri som blir lagt ned er undergangen for TOU-glassøl :grumpy:

 

Sloss for tou, join "tou-maen for ever" i dag ! :woot::woot:

Lenke til kommentar

Sorry, bor i Stavanger selv, men dette kan jeg ikke ta del i..

 

Grunnen er 75% p.g.a at Ringnes lager Solo, og Solo betyr mye for meg.

 

De resterende 25% er fordi jeg er avholdsfri, og drikker ikke alkohol. So shut em down sier bare jeg. Kunne like godt vært en kokainfabrikk drivet av Ringnes.. bort må den. Kan ikke ha noen øl produksjon rundt der jeg bor...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...