Gå til innhold

Norwegian knuste koffert - nekter å erstatte


Lid/Ran

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Samtidig synes jeg dette er så sleipt av Norwegian at jeg ønsker å gjøre rette instans oppmerksom på denne praksisen uavhengig av om min sak løser seg. Dette er jo en etablert praksis i systemet deres, og det later til at de bevisst utnytter de som ikke vet sine rettigheter og/eller har energi til å lage bråk.
Det synes jeg du absolutt du skal gjøre. Henvend deg til forbrukerrådet i første omgang og se hva de sier.

Urett forgår ikke om man ikke gjør noe med det, dessverre. Så fort eksamen er over skal jeg sende en klage på et inkassofirma som først brøt inkassoloven, og når jeg spurte hva de egentlig har sendt meg (for brevet inneholdt ikke noe av informasjonen de er pålagt å oppgi ved inkassosaker) nektet å svare. Man kan ikke la slike folk holde på bare fordi de gir seg når noen tar opp kampen.

Lenke til kommentar
Samtidig synes jeg dette er så sleipt av Norwegian at jeg ønsker å gjøre rette instans oppmerksom på denne praksisen uavhengig av om min sak løser seg. Dette er jo en etablert praksis i systemet deres, og det later til at de bevisst utnytter de som ikke vet sine rettigheter og/eller har energi til å lage bråk.
Det synes jeg du absolutt du skal gjøre. Henvend deg til forbrukerrådet i første omgang og se hva de sier.

Urett forgår ikke om man ikke gjør noe med det, dessverre. Så fort eksamen er over skal jeg sende en klage på et inkassofirma som først brøt inkassoloven, og når jeg spurte hva de egentlig har sendt meg (for brevet inneholdt ikke noe av informasjonen de er pålagt å oppgi ved inkassosaker) nektet å svare. Man kan ikke la slike folk holde på bare fordi de gir seg når noen tar opp kampen.

Måtte tilbringe cirka fem timer av livet mitt i en e-postutveksling med et inkassofirma der jeg gjentatte ganger påpekte at dersom en betalingsfrist forfaller på en lørdag kan man ikke kreve at pengene skal være på konto fredag i et ordinært forbrukerforhold... De henla saken, men ikke før de kommenterte "Du er tydelig jurist, dette er ikke et ordinært forbrukerforhold".

 

Ble kjapt lengre tenkepauser da jeg begynte å nevne at jeg kunne sende kopi av e-postene til en studievenn av meg fra økonomistudiene som nå har noe traineegreier i Kredittilsynet. ;-)

Lenke til kommentar
Jeg vet, first hand, hvordan det ser ut på den siden av bagasjebåndet du ikke ser, det du beskriver er ikke eksepsjonelt...

Er det slik det ser ut på den andre siden? :!:

 

Om du forøvrig leser den første posten, så ser du at Norwegian allerede har påtatt seg ansvaret, og formen på kofferten er likegyldig her. Problemstillingen er at de prøver å lure seg unna med et beløp som i beste fall vil gi trådstarter en bag i erstatning.

Lenke til kommentar
Ble kjapt lengre tenkepauser da jeg begynte å nevne at jeg kunne sende kopi av e-postene til en studievenn av meg fra økonomistudiene som nå har noe traineegreier i Kredittilsynet. ;-)
Haha, det skulle jeg og hatt, Jeg fikk et "varsel om overvåkning" som ikke inneholdt noe om hva det gjaldt, I det hele tatt var det kun a) og e) som var fulgt i inkassolovens §10.

 

Verre er det jo at de ikke ville svare på hva det var for noe jeg egentlig hadde fått, eller hvorfor de ikke anså seg bundet av inkassolovens regler dersom det skulle forestille en betalingspåminnelse. I andre mail sa saksbehandleren at fordringshaveren hadde sendt ut inkassovarsel. Den har ihvertfall ikke kommet skriftlig på papir, men det var np liksom uansett ikke det jeg spurte etter. :p

 

Da jeg ba henne videresende mailen til en intern eller ekstern compliance-ansvarlig dersom hun trodde det gjorde at jeg fikk bedre svar, fikk jeg tilbake at saken var løst og "videre mail vil ikke bli besvart". Det skal nevnes at dette var den tredje mailen, jeg var en smule lei, og hadde i samme mail applaudert hennes spontan-oppsetting av God dag, mann Økseskaft. Enkelte mennesker mangler rett og slett humor på jobb. :p Men seriøst, jeg nummererte spørsmålene for henne i mail to da det ble klart etter mail en at hun ikke hadde til hensikt å svare på noen av dem. Hun kan ikke ha oversett dem.

Lenke til kommentar

Er vel normalt hos forsikringselskap at de nedjusterer verdien på gamle ting.

Brenner huset ditt ned og f.eks komfyren din var 10 år gammel, bør du ikke tru at de gir deg tilbake det en ny koster, neida, det trekkes fra en god del grunnet alder.

 

Helt idiotisk spør du meg, om en ting er 10 år gammel, så blir det ikke noe billigere for en stakkar å kjøpe tilsvarende ting ny..

Lenke til kommentar
Jeg vet, first hand, hvordan det ser ut på den siden av bagasjebåndet du ikke ser, det du beskriver er ikke eksepsjonelt...

Er det slik det ser ut på den andre siden? :!:

 

Jeg får ikke spilt av videoen, men jeg regner med det er ca sånn.

Folk ser det aldri fra en stuers synspunkt, de kan jo ikke løfte hver enkelt bag og legge den pent ned på båndet. Da varer de ikke lenge, derfor blir de dratt ned fra vogna og rett på båndet, som igjen kan føre til skade hvis baggen treffer forkjært. Hvis man ikke vil ta den sjansen får man ta tog eller buss slik at man får handtere sin egen bagasje...

 

 

Jeg leste på en infoplakat på flyplassen i dag, der sto det at hvis det oppstår tvister i saker som denne kan du klage til Flyklagemenda.

 

Happy klaging :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...