smlXL Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Hei! forrige helg var jeg på lan da jeg brått opptaget at det var vann i bunnen av kabinettet. Jeg så litt rundt og oppdaget fort at det dryppet vann fra det ene hjørne av Tanken som er limet fra fabrikk. Dette er det første systemet jeg har bygd og kjørt i 1-2 mnd nå. Kan denne lekasjen komme av at jeg brukte frostvæske i systemet (30%konsentrert) Dette så pcen ikke skal fryse blir den stående ute i kulda en stund. Har sett andre med samme problem med XSPC sine produkter men xspc sier at glykolbaserte produkter er ikke et problem. Noen andre med lignende erfaringer? bør jeg slutte med glykolbasert frostvæske? Frostvæsken var standard biltema. Har bestilt meg et dual 5,25" bay res med plass til 1 dcc pumpe... Håper ikke det samme problemet vil komme med dette. Og her et bilde av uhellet: Endret 22. januar 2010 av Olle0047 Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 Send mail til XSPC. Det der er en garantisak, det er jeg 98% sikker på. Slike ting skjer - ikke ofte, men det skjer. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 Jeg klarer ikke helt å se oppbyggingen der, men dersom det ikke er sprekk i noe, så kan nok lekkasjen stoppes ved å skru det av, rense pakningen og evt. legge i litt silikon eller universalgrease over pakningen. Lenke til kommentar
smlXL Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. januar 2010 Her var det ikke lekkasje mellom pumpen og "toppen" men mellom toppen og tanken. Hvis du ser på bildet , 2mm over gjengene fra skruen som kommer nedenfra så er tanken og pumpetoppen Lima sammen der... og det kunne jeg sikker. Tetta med fugemasse men vil ha det til å se bra ut også.... takk for svar anyway og har allerede sendt toppen tilbake til chilled-pc for rma. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå