Gå til innhold

Asus med Kindle-utfordrer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan lite om disse, og har tidligere vært skeptisk, men når jeg leser litt om funksjonene så høres det jo litt intressant ut. Hva slags format lagres bøker i og hvilket program brukes til å vise det? Regner med de kan lagres i .pdf, men håper ikke Adobe eller Foxit for den sakens skyld brukes når man skal lese bøker? Ser egnetlig for meg fullskjermsvisning med kun noen små knapper til å bla med...

 

Og de har vel fargeskjerm? Blir jo fort en simpel tablet-pc da...

Lenke til kommentar

Interessant, men fortsatt spent på skjermtypen (er det e-ink?), batteritiden, samt hvilke e-book-formater der evt blir støttet. Hovedpoenget med et sånt produkt må etter min mening være å få lett tilgang til (størst mulig utvalg av) bøker via nettet. Så støtte for de mest utbredte e-book-formatene står høyt på listen for min del.

Lenke til kommentar

For oss geeks er støtte for mange formater viktig. For folk flest er det viktig at brukeropplevelsen er god. Det er derfor Kindle har tatt av, det er enkelt å kjøpe bøker og man trenger bare å forholde seg til Amazon, ikke en million nettbutikker, forlag, konverteringsprosesser og gudene vet hva. Dette er også grunnen til at Apples App store fungerer. Brukeropplevelsen er god. Finn programmet du vil ha, trykk på "kjøp" og programmet blir automatisk lastet ned. Du slipper å leite frem kredittkort, få tilsendt en haug med bekreftelseseposter også videre. En e-bokleser som ikke har et økosystem rundt seg tror jeg stort sett bare vil slå an hos geeks (om spesifikasjonene er bra) og entusiaster (om leseopplevelsen er bra).

 

Selv tror jeg at jeg venter litt med å kjøpe meg en e-bok. Det er for mange formater og restriksjoner til at jeg vil ta sjansen. Jeg kan plutselig ende opp med en leser som ikke lar meg lese favorittbøkene mine fordi de kun utgis i et format som ikke er støttet.

Lenke til kommentar

Det trenger ikke være en felles portal så lenge bøkene er i et standardisert og/eller åpent format uten spinnville restriksjoner så man kan ta med seg bøker fra et lesebrett til et annet uten å måtte ha mastergrad i informatikk. Produsenter kan gjerne ha egne portaler knyttet til sien lesebrett så lenge kundene ikke blir låst. Ikke at jeg tror det vil skje på noen år enda, men det er lov å håpe.

Lenke til kommentar

I disse spesifikasjonene så står det ingenting om hvor lang batteritid ved vanlig bruk det er på en slik dings. Som etter min mening er en av de viktigste tingene som forbrukerne bør vite om på forhånd.

 

Så hvor lenge kan man bruke den egentlig før den må lades opp igjen?

Lenke til kommentar
I disse spesifikasjonene så står det ingenting om hvor lang batteritid ved vanlig bruk det er på en slik dings. Som etter min mening er en av de viktigste tingene som forbrukerne bør vite om på forhånd.

 

Så hvor lenge kan man bruke den egentlig før den må lades opp igjen?

 

De bruker kun strøm på side-skift såfremt WiFi og lignende er skrudd av, så batteritiden oppgis gjerne i antal side-skift og de tal jeg husker å ha set er i X antal tusen. Mao, ikke noe å bekymre seg om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...