Gå til innhold

LePont SF-201B


Anbefalte innlegg

Det var en ting i artikkelen som jeg slett ikke skjønte:

 

På innsiden av viftene, samt på utsiden av sidevifta, er det montert viftegriller som står i stil med alle andre gulldetaljer på kabinettet. I tillegg til å holde klåfingrene dine hele og friske sørger de som kjent for bedre luftgjennomstrømning enn utstansede hull i veggplatene.

 

Hvordan har det seg at viftegriller forbedrer luftgjennomstrømningen (-og hva er ustansede hull :oops: )?

 

Takker for hyggelig svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan har det seg at viftegriller forbedrer luftgjennomstrømningen (-og hva er ustansede hull :oops: )?

Jeg er enig i at det var veldig dårlig skrevet!

 

Jeg antar at han mener "utstansede" hull, altså hull som er laget med samme prinsipp som hullemaskiner for papir, bare en litt karaftigere utgave som tar metallplater. Han tenker sikkert også på en en bråte med slike små hull ca 5mm i diameter som til sammen utgjør et område på ca 8x8cm som er lufteinntaket. Å klippe et åpent 8x8cm stort hull og sette en "grill-rist" forran er mer aerodynamisk enn alle de små utstansede hullene.

 

Som nevnt, det kunne vært forklart bedre.

Lenke til kommentar

Yup, det står utstansede hull i teksten, og som du sier er meningen at viftegriller av den typen som følger med gir vesentlig bedre luftgjennomstrømning enn de luftehullene som er laget i kabinettet.

 

Jeg ser ikke noe galt med formuleringen, men det er sikkert bare fordi det er jeg selv som har skrevet det :-) Skal se hva jeg kan gjøre med det.

Lenke til kommentar

Grei omtale på et meget pent kabinett. Men hvordan blir det når man stapper cd/dvd roms og evt. diskettstasjon inni... panelene på alle mine slike ting er hvite, og tenker meg at det ødelegger litt av looken forran på et svart kabinett av denne typen...

Er |....| så langt i fra å bestille...

Lenke til kommentar

Mange produsenter har heldigvis laget drev med svart front, så hvis du er ute etter noe nytt er det ikke noe problem å få det svært så innbydende.

 

På eksisterende drev er det heldigvis enkelt å ta av frontpanelet og gå berserk med svart matt sprayboks. Det har jeg gjort med absolutt tilfredsstillende resultat.

Lenke til kommentar
Grei omtale på et meget pent kabinett. Men hvordan blir det når man stapper cd/dvd roms og evt. diskettstasjon inni... panelene på alle mine slike ting er hvite, og tenker meg at det ødelegger litt av looken forran på et svart kabinett av denne typen...

Er |....| så langt i fra å bestille...

 

det går bra, kjøp en gull spray box på europris til 30 kr, vipp av deksela og lakk dei... dette blei bra hos meg i allefall.... i stil med gull tumbscrewa på fronten..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...